• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Anfield

Panerai
Schwartz bier till matchen

image.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ska ha lite ölkväll sen med bla

Weihenstephaner Hefe weissbier kom jag dock har testat flera gånger och numera är en av mina ölfavoriter)

DSC_0354.JPG


Sen ska jag testa en Stout som jag aldrig testat - Young's double chocolate Stout som har fått finfina omdömen på nätet... Det ska bli spännande! :)

DSC_0355.JPG
 

Niclas

Omega
5apaquha.jpg


Som svennebanan jag är ...
-Turkiska Efes förgyller vardagen. Få bolag som ligger på dem men går fint att beställa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tänkte ge ett kort omdöme till Young's double chocolate Stout.

DSC_0355.JPG


Ölet i sig är krämigt fylligt uppfällt i glaset och ser väldigt inbjudande ut. Smaken är väldigt rik med en blandning av tydliga kaffearomer och markerad kakao/chokladaktig smak, smaken avslutas med en tydlig humlebeska. Väldigt gott öl som bör drickas svalt för bästa smakupplevelse.

4,5/5
 

Icaras

Rolex
Tänkte ge ett kort omdöme till Young's double chocolate Stout.

DSC_0355.JPG


Ölet i sig är krämigt fylligt uppfällt i glaset och ser väldigt inbjudande ut. Smaken är väldigt rik med en blandning av tydliga kaffearomer och markerad kakao/chokladaktig smak, smaken avslutas med en tydlig humlebeska. Väldigt gott öl som bör drickas svalt för bästa smakupplevelse.

4,5/5
Kul! Föredrar dock att dricka stout runt 12 grader (kanske inte denna?) :)

Vill du ha tips på krämig stout så testa "St. Peter's Cream Stout". Väldigt smakrik och krämig, kanske lättast att dela med någon om man inte är beredd att dricka halva kvällen :). Den brukar stå i samma hylla som Chocon du nämnde ovan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kul! Föredrar dock att dricka stout runt 12 grader (kanske inte denna?) :)

Vill du ha tips på krämig stout så testa "St. Peter's Cream Stout". Väldigt smakrik och krämig, kanske lättast att dela med någon om man inte är beredd att dricka halva kvällen :). Den brukar stå i samma hylla som Chocon du nämnde ovan.
Tack för tipset! 12 grader var nog "svalt" för mig. Hehe... :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Sitter för tillfället och dricker jordens äckligaste öl (Carlsberg)!
Smaken är som baken! Själv tycker jag att en kall Carlsberg en varm sommarkväll är något av det bästa som finns i öl-vägar. Fungerar naturligtvis med vilken lager som helst.

Menar du elefantöl kan jag dock vara villig att hålla med!
 

Limpas

Cartier
Bumpar denna istället för att starta en ny. Vi är ett gäng, blir nog runt 5 st, som är sugna på att gå på ölprovning i Stockholm. Någon som kan tipsa om var det hålls bra provningar? Hur är Monks?
 

almeyero

Panerai
Kan rekommendera Shipyard Smashed Blueberrys. Sjukt god öl som smakar blåbär, 9% så lite lungt får man ta, men inte samma drag som i de värsta IPArna. Finns att beställa på bolaget.

ship.jpg



EDIT: Helvete, skulle beställa hem en låda nu och ser att de utgått ifrån sortimentet..
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Rekommenderar denna.
Riktigt god öl som passar efter en lång jobbig dag.

Finns att köpa på utvalda bolag runt Götet eller som beställningsvara.
 

Bilagor

  • 520958.JPG
    520958.JPG
    21.7 KB · Visningar: 87
Topp