• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Ponlarsson

Panerai
Den är sinnesksjukt god! Köpte en hel låda när den släpptes på bolaget!
Drack en nyss också ;)
Litade på dig.
GilpF2S.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
I helgen var jag i Antwerpen, Belgien.

Förutom en hel del:
image.jpg

(Leffe Blonde)

Och några:
image.jpg

(Palm Royale)

Så blev det även:
image.jpg

(En Trappist från Chimay, tror det finns 8st totalt, 6st av de är från Belgien)

Vi besökte även Kulminator som tydligen ska vara Belgiens bästa ölställe:
image.jpg

Här hade de över 500st olika öl.
Titta på "menyn":
image.jpg

Snarare en "Öl-Bibel"!

Enligt sig själva så ska de servera den starkaste ölen i världen (alk. halten räknat) och det är denna:
image.jpg

Mikkeller Black 17,5%
Den var väldigt god om man tycker om porter och jag tycker inte att smaken påverkades av den höga alkoholhalten, dock gjorde undertecknad det ;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
image.jpg


Där står för övrigt batch 2 av Rock N Ron APA å lagrar sig lite. En single hops (Cascade) APA. Primeade å buteljerade för 3 veckor sedan. Snart dax för en 1:a avsmakning.

Min 1:a helt egenbrygda batch! Spännande!!!
 

frere

Audemars
2-Faktor
image.jpg


Där står för övrigt batch 2 av Rock N Ron APA å lagrar sig lite. En single hops (Cascade) APA. Primeade å buteljerade för 3 veckor sedan. Snart dax för en 1:a avsmakning.

Min 1:a helt egenbrygda batch! Spännande!!!
Kul! Jag ligger några veckor efter men kommer nog att ha egen grillöl till sommaren iaf. Börjar försiktigt med färdigt kit, delmäsknkng etc och så får vi se vad det blir. Drömmen är såklart att odla egen humle:)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
image.jpg


Där står för övrigt batch 2 av Rock N Ron APA å lagrar sig lite. En single hops (Cascade) APA. Primeade å buteljerade för 3 veckor sedan. Snart dax för en 1:a avsmakning.

Min 1:a helt egenbrygda batch! Spännande!!!

Provade en ikväll... Förmodligen för tidigt. Smakade lite för sött, men med fin-fin färg, bra beska, men för dålig "kropp" och skum. Hoppas 1-2 veckor till på flaska gör susen. Annars får vi (=jag, alltså) ställa frågan på ett bryggat forum å sedan försöka igen!

Trial & error är enda chansen att lära sig brygga gott öl...
 

john b

Rolex


Ett schysst sommaröl, lite amerikansk humle i lagern som ger lite citrustoner
Mycket trevligt med schysst närproducerad lager istället för alla trasexperimenterade sönderavlade ales.
 
Topp