• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Äntligen! Orval tillbaka i fasta sortimentet!
Drack för övrigt en riktigt läcker vertikal med just Orval här om veckan. Från 2012 till 2016.
8BC26B74-1136-4650-BAA6-89192F351263.jpeg

06F3DFD9-B58A-41C2-A424-6EC28B7D0B53.jpeg

Det tycker jag! Har inte provat något från Friends tidigare, gick efter Morgondagens som jag vet gör bra skit! Har du något från Friends att rekommendera? :)
Jag har testat nästan allt från Friends, är några av mina gamla kompisar från Helsingborg som är med och driver det. Jag tycker att deras Sunshine DIPA är riktigt trevlig. :) Morgondagens har jag aldrig testat något ifrån, får beställa hem lite därifrån också. :D

Beställde precis fyra styckna :)
Härligt! Gillar du hallon kommer du nog inte bli besviken :)
Jag har testat nästan allt från Friends, är några av mina gamla kompisar från Helsingborg som är med och driver det. Jag tycker att deras Sunshine DIPA är riktigt trevlig. :) Morgondagens har jag aldrig testat något ifrån, får beställa hem lite därifrån också. :D
Jaha, fan vad kul! Ska försöka få tag i några därifrån! Gör det, deras collabs med Mikrofonbryggeriet är bland det bästa jag vet i surisväg, speciellt Puppethead, finns också fortfarande att beställa på systemet! Bats som släpptes i måndags tog slut ganska direkt :D

Jaha, fan vad kul! Ska försöka få tag i några därifrån! Gör det, deras collabs med Mikrofonbryggeriet är bland det bästa jag vet i surisväg, speciellt Puppethead, finns också fortfarande att beställa på systemet! Bats som släpptes i måndags tog slut ganska direkt :D
Såg det, beställde allt de hade i beställningssortiment nu, haha. :D Ska bli riktigt kul att testa!

Denna tråd levererar som vanligt! Tackar för tipsen, blev en beställning av ett par sura. :D Förresten ser det ut som om Bats ska levereras på nytt till fredag...

B5AA07EC-7321-4C23-BE40-ECB97B1A73AE.jpeg

Suger på denna ikväll och tänker återigen att saison är en underskattad ölstil.
Tala för dig själv ;) Saison är en av mina favoritstilar! Mycket har jag hunnit lessna på genom åren, men saison kan man alltid återvända till. Och precis som en gammal vän man inte har sett på länge så fortsätter man bara där man var sist.

Apropå tröttna på - vilken/vilka ölstilar riskerar att falla under den kategorin för er?
Själv känner jag at New Englad IPA är på väg att hamna där. Det var kul ett tag, men nu får man gärna gå vidare och brygga lite annat för min del. Lite som det var med att allt skulle vara ”Barrel Aged” runt 2010, eller trenden med att torrhumla till förbannelse som följde efter det.

Tala för dig själv ;) Saison är en av mina favoritstilar! Mycket har jag hunnit lessna på genom åren, men saison kan man alltid återvända till. Och precis som en gammal vän man inte har sett på länge så fortsätter man bara där man var sist.

Apropå tröttna på - vilken/vilka ölstilar riskerar att falla under den kategorin för er?
Själv känner jag at New Englad IPA är på väg att hamna där. Det var kul ett tag, men nu får man gärna gå vidare och brygga lite annat för min del. Lite som det var med att allt skulle vara ”Barrel Aged” runt 2010, eller trenden med att torrhumla till förbannelse som följde efter det.
Saison är en av mina favoriter med som jag gärna återvänder till. Däremot är stilen så långt ifrån hipp som den kan bli så det görs rätt få bra Saison som hamnar i Sverige, i alla fall som jag får upp på min radar.

Har ännu inte ledsnat på NEIPA men det kommer nog... ;) Tyckte Berliner Weisse var kul i ca 5 minuter när det kom men ska ge det en andra chans nu. Annars känner jag just nu att alla IPA med tillsats av tropiska frukter riskerar trilla bort från mina inköpslistor rätt snart. Undantaget Grapefruit Sculpin som jag troligen aldrig lessnar på! :)

Btw, var det någon som någonsin gillade surstout? o_O

Jag körde ett race med lite olika barley wines den här gången. Den jag är mest nyfiken på är BA Outta Kilter från Hoppin Frog. Det blev några fatlagrade varianter från Evil Twin och Beerbliotek också. Hade jag haft mer plats hemma så hade jag köpt fler av varje sort för lagring, men nu blev det singular. Åtta olika totalt.

Ikväll blir det denna dubbel, tog stouten mest för att den kostade 70 spänn. Ska bli spännande att se vad jag fått för pengen!
8383B9EC-AC72-4565-98DA-F558B6D261E3.jpeg

Edit: såg ut som tjära när jag hällde upp! Ska ge den lite tid att vila, luktar fantastiskt so far
34348C6D-BEC6-4887-8F9D-BFE96FCCAB45.jpeg

9A80EC74-1C0D-4D51-BB56-B4567C9B336F.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp