• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lätt och fräsch. Perfekt en varm sommar dag men fungerar en grå och tråkig kväll också.

Omnipollo Niki APA.
IMG_20190715_221553.jpg
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Ölets dag idag, började med en Black chocolate stout årgång 2018 från Brooklyn Brewery men den var spritig och inte särskilt god. Pallar därför inte ta en bild.
Oj! Det har jag aldrig varit med om med den och det har slunkit ner rätt många årgångar! Antingen otur eller så är 2018 inget vidare, vet inte på rak arm om jag druckit just den... Trist oavsett!
 

Script

Cartier
Oj! Det har jag aldrig varit med om med den och det har slunkit ner rätt många årgångar! Antingen otur eller så är 2018 inget vidare, vet inte på rak arm om jag druckit just den... Trist oavsett!
Har även från 15, 16 och 17 i kylen. Får se om de är annorlunda men tyckte att spritig lagersmak var det första som träffade paletten.
 
Tack grabbar! Det blev faktiskt en åskjuice och en sursalt, hallon, lime & ingefära! Jäklar vad bra den sistnämnda var för att vara en gose. Fermenterarna levererar igen!
 

GWD

Panerai
Jag måste säga, fan vad ni konstlar till allting. En helt vanlig och kall lager typ är ju ändå godast en varm dag även om en weissbeer också är gott.
DSC_1160.JPG
 
Jag måste säga, fan vad ni konstlar till allting. En helt vanlig och kall lager typ är ju ändå godast en varm dag även om en weissbeer också är gott.
DSC_1160.JPG
Det kan det absolut vara! Jag dricker gärna en Peroni en varm sommardag men jag tycker det är gott, roligt och intressant att förkovra sig i hantverk, smaker, sorter oavsett om det handlar om klockor, skor, kavajer, vin, mat eller öl :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag måste säga, fan vad ni konstlar till allting. En helt vanlig och kall lager typ är ju ändå godast en varm dag även om en weissbeer också är gott.
DSC_1160.JPG
En ostmacka kan väl också va gött, men inte äter man det till middag varje dag?

Att nörda öl gör man precis av samma anledning som klockor :)

Jag håller med om att en iskall lager är gott, men det är också jävligt tråkigt :D
 
Topp