Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har två polare som precis som jag gått den långa vägen från spraymalt, via boil-in-a-bag till lakkärl i kylbag och kok på gasspis. Jag kör fortfarande på den riggen, men det gör att jag inte brygger ofta. De har bytt till Grainfather och Braumeister och brygger mer regelbundet.Är det någon som brygger med Grainfather? Jag hade som plan att bygga ett eget microbryggeri men det är ju så mycket enklare att köpa en Grainfather, förmodligen billigare också! Tips emottages tacksamt!
Jag brygger med Braumeister och är väldigt nöjd med den lösningen. Det är ju inte svar på din fråga, och inte heller det billigaste alternativet. Men det är verkligen enormt smidigt att brygga med.
Jag sålde en klocka och slog till på en Grainfather inklusive en conical fermenter. Det känns riktigt lyxigt och det ska bli spännande att prova!Har två polare som precis som jag gått den långa vägen från spraymalt, via boil-in-a-bag till lakkärl i kylbag och kok på gasspis. Jag kör fortfarande på den riggen, men det gör att jag inte brygger ofta. De har bytt till Grainfather och Braumeister och brygger mer regelbundet.
Smidighet och bättre möjlighet att repetera skulle jag säga att är fördelarna.
Spännande, har druckit de andra ur samma serie men den här har undgått mig. Ska beställa!Drack den mest fantastiska stouten från Amudsen idag. Jordgubbe var smaken/doften och jäklar vad de satt den. Finns på beställningssortimentet på bolaget eller på Queens head i Stockholm om ni är där.
![]()
Jag har bryggt med en i snart två år. De har tagit en del genvägar (pumpen t.ex. och en del annat som känns lite "schmeckigt") men på det stora hela skulle jag ändå säga att jag är nöjd och att den är värd pengarna.Är det någon som brygger med Grainfather? Jag hade som plan att bygga ett eget microbryggeri men det är ju så mycket enklare att köpa en Grainfather, förmodligen billigare också! Tips emottages tacksamt!
Hur är Wicked Weed? Har aldrig smackat.Julfest ikväll, då blir det stout.
![]()
Goda stouts, ej provat några andra sorter. BA French Toast har varit den godaste av de från WW jag druckit. Kanske lite obalanserade men jag har inget emot det.Hur är Wicked Weed? Har aldrig smackat.
Den där hade jag som husets för några somrar sedan. Gör inte bort sig i en varm bastu heller!Den här nog fasiken imho en av det bättre ölen (om man gillar stilen såklart) i förhållande till det låga priset.
![]()
Bra, håll stilen! Smacka tycker jag man bör undvika annat än möjligen i mycket små slutna sällskap.Hur är Wicked Weed? Har aldrig smackat.
Fasiken så trevlig uppställning, nu vattnas det i munnenJulfest ikväll, då blir det stout.
![]()
Jag rengjorde bryggeriet idag och allt funkar fint. I nästa vecka brygger jag en Dry Irish Stout som första ölJag har bryggt med en i snart två år. De har tagit en del genvägar (pumpen t.ex. och en del annat som känns lite "schmeckigt") men på det stora hela skulle jag ändå säga att jag är nöjd och att den är värd pengarna.
Lycka till!Jag rengjorde bryggeriet idag och allt funkar fint. I nästa vecka brygger jag en Dry Irish Stout som första öl![]()
Var jämt race mellan BA French Toast och Vermont Sticky Maple. Oskön huvudvärk idag.Fasiken så trevlig uppställning, nu vattnas det i munnen
Återkom gärna med din favorit!
Haha. Ja det var ju ingen lättöl vad jag kunde läsa ut på burkarnaVar jämt race mellan BA French Toast och Vermont Sticky Maple. Oskön huvudvärk idag.
Härligt! Hoppas du piggnar till under dagenVar jämt race mellan BA French Toast och Vermont Sticky Maple. Oskön huvudvärk idag.
Mycket god.Omnipollo Fata morgana, quadruple dry hoped. Fruktansvärt god!
![]()