• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Den 9 december
Brewdog - 5AM Saint (Ratebeer)
IMG_2105.JPG

Är det någon som brygger med Grainfather? Jag hade som plan att bygga ett eget microbryggeri men det är ju så mycket enklare att köpa en Grainfather, förmodligen billigare också! Tips emottages tacksamt!
Har två polare som precis som jag gått den långa vägen från spraymalt, via boil-in-a-bag till lakkärl i kylbag och kok på gasspis. Jag kör fortfarande på den riggen, men det gör att jag inte brygger ofta. De har bytt till Grainfather och Braumeister och brygger mer regelbundet.
Smidighet och bättre möjlighet att repetera skulle jag säga att är fördelarna.

Jag har inte hållit på länge men jag är hooked. Jag får undersöka GF mer, BM verkar vara onödigt dyr. David Heath på Youtube är ganska övertygande i alla fall.

Jag brygger med Braumeister och är väldigt nöjd med den lösningen. Det är ju inte svar på din fråga, och inte heller det billigaste alternativet. Men det är verkligen enormt smidigt att brygga med.

Har två polare som precis som jag gått den långa vägen från spraymalt, via boil-in-a-bag till lakkärl i kylbag och kok på gasspis. Jag kör fortfarande på den riggen, men det gör att jag inte brygger ofta. De har bytt till Grainfather och Braumeister och brygger mer regelbundet.
Smidighet och bättre möjlighet att repetera skulle jag säga att är fördelarna.
Jag sålde en klocka och slog till på en Grainfather inklusive en conical fermenter. Det känns riktigt lyxigt och det ska bli spännande att prova!

Drack den mest fantastiska stouten från Amudsen idag. Jordgubbe var smaken/doften och jäklar vad de satt den. Finns på beställningssortimentet på bolaget eller på Queens head i Stockholm om ni är där.
IMG_20191210_203515.jpg
Spännande, har druckit de andra ur samma serie men den här har undgått mig. Ska beställa!

Edit: Så var den naturligtvis slut :(

Senast ändrad:
Är det någon som brygger med Grainfather? Jag hade som plan att bygga ett eget microbryggeri men det är ju så mycket enklare att köpa en Grainfather, förmodligen billigare också! Tips emottages tacksamt!
Jag har bryggt med en i snart två år. De har tagit en del genvägar (pumpen t.ex. och en del annat som känns lite "schmeckigt") men på det stora hela skulle jag ändå säga att jag är nöjd och att den är värd pengarna.

Tillbaka
Topp