Den där är jävligt bra!Mycket trevlig i min mun!![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är jävligt bra!Mycket trevlig i min mun!![]()
![]()
Har du gått på fotokurs hos @xigzo ?Inte så kul som jag hoppats på tyvärr.![]()
![]()
Ha, ha...Förstår att man kan tro det. Skyller på decembermörkret och något dimmiga ögon efter en mycket god middag....Har du gått på fotokurs hos @xigzo ?
Ha, ha...Förstår att man kan tro det. Skyller på decembermörkret och något dimmiga ögon efter en mycket god middag....![]()
Herregud så trevligt!Om 15 minuter sätter jag igång årets sista ölfest, av mig ödmjukt döpt till Armageddon. Mina bästa ölvänner och undertecknad ska göra slut på de bästa ölen från min garderob och kyl. Trettio godbitar finns att tillgå, hälften surt och hälften mörkt. På bordet finns representerade:
Fiftyfifty
Epic Brewing
Fall River
Cigar City Brewing
LTM
Flying Monkeys
Crooked Stave
The Ale Apothecary
La Trappe
Side Project Brewing
The Rare Barrel
Kommer vi dricka allt? Förmodligen inte, men vi ska göra vårt bästa. Ska försöka posta om någon var särskilt minnesvärd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hur var gårdagens provning? Väldigt nyfiken på att höra vilken som var bäst och hur du mårOm 15 minuter sätter jag igång årets sista ölfest, av mig ödmjukt döpt till Armageddon. Mina bästa ölvänner och undertecknad ska göra slut på de bästa ölen från min garderob och kyl. Trettio godbitar finns att tillgå, hälften surt och hälften mörkt. På bordet finns representerade:
Fiftyfifty
Epic Brewing
Fall River
Cigar City Brewing
LTM
Flying Monkeys
Crooked Stave
The Ale Apothecary
La Trappe
Side Project Brewing
The Rare Barrel
Kommer vi dricka allt? Förmodligen inte, men vi ska göra vårt bästa. Ska försöka posta om någon var särskilt minnesvärd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hur var gårdagens provning? Väldigt nyfiken på att höra vilken som var bäst och hur du mår![]()
Kul att höra hur kvällen varDen var väldigt lyckad, tror vi tog oss igenom 24 öl, några hade med sig ett par extra utöver de jag hade så det tog inte riktigt slut. Två av stouten, från Epic, hade lite hög syra och var de "sämsta" under kvällen. Bättre ifrån sig gjorde samtliga Fiftyfifty samt ölen från Side project. Även La Trappe oak Aged batch#36 satt som handen i handsken. Bästa ölen gjorde The Rare Barrel med There Are Rules ('16).
Får säga att jag mår oförskämt bra, lite ljuskänslig baraFår väl ta resten på nyår!
Edit: Glömde att Sahalie från Ale Apothecary också var fantastisk. Första ölen jag druckit från både de och Rare Barrel.
Den där ölen ställer till det lite för hjärnan. Vad tyckte du om den?Kvällens efterrättsöl.
![]()
Nyfiken också.Den där ölen ställer till det lite för hjärnan. Vad tyckte du om den?
Den är lite i sötaste laget men annars är den okej.Den där ölen ställer till det lite för hjärnan. Vad tyckte du om den?
Det är en sån jäkla mindfuck...Nyfiken också.
Har dock aldrig prövat en white stout.
Tips på någon att testa?Det är en sån jäkla mindfuck...![]()
Njae, har testat någon tidigare som var bra men jag kommer inte ihåg vad den hette. Var från Stone i alla fall.Tips på någon att testa?
Den är riktigt fin, white stout är ett kul koncept!Kvällens efterrättsöl.
![]()
Ja, minst sagt intressant. Kul att de har fått dit smaken av White Russian så bra också.Den är riktigt fin, white stout är ett kul koncept!
Salta toner är ju relativt ovanligt i öl, men jäklar vilket lyft det kan vara om bryggaren får till det bra! Förra årets Narwhal från Sierra Nevada är ett sådant exempel enligt mig.Gick förbi mitt lokala Bishops med tjejen och fick syn på denna. Mumms säger jag bara! Härligt med den lite salta tonen till den kraftiga chokladsmaken.
![]()
![]()
Hahaha det där jävla namnet alltså!Gick förbi mitt lokala Bishops med tjejen och fick syn på denna. Mumms säger jag bara! Härligt med den lite salta tonen till den kraftiga chokladsmaken.
![]()
![]()
Här hade de verkligen lyckats tycker jag! Bara att masa över så kommer jag nerSalta toner är ju relativt ovanligt i öl, men jäklar vilket lyft det kan vara om bryggaren får till det bra! Förra årets Narwhal från Sierra Nevada är ett sådant exempel enligt mig.
Jag får masa mig bort till ditt Bishops och prova den där.
Haha, namnet och omslaget är fantastiskt!Hahaha det där jävla namnet alltså!