Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dessert in a can har så bra can art. Jag blir sugen när man ser etiketten!Inspirerades av @Script och drog iväg en beställning som anlände idag!
I veckan kommer nog nästa laddning från Systembolaget.
![]()
Jag hade för mig att jag druckit flera men hittade ingen incheckning så tydligen inte. Återkom med en review!Fick hem en liten beställning idag.Någon som har testat något från Kees tidigare?
![]()
![]()
Det ska jag göra, är väldigt spänd på att se vad det är för något! Är speciellt nyfiken på Sticky Toffee Pudding...Dessert in a can har så bra can art. Jag blir sugen när man ser etiketten!
Jag hade för mig att jag druckit flera men hittade ingen incheckning så tydligen inte. Återkom med en review!
Jag har druckit några från dem. Deras top of the morning och dubbel-ipa åtminstone. Bra kvalitét helt klart.Fick hem en liten beställning idag.Någon som har testat något från Kees tidigare?
![]()
![]()
Kul, tycker i alla fall att de hade lite roliga grejer. Siren verkar också riktigt trevlig! Såg förresten nu att Sticky Toffee Pudding är på 14%.Jag har druckit några från dem. Deras top of the morning och dubbel-ipa åtminstone. Bra kvalitét helt klart.
Siren har också riktigt bra grejer! Har lite på väg hem från dem.
Alltså damn!Det blev två riktigt bra öl ikväll, Båda från Brooklyn.
Hand and Seal - den bättre av de två. Gott om russin, torkade dadlar, och plommon i smak och doft. Tyvärr fick vi inte behålla flaskan så jag vet inte vilken årgång det var. Med tanke på hur smakerna hade utvecklat sig så skulle jag säga att den var från 2017-2018.
![]()
Och så Cuvée Noire. Lagrad på bourbonfat och tillförd champagnejäst när den jästes på flaska. Lite för tunn i smaken för mig, även om den var komplex. Det fanns ingen kropp att backa upp det torra och alkoholen.
![]()
Definitivt en av de bättre stoutsen!Från släpper idagHar höga förväntningar på CBS
![]()
Jag köpte 5st (och lite annat skoj).Jag köpte 10 CBS idag. Hur många köpte ni?
Lervig alltså. Sån jäkla kvalitéDen här är så sjukt bra!
![]()
![]()
![]()
Minst sagt, de gör så grymma grejer.Lervig alltså. Sån jäkla kvalité
Speigelau gör bra glas. Deras Stemmes Pilsner Glass är en favorit hos mig.Någon som kan tipsa om bra ölglas? Helst inte i 4 eller 6-pack.
Ett glas med stor kupa, typ rödvinsglas funkar ypperligt. Men som @NiklasF skriver så har ju Speigelau glas för olika öltyper som jag varit lite sugen på. Finns ett "kit" med flera olika glas.Någon som kan tipsa om bra ölglas? Helst inte i 4 eller 6-pack.