• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Öl rullar in som det ska - det går bra nu.
Fortsätter att köpa in allt från Dessert in a can serien samt ett par gamla favoriter från Ballast och två nya barley wine.
IMG_20200217_184706.jpg
Mycket bra, Victory från Ballast är den sort som fått mig insnöad på Imperial Stout/Porter och det är jag mycket glad över :) Peanut butter är också riktigt trevlig

Ett tips till er som (liksom mig) missat det fina med att beställa från Systembolaget till ombud. Man kan beställda i godan ro, få det till ombud fraktfritt för att sedan hämta ut det på fredag eftermiddag efter jobbet :cool:

Är ju Antikrundan idag så då får man ta en öl, blev en Barley wine.
Här finns tydliga toner från maten (som sig bör) med knäck, kola och viss torkad frukt. Kanske något platt och nästan 0 kolsyra (dålig batch kanske). Bra för att vara svensk men en bit kvar till de braiga amerikanska.
IMG_20200220_204720.jpg

Äntligen kan jag kicka igång den här dagen. De Moersleutel (vilket jag lärt mig betyder skiftnyckel på holländska) har etiketter på burkarna som känns väldigt högkvalitativa när man tar på dom.
Fullpumpad med lakrits. Inte lika god som jag tänkt mig, 3.75/5
IMG_20200221_142522_491.jpg

Sorry om detta avhandlats men finns det någon liknande app/hemsida för öl som det finns för vin? Tänker på vivino eller liknande :)

Äntligen kan jag kicka igång den här dagen. De Moersleutel (vilket jag lärt mig betyder skiftnyckel på holländska) har etiketter på burkarna som känns väldigt högkvalitativa när man tar på dom.
Fullpumpad med lakrits. Inte lika god som jag tänkt mig, 3.75/5
IMG_20200221_142522_491.jpg
Är det tonkan som spökar till det? Drack Showstopper från Fermenterarna som innehöll tonka och den var lite småskum, vet inte hur tonkan smakar men tänker att det kanske var den som var lite udda!

Ja den har jag :) Kanske skulle förtydliga att jag även önskar möjlighet att beställa hem som vivino ordnar, finns det något liknande? Absolut har bolaget bra alternativ och inget fel med dem men tänker om det finns andra alternativ?
Vivino har fått en stämning på halsen från Bolis just pga beställningsmöjligheten, så risken är att du tappar den funktionen om du väl hittar den.

Tillbaka
Topp