• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Kaffe :)

PSX_20200222_181351.jpg

Superb! Även den här var riktigt god. Inte lika söt som de brukar, mycket glassmak.
20200222_203302.jpg
Fan så fint! Vilka favoritbryggerier har du när det kommer till surisar?
Passar även på att fråga dig, men även andra här, om man skulle testa ett riktigt bra barley wine som också är typisk för stilen, vad ska man testa då? Har förstått det som att amerikansk och brittisk stil skiljer sig rätt mycket åt?

Passar även på att fråga dig, men även andra här, om man skulle testa ett riktigt bra barley wine som också är typisk för stilen, vad ska man testa då? Har förstått det som att amerikansk och brittisk stil skiljer sig rätt mycket åt?
Gillar Cantillon eller 3 Fonteinen om det är traditionellt. Moderna saker gör Wizard bra. Jag är rätt kass på BW men gillar Big Foot från Founders skarpt.

Cantillon gör väldigt bra och stiltypiska lambic och geueze. Där får man bra referenser till vad respektive stil ”ska” smaka.
Vad gäller bra barley wine så kan jag hålla med @Script om att Sierra Nevadas (;)) Bigfoot är rätt så bra. En välhumlad, dvs amerikansk, typ av barley wine. Min absoluta favorit i den genren är De Mollen Bommen & Granaten. Den är mer traditionell och bjuder på tydliga smaker av torkad mörk frukt. Fikon, russin, dadlar m.m.

EDIT:
Jag har under de gångna månaderna tagit mig tid att prova igenom alla svenska barley wine som finns att beställa på Systembolaget. De flesta utländska också för den delen. Jag funderar på att skriva ihop något om vad den genomgången gav mig. Kanske kan det vara någon här till gagn.

Senast ändrad:
Du får lägga upp en bild på den när den är laddad också! Själv har jag lyxen att ha ett garage i anslutning till huset där en fullsize kyl laddad med fat med hembryggt och diverse småpartier och andra fynd. :)
Det är verkligen lyxigt! Bor i en lägenhet så jag får vara nöjd med det lilla. :) Kommer garanterat bilder när den är fylld. :snaphappy:

Tillbaka
Topp