• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

NEIPA från ett av mina favoritbryggerier Beerbliotek, här i samarbete med Brewski. Bra balans mellan beska/sötma, men lite mer beska än vad jag förväntat mig av denna ölstil. Den är lite svag i smaken, synd för det som känns är väldigt gott
6125FF79-D817-4682-BC97-0E8A461FA81C.jpeg

NEIPA från ett av mina favoritbryggerier Beerbliotek, här i samarbete med Brewski. Bra balans mellan beska/sötma, men lite mer beska än vad jag förväntat mig av denna ölstil. Den är lite svag i smaken, synd för det som känns är väldigt gott
6125FF79-D817-4682-BC97-0E8A461FA81C.jpeg
Drack den där med polaren förra fredagen när vi körde ölprovning hos honom men glömde betygsätta den....när jag tänker efter så glömde jag betygsätta en enda av de 10 vi drack...

Fortfarande en av de bästa
D4CF1247-F5B2-46B7-AE3C-9A7BEF562DAD.jpeg
Mysiga bord.

Sjuk historia:
En av mina lokala krogar hade bord som var från 1800-talet samt turkosa stolar från 50/60-tal. Supermysiga och sannolikt värda en bra slant till rätt person. Sen sålde de restaurangen till några indier. Alla inventarier ingick. Jag sa till indierna att dessa bord och stolar är antikviteter. Någon vecka senare var hela stället fyllt av skitfula billigaste typen av ikea-bord och stolar. Jag frågade vad de hade gjort med de gamla borden och stolarna. "Slängt de för de var slitna" med ett stort smile. :bag:

Första ölet från EQ tillsammans med svenska kräftor å räkor
IMG_20200904_184449.jpg

Mycket välgjord och ölet sprudlar av de tropiska frukterna mango, ananas, aprikos och den är riktigt len och fin i smaken. Färgen är inget man kan klaga på heller....
IMG_20200904_184517.jpg

Dock hade jag nog förväntat mig att den skulle slå RTM på fingrarna med råge vilket jag inte tycker att den gör...
IMG_20200904_201428.jpg

Nu på kvällskvisten sitter jag framför Netflix och dricker denna skapelse, också från EQ
IMG_20200904_230608.jpg

Till detta öl med en näsa av tropiska frukter har man adderat laktos vilket ger den en krämig smak och känsla i munnen. Herregud vad bra detta öl är!

Första ölet från EQ tillsammans med svenska kräftor å räkor
IMG_20200904_184449.jpg

Mycket välgjord och ölet sprudlar av de tropiska frukterna mango, ananas, aprikos och den är riktigt len och fin i smaken. Färgen är inget man kan klaga på heller....
IMG_20200904_184517.jpg

Dock hade jag nog förväntat mig att den skulle slå RTM på fingrarna med råge vilket jag inte tycker att den gör...
IMG_20200904_201428.jpg

Nu på kvällskvisten sitter jag framför Netflix och dricker denna skapelse, också från EQ
IMG_20200904_230608.jpg

Till detta öl med en näsa av tropiska frukter har man adderat laktos vilket ger den en krämig smak och känsla i munnen. Herregud vad bra detta öl är!
Notera Einstein på burken ^^

Är ny inom detta med öl. Men har fastnat väldigt mycket för hobgoblin från wychwood Brewery.
Kollar man deras hemsida så finns det fler öl från dom. Någon som vet om man kan få tag på dom på ett smidigt sätt här i Sverige? Systembolaget kunde inte ta hem dom. Tänkte om någon här druckit fler öl från det bryggeriet och hur ni fått hem dom mvh :)

Hörrni!
Session alltså..."session XXX är en alkoholsvagare version av XXX" går det att läsa på The Internetz....
DIPA är alltid starkare än IPA så jag tänkte WTF när jag läste etiketten på denna men den är galet bra å härlig can art (som alltid med Amager) samt svagaste DIPAn jag druckit, bara 7,5% :D
IMG_20200905_184606.jpg

Tillbaka
Topp