• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

A251E542-95EB-405B-A86D-243F64C92B6D.jpeg
Ha ha :D
Smakar säkert Inge vidare men kul drag ändå

Köpte ett gäng förra helgen, perfekt gräsklipparöl och minst lika bra som alla andra lager upp till 15kr på systemet.

Röker garre med @Cristian och drack först denna APA jag plockade med mig från Båstad
IMG_20200913_144003.jpg

Väldigt god!

Nu knäppte jag denna och jag var skeptisk då det ska vara lite av en suris men herregud vad grym den är!
IMG_20200913_155018.jpg

Jag är smått lyrisk. Sjukt framträdande smak av periskojuice med en välbalanserad syra!
Håller med om den surisen. Bästa jag smakat! :) sån sjuk smakexplosion

Röker garre med @Cristian och drack först denna APA jag plockade med mig från Båstad
IMG_20200913_144003.jpg

Väldigt god!

Nu knäppte jag denna och jag var skeptisk då det ska vara lite av en suris men herregud vad grym den är!
IMG_20200913_155018.jpg

Jag är smått lyrisk. Sjukt framträdande smak av periskojuice med en välbalanserad syra!
Vad heter surisen?:) Jag är heller ingen fan av surisar men alltid kul att prova om någon icke fan säger att det är gott. :) Om den nu går att beställa.

Vad heter surisen?:) Jag är heller ingen fan av surisar men alltid kul att prova om någon icke fan säger att det är gott. :) Om den nu går att beställa.
Eller hur!? :)
Double Korpologi från Omnipollo. Tillfälligt Sortiment så går ej att beställa förrän 22/9 då Bolaget öppnar upp den tjänsten igen å då ska jag beställa ett 6-pack för denna var fan magisk.

Ölprovning igår. Eftersom polaren bor granne med Fjäderholmarna testade vi allt som fanns på det lokala SB, samt en del annat från mig.
Deras Big mama är bra, kan dock behöva några år på nacken då den är spritig. Brekeriet och deras Vild-serie är ruskigt bra Och låt oss inte glömma BGF från mikkeller, den är uppe o nosar på CBS faktiskt, trots sitt pris på 140kr.

4415168F-4A0C-4FBF-8910-4DCD00DDCEEB.jpeg
B3883FE7-1784-4C37-B78A-C78B7E19DE0A.jpeg

Sedan en #söndagsstout. Napa Parabola från firestone, lagrats på rödvinsfat. Lite halvt torr, tydlig kaffe o choklad lukt, vinfaten kommer där på slutet. Gillar den.
B9B6733D-613F-4E88-890C-819E42897959.jpeg

Bildtung post med ölkonst

Foley Brothers - Pieces of Eight
piecesofeight.jpg

Foley Brothers - Captain Series: Citra
foley.jpg

KCBC - Community Nachos
nacho.jpg

Amundsen - BA Dessert in a Can: Rocky Road Ice Cream
dessertinacan.jpg

Prairie Artisan Ales - Stuf't
stuft.jpg

Equilibrium - Lupo Lab
lupolab.jpg

Pollys - The Feels Vol 3
20200912_153059.jpg
Du vet att du borde kunna bli sponsrad med öl va? Fasen produktbilder på dessa!

En djup ton av rostat kaffe och choklad. Helt ok! Inte så söt eller komplex men en rätt trevlig ton rakt igenom. Godkänt men inte extravagant. Bättre än mkt annat ifrån bryggeriet iaf. Gillade iofs deras margaripa :)
IMG_20200913_201110.jpg

Och så en långburk grosshandlarens på det. Perfekt lullig en söndag innan hemmajobb :D

Tillbaka
Topp