• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Ölbricka(eller beer flights) i Sthlm, verkar vara svårt att hitta det. Det jag får fram är nya Carnegie, Fjäderholmarna. Resten har inte det officiellt på deras meny.

Går det att få det på t ex akkurat, Oliver twist, stigberget, ölstugan, lådan osv?
Det går säkert. De du listar säljer i alla fall fatöl i mindre glas om man frågar efter det.

Öllampan lyser, tid för öl!

1000000654.jpg

Jag rotade fram några gamla barley wine ur garderoben. De ”gick ut” 2022 eller tidigare. Ska bli intressant att prova. Vi får se om jag tar alla ikväll, eller spar någon till imorgon.

IMG_0821.jpeg
Har testat 2 av 3. Den i mitten känner jag inte igen. Mariatorgets var riktigt fin. Ska bli spännande att höra vad du tyckte :)

Vreta kloster tycker jag gör riktigt bra öl. Det här är den vita nunnan. Belgisk wit med apelsinskal och korianderfrön. Jag tycker den är liiiite tun men jag gillar den och har helt ok eftersmak. En av de försiktigare de har i sin arsenal. Vete är förstås en mildare historia.

IMG_7995.jpeg
IMG_7996.jpeg

Tillbaka
Topp