• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

1000008837.jpg

När jag väl kom på hur man tog sig in i förpackningen var denna riktigt fin kommer definitivt beställa några till.

Edit *: Hade tyvärr utgått för beställning men finns kvar i några få butiker. Inte nära mig tyvärr så det får vara denna gången.

IMG_0617.jpeg

Ingen tvekan att det är engelskt ursprung på den.

Senast ändrad:
Jag har aldrig varit där, hur känns pubkulturen?

Alla pubar är väldigt trevliga med trevlig personal, jag är ju van med Omnipollo och Stigbergets som är kraftiga och alkoholstarka men ölen på kran här ligger mest mellan 3,8 och 4.8, nu har precis damernas final i fotbolls EM börjat så volymen steg en aning här inne 🙂.

Alkoholintaget på Oasiskonserten var ganska mycket högre än på en konsert i Sverige men stämningen var otroligt, något stelare hemma 🙂.

1000006270.jpg
1000006269.jpg
1000006272.jpg
1000006273.jpg

Fortsätter semestern med gammal öl från gömmorna i källaren. Denna från 2022 och en otroligt rolig öl till att börja med! Fortfarande bra lite mindre kolsyra och mer fruktighet speciellt från apelsinzesten. Kvarvarande flaskor på lager tåls att lagra ett tag till. 👌
IMG_3004.jpeg

Senast ändrad:
Nederländsk Trappist som är kanon god till grillade högrevsburgare!
IMG_0758.jpeg

Sedan letade jag fram denna som jag är osäker när den är från men bäst före feb 26 på flaskan och har för mig att de är generöst märkta på flaskan, kanske från 21/22? Hur som helst trevlig till en charkbricka med lite rökt kött i olika former.
IMG_0741.jpeg

Förvisso inte en öl men missuppfattas ofta som det. Lite söt honungsmjöd som aperitif till efterrätten med hjortronsylt toppad glass.

IMG_0688.jpeg

Long time no see! Men ölintaget har den senare tiden varit koncentrat på lagerhyllan där Falcon Hoppfull stått för merparten. Förövrigt mycket god bulkbira med bra fokus på humle.

Hur som helst! Det var inte därför jag hoppade in :)

En annan mycket god öl jag konsumerat är nämligen Oppigårds - Norn. Jag tycker inte burkens utseende motsvarar dess innehåll, som tvärt emot är mycket friskt och gott!
1000030834.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp