Svaret är nej!Julklappen, riktigt rolig faktiskt, tar dock emot, kan man med bibehållen respekt ha en smartwatch på högerarmen och sin vanliga dinka på vänstern?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svaret är nej!Julklappen, riktigt rolig faktiskt, tar dock emot, kan man med bibehållen respekt ha en smartwatch på högerarmen och sin vanliga dinka på vänstern?
![]()
Svaret är nej!
Lite förvånad över att den här tråden har mer eller mindre dött ut under 2019, trots att det förmodligen är fler nu än tidigare här som har en AW. Så jag tänkte försöka väcka lite liv i denna då AW Series 5 nyss lanserats.
Jag har noterat att en återkommande sak som lyfts i nära nog alla trådar om AW är detta med att skärmen är av för det mesta. Från och med Series 5 är skärmen alltid på, dvs man ser alltid urtavlan. Jag är övertygad om att AW därmed kommer tilltala betydligt fler här på forumet. Ser fram emot att höra intryck och åsikter från er som provat om huruvida detta faktiskt gör det ”lättare” att välja AW framför ett traditionellt alternativ.
Någon som redan slagit till på en Series 5 här?
Den stora frågan är ju när fan det ska komma Spotify till AW?!
Samsung har väl haft det länge, och t.o.m vissa Garmin klockor har ju det nu, dessutom med Offline-läge..
Värdelös som träningsklocka. Dess pulssensor går bananas när man blir svettig. Pulsen pendlar mellan orimligt lågt och orimligt hög.Jag varvar också med min apple watch 4, den är nyttig och bra när man tränar och så.
Jag gillar den utseendemässigt! Stilren och ganska osynlig på handledenTrodde aldrig jag skulle skaffa en, men men. Snygg är den inte men jäkla bra grej alltså, helt såld.
![]()
Nu när jag haft den någon vecka så håller jag med dig om att den knappt märks att ha på, mycket bekväm. Var rädd att den skulle kännas för stor och klumpig men hade felJag gillar den utseendemässigt! Stilren och ganska osynlig på handleden![]()
Håll oss andra gärna uppdaterade på hur det går. Och hoppas att du mår braJag sover alltid med min för jag gillar att bli väckt av den haptiska signalen, och förra veckan vaknade jag till tre varningar om låg puls under natten. 34 bpm som lägst, så nu har jag blivit remitterad till 48h EKG för att följa upp. Visar det sig att den har detekterat något knas på pumpen så ska jag fan sälja alla andra klockor och köpa Apple Watches för alla pengarna i ren tacksamhet..!
Precis! Väldigt många bra funktioner med!Nu när jag haft den någon vecka så håller jag med dig om att den knappt märks att ha på, mycket bekväm. Var rädd att den skulle kännas för stor och klumpig men hade fel![]()
Kul med lite variation!Lite roliga tillbehör ramlade in idag
![]()
Jag har min till löpning, funkar fantastiskt bra. Osäker på om funktionen finns på andra träningsklockor, men jag gillar att AW ger dig snittakt efter varje kilometer via röst så att man slipper titta på klockan.Ni som har Applewatch. Har ni den till löpning etc med?
Låter bra. Har den någon inbyggd kartfunktion osv när man springer i ex skog? Hur är batteriet när man springer med den?Jag har min till löpning, funkar fantastiskt bra. Osäker på om funktionen finns på andra träningsklockor, men jag gillar att AW ger dig snittakt efter varje kilometer via röst så att man slipper titta på klockan.
Jag springer mycket trail ensam när det är kväll/natt och har e-sim istället för att släpa på telefon… känns tryggt ifall det händer något i skogen.