• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Apple Watch

Julklappen, riktigt rolig faktiskt, tar dock emot, kan man med bibehållen respekt ha en smartwatch på högerarmen och sin vanliga dinka på vänstern?

7A6EB399-8677-4956-B02B-0EBE2952C887.jpeg
Svaret är nej!

Någon här som har koll på det där med e-sim? Jag var lite sugen på att beställa en serie 4 via Telenor, men de krävde då att jag höjde surfgränsen till minst 30Gb/mån, varför? Jag har 20Gb i dagsläget och är inte jättesugen på att betala ytterligare 70kr i månaden som jag inte använder?!

Lite förvånad över att den här tråden har mer eller mindre dött ut under 2019, trots att det förmodligen är fler nu än tidigare här som har en AW. Så jag tänkte försöka väcka lite liv i denna då AW Series 5 nyss lanserats.

Jag har noterat att en återkommande sak som lyfts i nära nog alla trådar om AW är detta med att skärmen är av för det mesta. Från och med Series 5 är skärmen alltid på, dvs man ser alltid urtavlan. Jag är övertygad om att AW därmed kommer tilltala betydligt fler här på forumet. Ser fram emot att höra intryck och åsikter från er som provat om huruvida detta faktiskt gör det ”lättare” att välja AW framför ett traditionellt alternativ.

Någon som redan slagit till på en Series 5 här?

Lite förvånad över att den här tråden har mer eller mindre dött ut under 2019, trots att det förmodligen är fler nu än tidigare här som har en AW. Så jag tänkte försöka väcka lite liv i denna då AW Series 5 nyss lanserats.

Jag har noterat att en återkommande sak som lyfts i nära nog alla trådar om AW är detta med att skärmen är av för det mesta. Från och med Series 5 är skärmen alltid på, dvs man ser alltid urtavlan. Jag är övertygad om att AW därmed kommer tilltala betydligt fler här på forumet. Ser fram emot att höra intryck och åsikter från er som provat om huruvida detta faktiskt gör det ”lättare” att välja AW framför ett traditionellt alternativ.

Någon som redan slagit till på en Series 5 här?

Jag har en AW 4 men den får nästan ingen armledstid tyvärr. Tror som du att 5:an kommer att bli populär då det nu mest känns som man bara bär en svart klump. Inget snyggt alls.
Jag skulle förövrigt vilja ha bättre tyngd i dem. Stålvarianten finns ibland men har ett omotiverat högt pris tycker jag. Det är ju ändå en accessoar med en ganska kort livslängd jmf med den traditionella klockan.

Jag har precis sålt min AW4 och beställt AW5. Använder den bara på jobbet, kan inte alltid vinkla upp handleden på rätt sätt som behövs för att tända displayen och se timers, notiser för när det ringer på ytterdörren i en annan lokal (ja dörrklockan skickar notiser, mycket smart), etc. Ser mycket fram emot att skärmen alltid kommer vara på, enda anledning till bytet.

1D8C3131-B49B-452F-B4B6-7E2CE0C1CA0E.jpeg

Bar under en kort period för drygt två år sedan en Gen 1 AppleWatch. Långsam och överhettade snabbt. Efter en månad stod jag inte längre ut med den, så flippade den på Blocket och köpte en Casio för 200kr. En bättre klocka på alla sätt och vis.

Initialt skeptisk, men det var jag också innan jag fick för mig att skaffa en G-shock. Nu åker den på titt som tätt. För egen del tycker jag mer och mer om att växla klocka inte bara efter humör utan kanske framförallt efter funktion. Glömd är den tid då flygbolagens appar var leksaker, och då börjar plötsligt AW vara intressant tycker jag.

Ska köpa en stållänk till flickvännens Apple watch SE 40mm, från Apple kostar de drygt 1000kr men finns ju många från andra tillverkare för några hundralappar. Är det värt att lägga extra för Apples egna, någon som har erfarenhet?

Skakar liv i tråden och uppmuntrar alla som har en Apple Watch att dela med sig av dagens urtavla lite då och då!

Berätta gärna om det är en Apple-tavla, nedladdad eller om ni skapat den själva 😃

Den här har jag nu och det är Apples där jag valt lite olika konplikationer.

5B5C6910-BD1F-4AF6-AA5D-1388558CBCDE.jpeg

Jag sover alltid med min för jag gillar att bli väckt av den haptiska signalen, och förra veckan vaknade jag till tre varningar om låg puls under natten. 34 bpm som lägst, så nu har jag blivit remitterad till 48h EKG för att följa upp. Visar det sig att den har detekterat något knas på pumpen så ska jag fan sälja alla andra klockor och köpa Apple Watches för alla pengarna i ren tacksamhet..!

Jag sover alltid med min för jag gillar att bli väckt av den haptiska signalen, och förra veckan vaknade jag till tre varningar om låg puls under natten. 34 bpm som lägst, så nu har jag blivit remitterad till 48h EKG för att följa upp. Visar det sig att den har detekterat något knas på pumpen så ska jag fan sälja alla andra klockor och köpa Apple Watches för alla pengarna i ren tacksamhet..!
Håll oss andra gärna uppdaterade på hur det går. Och hoppas att du mår bra:)

Dåligt tryck i den här tråden, sjukt nog. Ni som kör Apple watch och har en annan mer dressad klocka, hur tycker ni att det fungerar att variera med klockorna? Blir det stökigt? Jag har en sub som jag använder dagligen. Men är väldigt sugen på Apple watch, framför allt eftersom jag tränar en del. Som skrivits ovan vore det skönt att slippa ha med telefonen in på gymmet eller på löprundan.

Ni som har Applewatch. Har ni den till löpning etc med?
Jag har min till löpning, funkar fantastiskt bra. Osäker på om funktionen finns på andra träningsklockor, men jag gillar att AW ger dig snittakt efter varje kilometer via röst så att man slipper titta på klockan.

Jag springer mycket trail ensam när det är kväll/natt och har e-sim istället för att släpa på telefon… känns tryggt ifall det händer något i skogen.

Jag har min till löpning, funkar fantastiskt bra. Osäker på om funktionen finns på andra träningsklockor, men jag gillar att AW ger dig snittakt efter varje kilometer via röst så att man slipper titta på klockan.

Jag springer mycket trail ensam när det är kväll/natt och har e-sim istället för att släpa på telefon… känns tryggt ifall det händer något i skogen.
Låter bra. Har den någon inbyggd kartfunktion osv när man springer i ex skog? Hur är batteriet när man springer med den?

Tillbaka
Topp