• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Apple Watch

Låter bra. Har den någon inbyggd kartfunktion osv när man springer i ex skog? Hur är batteriet när man springer med den?
Du har ju hela Google och Apple Maps, men de kanske finns någon mer terräng-karta att installera också?

Batteriet är väl enda svagheten i AW skulle jag säga, de och att den inte har kontinuerlig HR hela dagen om man vill.
Men exempelvis har jag haft min på mig sen 7-snåret idag och varit på en 1,5h promenad med den som tracker + lite annat användande som messande osv. så har jag 66% kvar i skrivandes stund.

Du har ju hela Google och Apple Maps, men de kanske finns någon mer terräng-karta att installera också?

Batteriet är väl enda svagheten i AW skulle jag säga, de och att den inte har kontinuerlig HR hela dagen om man vill.
Men exempelvis har jag haft min på mig sen 7-snåret idag och varit på en 1,5h promenad med den som tracker + lite annat användande som messande osv. så har jag 66% kvar i skrivandes stund.
Det är ju ganska bra batteri ändå. Jag tänker mig att det inte är något problem att ladda en gång per dag

Får jag vara med i tråden nu? 😎😎😎
2811E725-08C5-49E0-98CD-312869B28D01.jpeg

Här är en app som är väldigt bra för Apple watch Workoutdoors. Man kan ställa in vad man vill se på klockan. Fattar jag det hela rätt så skall man kunna importera in rutter ifrån Strava osv. Detta är dock ingenting som jag har provat! Dock så kostar den 65 kr som jag tycker att den är väl värd 😊

Tänkte ge detta en chans och har beställt en Apple Watch 7. Hoppas inte att det tar död på intresset helt - tänkte köra dubbelpipigt ett tag med AW7 på vänstern och G-Shock på högern.

Tänkte ge detta en chans och har beställt en Apple Watch 7. Hoppas inte att det tar död på intresset helt - tänkte köra dubbelpipigt ett tag med AW7 på vänstern och G-Shock på högern.
Risken är nog stor om man är lagd åt det digitala hållet på övriga klockor. Jag använder min AW som arbetsklocka dagligen och tycker det kittlar mer att få dra på en bättre analog dykare när det inte ska brötas än min G-Shock.

Min AW10 kom äntligen i veckan...

Gillar att den är mycket lättare än min gamla klocka (AW6), samt att skärmen är både större och ljusstarkare.

Supernöjd så här långt!

AW10.jpg

Apple Watch Series 10 (GPS + Cellular) • Aluminiumboett roséguld, 46 mm • Sportloop plommon

Tillbaka
Topp