• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Även Olof Palme verkar ha tyckt att bund passade till kostym och körde med en rätt fet variant med nitar till kronografen en period.
5A564E42-B89F-484C-A387-D73B17629195.jpeg
Han låg dock i lä relativt Bruce Lee som ägde det här överfeta trippelbandet!
54C92B23-00D2-4D2C-8A74-B3B7121C6518.jpeg

Lee körde även med Polerouter på ett lite mer sansat bund. Såldes av Phillips för HK$ 225000 2019 om jag minns rätt. Oklart om det tillkom provision på det.
D13873F1-25E9-41D2-9411-537160272DE7.jpeg
mmmmm nitar & läder....är det fredag snart??? Oups, fel tråd! :) ;)

Även Olof Palme verkar ha tyckt att bund passade till kostym och körde med en rätt fet variant med nitar till kronografen en period.
5A564E42-B89F-484C-A387-D73B17629195.jpeg
Han låg dock i lä relativt Bruce Lee som ägde det här överfeta trippelbandet!
54C92B23-00D2-4D2C-8A74-B3B7121C6518.jpeg

Lee körde även med Polerouter på ett lite mer sansat bund. Såldes av Phillips för HK$ 225000 2019 om jag minns rätt. Oklart om det tillkom provision på det.
D13873F1-25E9-41D2-9411-537160272DE7.jpeg
Jag tycker Palmes outfit var cool. Levde inte han i motsägelsernas land efter klassresan från överklass till välavlönad partiledare? Kan inte ha varit helt enkelt, om man ser på kostymen och klockan. Han kanske var som mig, att han gillade när ingen kan placera in en i ett fack.

Min personliga definition och ingen sanning: Ett armband innehållande 2 eller tre delar där det vanligtvis är ett 2-piece band med en bundplatta under själva klockan. Sen finns gråzoner och här friar vi självklart hellre än att fälla🙂.
Vi verkar vara överens 😌 I båda fallen ligger inte klockan direkt mot handleden. Bra grej när man vandrar med en stålklocka på Antarktis.

Bra också när man flyger gamla propellerplan utan värme. Faktiskt var det mysigheten vid kallt väder som fick mig att hålla fast vid bund (dock ej i flygplan🙂). Fränheten ledde in mig till det.
Det förstår jag, måste vara riktigt skönt med bund under de förhållandena. Egentligen är bund den kalla årstidens alternativ. Och om man är nickelallergiker.

Nu har jag sett detta band så många ggr att jag måste fråga varifrån det är🤩
Det är beställt från Leathersforce i Ukraina via Etsy.

Liknande detta fast mer olivgrönt. Ganska grovhugget och inte direkt Shell Cordovan :). Tänk på att moms och tull tillkommer (Edit: eller🤔?).

Tillbaka
Topp