• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Drog upp Lemanian och lät den vara kvar på rallybund :)
20241222_113617.jpg

Bund förknippas mest med coola killar typ McQueen, men när jag såg "When Harry met Sally" igår insåg jag att bund är romantik också 😉. Se här vad väl Billy Crystal bär sitt bund i scenerna som föreställer 1977! Så är du på jakt efter en Sally i ditt liv, på med ett bund!
when-harry-met-sally.1_f (2).jpg
when-harry-met-sally.1_f (1).jpg

Får man fråga var ni hittar era band? Frugan har pratat om ett bund i flera år men jag har aldrig kommit till skott med att köpa ett åt henne..

Får man fråga var ni hittar era band? Frugan har pratat om ett bund i flera år men jag har aldrig kommit till skott med att köpa ett åt henne..
Välkommen till bund-träsket. Här kan man sjunka djupt.
Jag skulle rekommendera att ta en titt på Watchband-center.
De har stort utbud med stor bredd på olika typer av bund i olika prisklasser, men övervägande låga priser.
Bra kvalitet och mycket bra service om det skulle bli något knas med beställningen.
Lycka till.

Jag köpte från denna spanska tillverkare i somras. Prisvärda, välgjorda och inte så tjockt läder.

Jo, sen har vi ju strapsco som erbjuder en del kul varianter, bla alligator i olika färger och breda raka bund med sömmar i färg.
Från USA eller Kanada, minns inte vilket, lite längre leveranstid och så kan det tillkomma moms.
PS Rea på alligator just nu såg jag.

Noen her som har tips til en Bund for 42mm Breitling? En Bund som passer til størrelsen, er myk, tynn og med 22mm lugs?

Asså, bundband är ju riktigt coolt!
Ska kolla igenom tråden ordentligt vad det lider, men börjar med en snabb fråga;

Bund till Panerai Luminor 44 mm?
Finns det i bra kvalitet att beställa?
Europa eller USA går bra. Har adress ”over there” att tillgå för tillfället.

Mina favoriter Strapmasters Spartacus fanns bara i 24/24 insytt spänne har bara ett svart o ett vitt kvar tyvärr kan dom va lite kluriga o få tag på idag
men man får lägga en WTB på typ paneristi.com eller liknande.
IMG_0882.JPG

Jaha, sådär då. Då har jag hämtat ut pannan från service och samtidigt OEM bundet jag beställde från panerai. Ska erkänna att jag trodde det skulle göra sig bättre på min arm än vad det faktiskt gör. Men jag ska köra det någon vecka ändå och se om känslan utvecklas positivt.
3F00331B-0B5C-434E-9C53-6619AC1246BA.jpeg
A34CA376-FCC5-4117-9543-E9C5C2D842B4.jpeg
C60DC91B-9932-408C-AC7D-517338D9E135.jpeg
41C8C028-016C-44DC-ABEF-F5C36078AF99.jpeg

Ska kolla igenom tråden ordentligt vad det lider, men börjar med en snabb fråga;

Du ska ju givetvis ha ett oem. Se mitt ovan som jag körde till min 390

Det här med osymetrisk bundplatta ska ju vara anpassat till Panerai med stort kronskydd. Jag har det till min plopp-hommage fast i 22 mm.

Tyvärr är själva bandet i kortaste laget så jag ersatte det med ett annat längre läder med vit söm, men det är ju en vanlig färgkombo så det är ju inte svårt att hitta.
20241002_125112.jpg

Men när man vet det ser man ju att det är lite annan söm.

Strapsco har många fina raka bund. USA baserat så det passar ju dig med USA adress så du undkommer momsen.

Välkommen till bund-träsket. 👍

Du ska ju givetvis ha ett oem. Se mitt ovan som jag körde till min 390
Snygga! Och dyra antar jag… 😝

Är nog egentligen ute efter ett som är bredare hela vägen runt handleden tror jag. Heter de nåt annat/säeskilt?
De där ser ju inte så annorlunda ut än ett vanligt läderband på just Paneraierna eftersom ”vanliga” läderband oftast är ganska breda till just Luminor-modellerna.

Snygga! Och dyra antar jag… 😝

Är nog egentligen ute efter ett som är bredare hela vägen runt handleden tror jag. Heter de nåt annat/säeskilt?
De där ser ju inte så annorlunda ut än ett vanligt läderband på just Paneraierna eftersom ”vanliga” läderband oftast är ganska breda till just Luminor-modellerna.
Breda hela vägen runt är riktigt fint det också. Har jag till mina Spinnaker Piccard.
Finns i både brunt och svart.
20250128_125009.jpg

20241105_102149.jpg

Slänger in ett Gummi Bund eller vad man ska kalla det.
Är gjorda för Bettarini case men jag vart nyfiken på om det gick att få på ett 1950 case det gick smärtfritt
inget jag skulle använda på denna 1033 men på en 24 eller 25 sub
!033_1.jpg
!033_2.jpg
!033_3.jpg
!033_4.jpg
!033_5.jpg

Tillbaka
Topp