• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_8076.jpeg
Korspostar från Sinn-tråden, får man hänga här nu?
 
Tänkte först lägga upp en liten beskrivning i allmänna bandtråden, men det får ligga här bland likasinnade 😀

Har nu haft detta bund i två dagar och det blir bara bättre. Har gått på ett par nitar när jag letat bund och varit lite för snål. Detta band är verkligen i bra kvalitet men var inte orimligt dyrt, typ 50 euro efter en liten semesterrabatt. Bredden på lappen är 40mm och det passar bra för klockor med ungefär samma diameter. Den enda nackdelen är att bandet är lite kort. Med en klocka med kort l2l och 18cm handled räcker det men inte mer. Lädret har en snygg prägling och en halvblank yta som ger en lite exklusiv känsla. Insidans läder är slätt, mjukt och behagligt. Avståndet mellan hålen i lappen är bra och gör att band och lapp hänger ihop och känns som en enhet. Bandet är gjort av atelierferrer.com i Barcelona som även har ett par andra modeller av bund.
20240927_125931.jpg
20240927_130006.jpg
 
Tänkte först lägga upp en liten beskrivning i allmänna bandtråden, men det får ligga här bland likasinnade 😀

Har nu haft detta bund i två dagar och det blir bara bättre. Har gått på ett par nitar när jag letat bund och varit lite för snål. Detta band är verkligen i bra kvalitet men var inte orimligt dyrt, typ 50 euro efter en liten semesterrabatt. Bredden på lappen är 40mm och det passar bra för klockor med ungefär samma diameter. Den enda nackdelen är att bandet är lite kort. Med en klocka med kort l2l och 18cm handled räcker det men inte mer. Lädret har en snygg prägling och en halvblank yta som ger en lite exklusiv känsla. Insidans läder är slätt, mjukt och behagligt. Avståndet mellan hålen i lappen är bra och gör att band och lapp hänger ihop och känns som en enhet. Bandet är gjort av atelierferrer.com i Barcelona som även har ett par andra modeller av bund.
20240927_125931.jpg
20240927_130006.jpg
Bra tips! Jag älskar bund och särskilt dessa raka och ganska enkla som går åt newman hållet 👍🏻
 
Condorstraps har den här varianten (bruna) 41mm bred lapp som är skön att plocka fram i höstkylan. Den svarta är Hirsch men i stort sett identisk i utförandet. Lite osäker dock om Hirschen tillverkas än
20240927_223515.jpg

Dom kanske är i kraftigaste laget för min smak då jag gillar ganska tunna band men helt rätt stuk har dom!
 
Tillbaka
Topp