SwedishMade
Basic
(på inrådan av Spencer som ogillade att jag party poopade övriga köpfesttrådar med mina "domedagsidéer" (fritt citat) ...)
Bostäder, aktier, obligationer...
Till slut tar centralbankernas urin slut och de kan inte längre värma byxorna!
Räntorna drar iväg och kan inte styras? Vem bryr sig om riksbankens styrränta när de svenska bankerna pga lågt förtroende (för svenska bostadsmarknaden) inte längre kan låna billigt?
Alternativt: hur negativ skall räntan behöva bli när vi får en verklig lågkonjunktur?
1992 2000 2008 2016 ...
När smäller det? Hur kommer det att smälla?
2008 känns som "igår", men det är snart 8 år sedan!
Håller du med mig är du inte ensam:
http://blogg.avanza.se/avanza/fondpodden-19-ragnhild-wiborg/
Hon har gått "kort" genom att sälja av när aktier nått riktkurser för att sedan i princip behålla cash.
Någon gång måste lökpriserna landa!
Ha hA! Jag ser nu att videon nedan verkar vara speglad (för att inte hittas av copyrightsökare?) men jag låter den vara kvar, men lökkurvan blir ju helt fel! Se ovan!
Här kommer lite INSIDE info,
marknaden är uppblåst till max och detta kommer inte sluta på ett kul sätt. (Visst är det kul att "do-good"-liberalen Douglas är lite genuint oroad av att han kan ha inspirerat folk till handlingar som Douglas helt är emot, och då pratar vi inte om olagligheter som inside trading utan mer "rovdjurskapitalism"...)
Det finns ingen
som kommer att funka
denna gången!
Med en Rolex på armen en dag som varit allt för varm,
SwedishMade
Bostäder, aktier, obligationer...
Till slut tar centralbankernas urin slut och de kan inte längre värma byxorna!
Räntorna drar iväg och kan inte styras? Vem bryr sig om riksbankens styrränta när de svenska bankerna pga lågt förtroende (för svenska bostadsmarknaden) inte längre kan låna billigt?
Alternativt: hur negativ skall räntan behöva bli när vi får en verklig lågkonjunktur?
1992 2000 2008 2016 ...
När smäller det? Hur kommer det att smälla?
2008 känns som "igår", men det är snart 8 år sedan!
Håller du med mig är du inte ensam:
http://blogg.avanza.se/avanza/fondpodden-19-ragnhild-wiborg/
Hon har gått "kort" genom att sälja av när aktier nått riktkurser för att sedan i princip behålla cash.
Någon gång måste lökpriserna landa!

Ha hA! Jag ser nu att videon nedan verkar vara speglad (för att inte hittas av copyrightsökare?) men jag låter den vara kvar, men lökkurvan blir ju helt fel! Se ovan!
Här kommer lite INSIDE info,
Det finns ingen

som kommer att funka

denna gången!
Med en Rolex på armen en dag som varit allt för varm,
SwedishMade
Senast ändrad: