Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, går gör det men det kan ju bli att du fastnar med bladet i plogdrivan och då kan det vara lite jäkligt att komma loss igen. Du kan väl rikta upp fästet till rullen på bladet? Ta av hjulet och massera tillbaka fästet medelst en skiftnyckel och hammare. Sen skarvar du på kroken på wiren igen. Har du inga wirelås så duger en dubbel kärringknut med lång svans så länge. Den kommer att dra till sig själv av bladets vikt. Men som sagt, lämna en 30-35 cm svans på knuten så den inte löper tillbaka ur igen.Tror ni att det går att ploga utan vinschen kopplad? Snöat en hel del inatt...
Tack för tips! Få lösa det på något vis. Körde helt utan vinschen och det var meckigt men funkade. Granntanten fick också bort sin snö men föredrar att kunna lyfta plogbladet om man säger så...Nja, går gör det men det kan ju bli att du fastnar med bladet i plogdrivan och då kan det vara lite jäkligt att komma loss igen. Du kan väl rikta upp fästet till rullen på bladet? Ta av hjulet och massera tillbaka fästet medelst en skiftnyckel och hammare. Sen skarvar du på kroken på wiren igen. Har du inga wirelås så duger en dubbel kärringknut med lång svans så länge. Den kommer att dra till sig själv av bladets vikt. Men som sagt, lämna en 30-35 cm svans på knuten så den inte löper tillbaka ur igen.
På min Canam stämde höjden så hade jag helljuset på så var plogbladet strax under toppläget precis när ljuskäglan syntes på bladets kant. Ett litet knep för att slippa dra av vajern
Fick du ordning på plogen?Tack för tips! Få lösa det på något vis. Körde helt utan vinschen och det var meckigt men funkade. Granntanten fick också bort sin snö men föredrar att kunna lyfta plogbladet om man säger så...
Nej. Körde utan vinsch. Igår pajade jag den ännu mer så den måste in på lagning. Kul att pimpla. Det skall jag göra med när förkylningen lagt sigFick du ordning på plogen?
Nu börjar isarna bli fina så imorgon packar jag fiskegrejor, hund, kärring, korv och fyrhjular ut på sjön!
Det kom lite snö i Fredags.
Yamaha Kodiak 700se.Kul
Vad är det för maskiner?
Yamaha Kodiak 700se.
Det finns fler än ett Häggvik, och jag har en anknytning till ett jaCool! Nyfiken, bor du i Häggvik?
Det finns fler än ett Häggvik, och jag har en anknytning till ett ja
Jag håller till i Värmland, vi har fått närmare en halvmeter iaf!Jag tänkte på det i Höga Kusten Snömängden kändes rimlig...
Är helnöjd med min 450 så jag tror du kommer vara nöjd med 570. Skall du köra i lerpölar som når till handtagen kan du gå på värre tycker jag.
Blir nog mest nöje men lite mindre frakt i trädgården hemma också. Får kanske testa om en 450 räcker, verkar fått fin kritik.Är helnöjd med min 450 så jag tror du kommer vara nöjd med 570. Skall du köra i lerpölar som når till handtagen kan du gå på värre tycker jag.
Personligen är jag aldrig i närheten av lerbad. Fart och acceleration är gott nog med 450 för mig.
Tror att 450 räcker för de flesta faktiskt, värt att testa. Personligen skulle jag aldrig använda mer effekt än den som finns i 450, det är fan livsfarligt redan som det är. Den gör någonstans mellan 90 och 100 km/h med fullfräsnyckel och accelerationen är fin med.Blir nog mest nöje men lite mindre frakt i trädgården hemma också. Får kanske testa om en 450 räcker, verkar fått fin kritik.
Tänker att det inte var så stor prisskillnad ändå? Sen låter ju v-twin lite kulTror att 450 räcker för de flesta faktiskt, värt att testa. Personligen skulle jag aldrig använda mer effekt än den som finns i 450, det är fan livsfarligt redan som det är. Den gör någonstans mellan 90 och 100 km/h med fullfräsnyckel och accelerationen är fin med.
Har plogat flera dm djup blötsnö utan att den ger upp.
Sedan är ju alltid mer effekt kul men frågan om det är värt kostnaden...
Köpte min NOS modell 2017 traktor A med plogblad och två nycklar i höstas för 85.000:- samt dealade till mig lite prylar på det. Vet inte vad man får loss en 570 för...Tänker att det inte var så stor prisskillnad ändå? Sen låter ju v-twin lite kul
Svågern har en RZR och kan intyga om att det är en helt sjuk maskin!Är det för grus/ofroad hade jag nog kört på en nyare beggad Polaris.
Polaris gör även grymma tvåsittsiga, typ rör-chassi likt en beach buggi med grym presatnda för den som är villig att hosta upp lite...
https://www.polarissverige.com/atv-ranger/
Lutar åt en 570 Pro+ 2019 i grönt, behöver dock inte plog o sånt Traktor B reggad så jag kan köra den på vägKöpte min NOS modell 2017 traktor A med plogblad och två nycklar i höstas för 85.000:- samt dealade till mig lite prylar på det. Vet inte vad man får loss en 570 för...
Härligt! Kostar sig?Lutar åt en 570 Pro+ 2019 i grönt, behöver dock inte plog o sånt Traktor B reggad så jag kan köra den på väg
Tror list var strax under 100.Härligt! Kostar sig?
Har bara testat rullgas och tumgas. Jag tycker bara rullgas funkar om man kör på plana vägar/stigar. Tumgas är också lite otympligt i vissa lägen.Tror list var strax under 100.
Vad tycker ni är bäst, tumgas eller vända på den och gasa med pekfinger?
Begagnad kvalitetsmaskin alla dagar i veckan, välj märke efter eget tycke och smak. Jag har riktig diffspärr på min Yamaha men det är sällan man verkligen behöver det, viktigare är det med vinsch om man ska ut i spenaten.Lyfter tråden lite, är det någon som har tips hur vi ska resonera, det lutar i dagsläget åt en begagnad Yamaha eller liknande, som vi ska använda vid sommarstugan som arbetsmaskin någon vecka om året.
Det blir en del körning i skogen så diffspärrar är väl kanske praktiskt?
Slaghack är ett krav, men det verkar ju gå att koppla på vilken maskin som helst.
Begagnat kvalitetsmärke eller nytt kina?
Hur är det med reservdelar till de lite mer udda märkena? Jag räknar ju med att den går sönder så bra tillgång till reservdelar känns som en fördel.
Ser ut som ett bra köp, trevlig motor i dom där.Vad tror den samlade kunskapsbanken om detta exemplar?
https://www.blocket.se/vi/85872888.htm
Polaris Sportsman 550