Tapiren
Basic
Tack!Ser ut som ett bra köp, trevlig motor i dom där.
Plog och snökedjor kostar nästan 10k
Vi ska mest ha den som arbetsredskap hemma på sommarstället är det tänkt, mycket smidigare än en traktor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Ser ut som ett bra köp, trevlig motor i dom där.
Plog och snökedjor kostar nästan 10k
Blev det affär?Tack!
Vi ska mest ha den som arbetsredskap hemma på sommarstället är det tänkt, mycket smidigare än en traktor
Blev det affär?
Själv ska jag lämna in på service imorgon, så det fick bli en tvätt idag.
Roliga maskiner de där!Det gäller att ta sig till förskolan med stil!
Kör bara. Det står så i alla instruktionsböcker jag sett.-18 ute och fick ej igång 4-hjulingen. Tänkte åka och köpa en laddare på Biltema men kollar först i instruktionsboken om det kan stå något vettigt där.
Vafan!? Vadå inte ladda batteriet monterat? Kan ju inte behöva ta ut batteriet för att ladda väl?
Kör bara. Det står så i alla instruktionsböcker jag sett.
Det är enligt mig en friskrivning ifall någon idiot smäller på traktorladdaren och spränger batteriet, eller råkar bränna en cdi-box.
Men OBS! Använd en laddare med laddström anpassat för ditt batteri.
Spontant; nej, antagligen inte. Det kan i teorin tagit skada men jag har gjort den missen flera gånger på alla möjliga maskiner med den typen av batteri och det brukar gå bra.Nu har sambon kört laddaren men med billäge i 6h. Vad händer egentligen med batteriet då? Är det paj typ?
Jag själv var där för något år sen. ”Alla” jag pratade med sa samma sak, man får ungefär vad man betalar för. Flertalet hade kinaskräp som stod rasade osv. Jag följde råden jag fick och köpte en märkesmaskin. En Suzuki lt50, beggad. Har gått, och går, som en klocka. Aldrig något strul. Har börjat fundera på att sälja den också och kollat runt lite på blocket osv. Ser ut som att jag med lätthet får tillbaka pengarna vilket jag är övertygad om att jag inte skulle fått med en kinamaskin!?Funderar på att köpa en atv till grabben 5år. Duger det med en kinamaskin eller ska vi gå på en Yamaha lr dyl?
Ungefär den slutsatsen jag drog efter lite googlande. Får bli en julklapp i år det.Jag själv var där för något år sen. ”Alla” jag pratade med sa samma sak, man får ungefär vad man betalar för. Flertalet hade kinaskräp som stod rasade osv. Jag följde råden jag fick och köpte en märkesmaskin. En Suzuki lt50, beggad. Har gått, och går, som en klocka. Aldrig något strul. Har börjat fundera på att sälja den också och kollat runt lite på blocket osv. Ser ut som att jag med lätthet får tillbaka pengarna vilket jag är övertygad om att jag inte skulle fått med en kinamaskin!?
Så min personliga rekommendation är att köpa en beggad märkesmaskin. Med det sagt är det inte omöjligt att en kinamaskin duger utmärkt. Men sett till egen erfarenhet har jag inte ångrat mitt val
Köpte en kina till sonen, har självt åkt med den. Oväntat bra för 10-11 tusen. Serva den och håll efter så verkar det hålla länge!Funderar på att köpa en atv till grabben 5år. Duger det med en kinamaskin eller ska vi gå på en Yamaha lr dyl?
Jag köpte en Kayo 70cc till min fyraåring, han kör i ur och skur, gärna hela tiden.Blev en kinamaskin. 110cc kanske var overkill till en femåring, för den går nåt sjukt även med mig på.
Sitter och håller på avtryckaren på en lt50 2002:a, fin och går bra. Rimligt pris att ge för en? Begärt pris är 9000:-.Jag själv var där för något år sen. ”Alla” jag pratade med sa samma sak, man får ungefär vad man betalar för. Flertalet hade kinaskräp som stod rasade osv. Jag följde råden jag fick och köpte en märkesmaskin. En Suzuki lt50, beggad. Har gått, och går, som en klocka. Aldrig något strul. Har börjat fundera på att sälja den också och kollat runt lite på blocket osv. Ser ut som att jag med lätthet får tillbaka pengarna vilket jag är övertygad om att jag inte skulle fått med en kinamaskin!?
Så min personliga rekommendation är att köpa en beggad märkesmaskin. Med det sagt är det inte omöjligt att en kinamaskin duger utmärkt. Men sett till egen erfarenhet har jag inte ångrat mitt val
Tror det är rimligt!? De som kommer ut brukar ligga på +10k och försvinna rätt fort så för 9k kan du mycket möjligt få tillbaka cashen den dagen du säljer. Jag har fortfarande inte fått arslet ut och sålt vårSitter och håller på avtryckaren på en lt50 2002:a, fin och går bra. Rimligt pris att ge för en? Begärt pris är 9000:-.
Då klipper jag den, det är en granne ute på landet som säljer. Tänkte den kunde vara bra till barnen, 2 och 5 år att börja med.Tror det är rimligt!? De som kommer ut brukar ligga på +10k och försvinna rätt fort så för 9k kan du mycket möjligt få tillbaka cashen den dagen du säljer. Jag har fortfarande inte fått arslet ut och sålt vår
Kanske skulle ta tag i det där…
Jag är ingen expert som du ska förlita dig blint på till 100%. Men jag tror du gör en ganska bra och riskfri affär där. Kommer ge mycket glädje åt kidsen och gissningsvis utan något nämnvärt värdetappDå klipper jag den, det är en granne ute på landet som säljer. Tänkte den kunde vara bra till barnen, 2 och 5 år att börja med.
Nejnej, men det bekräftade vad jag redan tänkt. Kikat lite så det blir fint det, de kär inte droppa något vidare i pris framöver i fungerande skick. Reservdelar osv verkar ju inte vara några konstigheter heller.Jag är ingen expert som du ska förlita dig blint på till 100%. Men jag tror du gör en ganska bra och riskfri affär där. Kommer ge mycket glädje åt kidsen och gissningsvis utan något nämnvärt värdetapp