• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om High Accuracy Quartz (HAQ) Klockor

Smyger in den här rackaren, om än med fel datum (”gammal bild”).
IMG_1552.jpeg

Tack för länken, intressant läsning där! Jag har aldrig öppnat min själv. Köpte både Omegan och Certinan på Mollstedts ur i Karlstad, brukar lämna in dem där för batteribyte och provtryckning.

Vilken variant på 1538 sitter det i min Omega från 2002 tro? Har jag någon bokstav efter siffrorna? Det kanske skulle stått på Omgeas webbplats i så fall. Där står det bara 1538 på min ref. https://www.omegawatches.com/en-se/watch-omega-seamaster-300-m-quartz-25418000
Jag har tyvärr inte hittat någon info om när bytet skedde, eller något som avslöjar utan att öppna baklocket.
IMG_1440.jpeg

Datumet var på 25:e och den stod redan på normaltid, alltså inte buren sedan förra DST (frun sliter inte ut den direkt) 😉. Roligt var dock att konstatera att den endast var +7s

Tillbaka
Topp