Vinterdykarn
KS Explorers Club
Smyger in den här rackaren, om än med fel datum (”gammal bild”).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko V.F.A. "very fine adjusted". Fin! Men inte vad jag skulle klassa som HAQ med sina +/- 5 sekunder i månaden.Smyger in den här rackaren, om än med fel datum (”gammal bild”).
Gillar historiken/utvecklingen av precisionen. Jag har lite olika generationer av förbättrad precision. Vad klassar du som HAQ?Seiko V.F.A. "very fine adjusted". Fin! Men inte vad jag skulle klassa som HAQ med sina +/- 5 sekunder i månaden.
Jag skulle nog säga runt 10 spy.Gillar historiken/utvecklingen av precisionen. Jag har lite olika generationer av förbättrad precision. Vad klassar du som HAQ?
Då tycker jag att vi klämmer in ett dykur när vi ändå är igång och inom specJag skulle nog säga runt 10 spy.
Men det är ju bara ett hitte-på-ord så vad som är exakt nog är ju högst personligt.
Jag har tyvärr inte hittat någon info om när bytet skedde, eller något som avslöjar utan att öppna baklocket.Tack för länken, intressant läsning där! Jag har aldrig öppnat min själv. Köpte både Omegan och Certinan på Mollstedts ur i Karlstad, brukar lämna in dem där för batteribyte och provtryckning.
Vilken variant på 1538 sitter det i min Omega från 2002 tro? Har jag någon bokstav efter siffrorna? Det kanske skulle stått på Omgeas webbplats i så fall. Där står det bara 1538 på min ref. https://www.omegawatches.com/en-se/watch-omega-seamaster-300-m-quartz-25418000
Nice! hur vanliga är dessa i sverige? ser de nästan aldrig till salu, eller ägarna kanske håller hårt i dem?Jag får det till ca 44 mm blir i praktiken runt handleden några mm mindre då länken är riktigt böjbar.
Modellen vart kortlivad, och den mindre lanserades dessutom som dam modell i smalt färgutbud, så säkert därför den inte är så vanlig.Nice! hur vanliga är dessa i sverige? ser de nästan aldrig till salu, eller ägarna kanske håller hårt i dem?
Då tycker jag att vi klämmer in ett dykur när vi ändå är igång och inom spec