Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
DNA-märkning (eller iaf lappar om det) är också bra!Klistermärken och nån blinkande lampa så är du hemma
Kör securitas, sammankoplat med jobblarm. Trådlösa deckare i huset (med nackdelar, ja), blå saftblandare och siren på taket (känner alla grannarna mkt väl), allt kopplat ihop med brandvarnarna.
Har även utökat med bärbara personlarm som inte bara funkar på jobbet, utan går via gsm med gpspositionering och ljudupptagare med väktartillkallning.
Sen är jag bra på att sparka folk på pungen också.
Ska sätta mast till saftblandaren, så du ser den lver träden.Du har ju även en skjutgalen KS-broder i närheten med
Nu snackar vi!Kör securitas, sammankoplat med jobblarm. Trådlösa deckare i huset (med nackdelar, ja), blå saftblandare och siren på taket (känner alla grannarna mkt väl), allt kopplat ihop med brandvarnarna.
Har även utökat med bärbara personlarm som inte bara funkar på jobbet, utan går via gsm med gpspositionering och ljudupptagare med väktartillkallning.
Sen är jag bra på att sparka folk på pungen också.
Precis därför man ska ha väktarutryckning. Värdelöst att behöva oroa sig och själv ta beslut på om man ska ringa brandkåren eller polisen, bättre att Securitas larmcentral får ta det beslutet. Kostar ju inget då heller, oavsett om det är väktare, polis eller brandkår som kommer ut. Vi har Sector, stationen ligger typ 2 min härifrån, har testat några gånger och det funkar skitbra. Rörelsedeckarna tar kort, är det rök eller eld på bilderna rings brandkåren upp. Kostar oss drygt 400kr/mån och typ 13-15k att installera, men då har vi också allt Sector erbjuder och bland annat är slla fönster larmade med magnetkontskter, ingen tar sig in när du sover utan att larmet går alltså. Faktum är att vi hade besök när jag glömt låsa altandörren en natt, tjöt som fan och tjuven flydde.Morsan har Sector alarm. Smidigt som fan med nyckelbrickan.
Farsan däremot har ett "'fristående". Det är ett jävla projekt där det funkar sådär med att larma av och på med mobilen. Har dragit igång det några gånger...
Ännu sämre kändes farsans när vi var på semester för några veckor sen och larmet går av klockan fem på natten svensk tid. Roligt att ringa upp grannarna då.
Gillar att verisure är kompatibelt med Yale Doorman... sjukt smidigt
Du larmar av och på på dörren. När du låser larmar du på och när du låser upp dörren så larmar du av. Och låsen kan du styra via verisures app.Låser dörren upp sig när du larmar av?
Du larmar av och på på dörren. När du låser larmar du på och när du låser upp dörren så larmar du av. Och låsen kan du styra via verisures app.
Yes!Kan du låsa upp via telefonen?
Funderar på att köpa en sådan och installera själv. Riktigt smidigt verkar det vara.Gillar att verisure är kompatibelt med Yale Doorman... sjukt smidigt
Du larmar av och på på dörren. När du låser larmar du på och när du låser upp dörren så larmar du av. Och låsen kan du styra via verisures app.
Assas Yale Doorman. Mig veterligen så är det de enda kodlåsen som går att integrera med verisures larm.Vad måste man byta till för typ av lås?
Vadär grejen med systemet? Knappsats ute istället för inne?Assas Yale Doorman. Mig veterligen så är det de enda kodlåsen som går att integrera med verisures larm.
Riktigt nöjd med låsen. Funkar hur bra som helst och kan man skilja en stjärnmejsel från en morakniv så är det inga problem att installera själv
framförallt slipper man nycklar. kan öppna/låsa på distans, använda temporära koder för hantverkare osv. Gör livet en aning enklare helt enkelt.Vadär grejen med systemet? Knappsats ute istället för inne?
Kanon får kolla upp det!framförallt slipper man nycklar. kan öppna/låsa på distans, använda temporära koder för hantverkare osv. Gör livet en aning enklare helt enkelt.
Tror bauhaus har kampanj på dem nu.Kanon får kolla upp det!
Det enda som talar emot Verisure är 279 kr i månaden. Självklart med Yale.
Finns det billigare, vettiga, alternativ?
Seriös fråga. Letar också.
Jag hoppas det för 279 kr i månaden för ett larm i en lägenhet känns aningen i överkant. Hade det handlat om ett hus hade jag slantat med en gång. Larmet kostar 4 500 kr och låset 4 000 kr och det är okej.
Ska ha till kåk. Och tror inte 279 stoppar, snarare en hundring till.
Fan dyrare med larm än att serva AP. Morr!