Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker Homealarm.se verkar ha vettiga paket ifall du är ute efter ett trådlöst!Jag måste pumpa den här tråden. Vilka larm finns nu? Har det kommit något nytt? Helst betalar jag ingen månadsavgift men det får gärna kosta att köpa in och installera. Tips så här i juletid 2016? Det gäller villa.
Tack, jag satt och titta lite igår men homelarm.se såg jag inte. Jag tittar mer i kväll. Jag tycker det är lite märkligt att inte grannsamverkan och gemensamma larminköp är mer utbrett. Det behövs ju inga vaktbolag för att hitta bra lösningar som skyddar för en mindre peng. Jag ska fundera på det och snacka med en kompis som är bright och har gjort egna larm. Han var även med och utvecklade Bamse. Det kan väljas till kanske.Tycker Homealarm.se verkar ha vettiga paket ifall du är ute efter ett trådlöst!
Samma koncept som verisure fast utan månadsavgift
Med det sagt så har jag inte själv testat det, men funderar på att införskaffa ett!
Där har du absolut en poäng. Det är då man kommer in på sannolikslära. Hur mycket mer skada gör elden om det larmar min mobil och frun + två grannar och en av oss ringer 112, mot att Securitas gör det. Är det värt ca 300 kr/mån som på 10 år blir 36000 kr plus sedvanliga prishöjningar. Går allt åt helvete och branden tar mina barn för att jag och grannarna var på föreningens kräftskiva går man själv in i elden av ren ångest, men troligen är risken mindre än minst. Trygghet kostar men hur mycket är vi beredda att lägga för att möjligen reda upp en brand eller inbrott om det osannolika blir sannolikt? Det är nog också en klassfråga. Den som har attraktiva värdesaker har naturligtvis råd att köpa trygghet. Man kan ha sina värdesaker på en annan plats också så det finns annat man kan göra. Jag tror inte en tjuv tar risken om han/hon inte tror att det lönar sig.Man ska inte underskatta värdet av att ha larmet kopplat till larmcentral. Framför allt inte brandlarmet.
Nej skalskydd med krossensorer och magnetkontakter vill jag ha, men ej trådlöst skit. Det går ju utmärkt att ha på när man soverEgentligen är ett larm som viktigast när hela familje är hemma och sover, men då har man stängt av det.
Varför är trådlöst skit? Är det för att det är så enkelt att störa ut? Jag läste precis om skalskydd så nu ska jag se efter vad det innebär.Nej skalskydd med krossensorer och magnetkontakter vill jag ha, men ej trådlöst skit. Det går ju utmärkt att ha på när man sover
Precis som du nämner, kan störas ut enkelt för den som vill. Skalskydd innebär enkelt uttryckt att du kan röra dig fritt på insidan av huset men dörrar och fönster är larmat ut. Försöker nån ta sig in går larmet.Varför är trådlöst skit? Är det för att det är så enkelt att störa ut? Jag läste precis om skalskydd så nu ska jag se efter vad det innebär.
Jag läste nyss på larmkollen.se om skalskydd. De menar att larmcentraler till konsument oftast inte har skalskydd då det kräver en central som har 2 zoner. Det är lite att sätta sig in i märker jag. säg till om du hittar något bra.Precis som du nämner, kan störas ut enkelt för den som vill. Skalskydd innebär enkelt uttryckt att du kan röra dig fritt på insidan av huset men dörrar och fönster är larmat ut. Försöker nån ta sig in går larmet.
Det där låter lite konstigt. Egentligen är ju skalskyddet samma larm, men man stänger tillfälligt av ex. rörelsedeckarna men behåller fönster och dörrar larmade.Jag läste nyss på larmkollen.se om skalskydd. De menar att larmcentraler till konsument oftast inte har skalskydd då det kräver en central som har 2 zoner. Det är lite att sätta sig in i märker jag. säg till om du hittar något bra.
Som jag förstod det så är det samma larm, men för att kunna stänga av rörelsedeckarna och samtidigt ha magnetkontakterna aktiverade i dörr och fönster, måste larmet ha två zoner, annars gäller av och på, allt eller inget.Det där låter lite konstigt. Egentligen är ju skalskyddet samma larm, men man stänger tillfälligt av ex. rörelsedeckarna men behåller fönster och dörrar larmade.
Som jag förstod det så är det samma larm, men för att kunna stänga av rörelsedeckarna och samtidigt ha magnetkontakterna aktiverade i dörr och fönster, måste larmet ha två zoner, annars gäller av och på, allt eller inget.
Egentligen är ett larm som viktigast när hela familje är hemma och sover, men då har man stängt av det.
Vi har alltid skalskyddet aktiverat på kvällen.
Kör med Verisure, man kan själv sätta upp vilka kameror, brytare etc som skall vara aktiva eller inte när skalskyddet är aktiverat.
Har verisure fått krossdäckare? De hade inte innan.
Nej jag tror tyvärr inte det. Fanns i alla fall inte när vi installerade larmet i somras.
Lite konstigt att de inte har det. Det är ju inte så att de bara tar sig in genom att bryta sig in via öppningsbara fönster och dörrar. Även fönster som är öppningsbara går ju att krossa :s
Verkar ta flera årSynd....fattar inte varför de har så jävla svårt att få fram en sån.
Kan man koppla upp sig mot Verisures kameror och se på mobilen vad som händer?