• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Dags att denna tråden hamnar på första sidan igen:) Denna landade idag efter en dryg veckas väntan:
image.jpeg
Stort grattis, den är grym!
Om det var den från MWR (som NiklasArvid skrev) så var jag också sen på bollen men jäkligt sugen:)
Edit: såg ditt svar nu, bra handlat!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Yes det är den från MWR, mailade rätt många timmar efter att annonsen kommit ut och var helt övertygad om att den skulle vara borta, men icke:)

Den är oerhört trevlig! Perfekt storlek, känns inte så gammal som jag hade väntat mig, känns solid. Och tavlan är riktigt trevlig:pompus:
Gratulerar. Den är riktigt go!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Mycket trevlig! Hade den varit ett par millimeter större så hade jag handlat...
Kräver sin karl för att bära upp ;)

Läcker klocka @JMolin :) Vet tyvärr inte vad det är för märke/referens så istället för att jag bläddrar igenom de böcker jag har om militära klockor och/eller söker hej vilt på nätet så kan du väl berätta det för mig istället :)
Absolut! En Benrus MIL-W-3818B från 1965. Issued av amerikanska militären inför och under Vietnamkriget. Riktigt ball liten tackare. Står mer i annonsen här: https://klocksnack.se/threads/nyservad-benrus-mil-w-3818b-1965.58579/
 
Topp