• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

För att förtydliga (om det nu egentligen behövs) så JAPP min är köpt på blocket. Har dock fler som min far köpt som gammal officer =) Rätt ointressant men så ligger det till! Mkt nöjd med köpet och det verkar som att det var en hygglig "deal". Har alltid gillat klockan och äntligen kommit över ett exemplar! Fler bilder kommer

För att förtydliga (om det nu egentligen behövs) så JAPP min är köpt på blocket. Har dock fler som min far köpt som gammal officer =) Rätt ointressant men så ligger det till! Mkt nöjd med köpet och det verkar som att det var en hygglig "deal". Har alltid gillat klockan och äntligen kommit över ett exemplar! Fler bilder kommer
Men om det finns fler är det väl inte mer än rätt att dela med sig? :D

IMG_2726.JPG

Så ser baksidan ut. Om det är 1990 eller 2000 vet jag inte. Men december iaf.

Du blandar plural och singular.
"Har alltid gillat klockan och äntligen kommit över ett exemplar".
Lägger du upp en bild med båda klockorna på så tror jag dig annars är det bara märkligt.

Jag slänger ut min Doxa här i tråden då jag tror att den hade militärt användning som ursprung. Den är magnetiskt skyddad med bla extra lock över verket. Enligt serienummer från 1944. 37mm.
Någon som vet eller tror något om den?
IMG_4677.JPG
IMG_5708.JPG

Senast ändrad:
Jag slänger ut min Doxa här i tråden då jag tror att den hade militärt användning som ursprung. Den är magnetiskt skyddad med bla extra lock över verket. Enligt serienummer från 1944. 37mm.
Någon som vet eller tror något om den?
IMG_4677.JPG
IMG_5708.JPG
Ställer mig tveksam till att det skulle vara en äkta militär klocka. Den är kul, fin och udda däremot. De militärur jag känner till är upphandlade efter en viss specifikation och har svårt att se hur man skulle kommit fram till denna boettlösning. Och varför finns det inte fler?

Ställer mig tveksam till att det skulle vara en äkta militär klocka. Den är kul, fin och udda däremot. De militärur jag känner till är upphandlade efter en viss specifikation och har svårt att se hur man skulle kommit fram till denna boettlösning. Och varför finns det inte fler?
Jag har sett i alla fall en till som är året yngre än min (alltså 1945) men som har luggar. Klockan hade köpts från Slovakien i fjol. Har haft kontakt med ägaren i Detroit via Instagram. Andra visare, men det kan ju vara bytta på hans eller min eller skilja sig mellan årsproduktionen.
IMG_5714.PNG

IMG_5711.JPG
IMG_5712.JPG

Senast ändrad:
Pennan är mäktigare än svärdet. Men det är ändå kul med en militärdinka...

IMG_0697.JPG

Blir oerhört avundsjuk på TG195orna och mer och mer sugen på något med stora kronor på (och inte bara M-märkt @virrooo :p ).
Haha jag är ju fått någon slags psykos där jag till och med är övertygad om att jag förtjänar en M-märkt seiko! Det gör nästan lite ont i mig när jag ser dom. Det faktum att jag krängde iväg 2 snabbt är nog en bidragande faktor på något sätt. Men visst, det finns ju fler klockor som är intressanta. Ska bara jobba för att ta mig ur det här jävla M-limbot jag hamnat i!

Tillbaka
Topp