• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Nezumi..

Finns en till salu såg jag precis. Annonsen lades upp i söndags.
Kul att se hur deras klockor utvecklats (och gått upp i pris;)

Nezumi Tonnerre på brunt läderband. Riktigt snyggt tycker jag.

image.jpg

Ingen mer än mig som har en Nezumi Corbeau CQ4.702?

Jag köpte en ny i somras. Hade sedan innan en Nezumi Tonnerre som jag köpte begagnat som jag är nöjd med.

Överlag är jag väl halvt nöjd. Kanske hade väldigt höga förväntningar och gillade hur den såg ut på renderingarna på deras hemsida. I verkligheten gillar jag väl hur den ser ut men ändå lite besviken på något sätt men kan inte riktigt sätta fingret på det.
Jag tror jag tycker det inte riktigt känns som en klocka för priset den kostade. Speciellt då den har en VK63 mecha-quartz. Men man betalar nog lite premium för att de är ihopsatta i Tyskland också.

Men på mitt exemplar tycker jag inte sekundsvisaren för kronografen är 100% linjerad i mitten (lite väl petig här). Sedan är bezeln lite off och inte helt linjerad. Jag måste ha den mellan två klick för att 4:an och 10:an (på min bild) ska vara i mitten av markeringarna på urtavlan. Den är aldrig helt linjerad vid något exakt klick av bezeln.

Men överlag är jag ändå nöjd med den, absolut. Har. fått komplimanger två gånger när jag bärt den, vilket aldrig hänt mig med någon annan klocka. Även om jag känner lite ånger i efterhand att jag inte körde på en Aviera eller Terrain. Jag tror jag tycker deras lite enklare design faller mig bättre i smaken, med facit i hand :) Fast det kanske är en tillfällig känsla som kan komma att ändras.

IMG_20251022_211520857.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp