• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Nezumi..

Köpte ett Canvasband i grått till min samt detta som betecknas som ”två delad nato” känns som ett grövre natoband i tyget men är tvådelad med spänne. Inte heller ett fan av Nato..
5CF94E93-4BAA-4B3C-910A-AD463BA2F58E.jpeg
31003930-A252-4FBE-943E-895412AD63ED.jpeg
Snyggt🙂 Var hittar man det bandet?

För att återkoppla lite till mitt tidigare inlägg,

Jag köpte ett billigt armband med raka ändlänkar som passar bra, lite osäker om hur jag tycker det känns dock inte riktigt fan ännu.

Jakten fortsätter på något mer passande! ⏱

AAB4D491-3763-4275-AB21-A2A7DCCE9E1C.jpeg

Jag köpte ett billigt armband med raka ändlänkar som passar bra, lite osäker om hur jag tycker det känns dock inte riktigt fan ännu.

Jag har en länk som jag tror skulle passa bra på din Nezumi. Fick hem den igår (tänkt till min Breitling) men den är helt borstad och passar inte ihop. Fortfarande plastad, bara öppnad. Kommer med ändlänkar böjda
Hojta om det är intressant. Hamnar på annons i eftermiddag annars. :)
486ABFC9-6679-4BDC-BC5B-0884C8DD7AFA.jpeg

Edit nu såld 😅

Senast ändrad:

Jag gillar Boston från Hirsch:

Bilagor

• IMG_20220716_214153.jpg
    IMG_20220716_214153.jpg
    635.6 KB · Visningar: 39
  • Like
Reactions: J.S
Bjuder på bild på min quartz-Voiture, dock nyligen såld och i skrivande stund borttappad av PostNord 🤷‍♂️ Hoppas den dyker upp hos blivande ägaren inom inte allt för länge.

PXL_20221220_112920459-01.jpeg

Snyggt! Vart hittar man ett liknade? :)
Hallå och sorry för sent svar! Jag köpte det här:

Om jag minns rätt landade priset på typ 450 kronor så lite halvdyrt men ändå helnöjd :)

Edit
Här är original-inlägget med lite fler bilder:

Hallå och sorry för sent svar! Jag köpte det här:

Om jag minns rätt landade priset på typ 450 kronor så lite halvdyrt men ändå helnöjd :)

Edit
Här är original-inlägget med lite fler bilder:
Grymt!

Tack för svar ska kolla in och kanske blir det ett köp. Gillade looken till nezumin!

Har blivit smått besatt av Nezumi och då någon i den otroligt fina blåa färgen som ett par modeller kan beställas i.

Verkar väldigt fina och till bra priser. Gissar att jag köpt antingen en Terrain eller en Baleine innan året är slut.

IMG_2648.jpeg

Snyggt! Sånt här gillar man. Jobbigt att det hamnar ytterligare klockor på villhöverlistan dock.

BALEINE – Ref. BA3S.402 var ju fantastisk. Lagom skruvad...

• Like
Reactions: FKA
Snyggt! Sånt här gillar man. Jobbigt att det hamnar ytterligare klockor på villhöverlistan dock.

BALEINE – Ref. BA3S.402 var ju fantastisk. Lagom skruvad...
Ja, den är smakfullt urballad på något vis. :) Personligen tycker jag nog att det blev lite för mycket med olikfärgade minut- och timvisare. Subjektivt såklart och jag är inte helt säker på om jag upplevt det så irl.

Ja, den är smakfullt urballad på något vis. :) Personligen tycker jag nog att det blev lite för mycket med olikfärgade minut- och timvisare. Subjektivt såklart och jag är inte helt säker på om jag upplevt det så irl.
Precis så, smakfullt urballad är benämningen. Men det är nog så som du säger, kanske next level över tokigt med olikfärgade visare. Kanske en sån man tycker är sjukt ball i början, men skäms lite efteråt. Ungefär som när man hade orange jeans i 8an på det glada 90-talet. :)

Fick en av dessa under senvinterns släpp.

Nu när de fått ut en del intressanta klockor under året, borde det gå att få liv i denna tråd, på riktigt.

1000008731.jpg
Wow! Älskar färgerna. Jag var inte medveten om Nezumi tills jag såg en artikel om dem på Frattello. Får se om jag hittar en bra deal på en Tonnerre, man är ju sugen på att ha en sådan kronograf i kollektionen.

Kan väl tillägga att om någon är intresserad av att sälja en tonnerre tq2.102 så hör gärna av er.

Senast ändrad:
Gillar Nezumi, prisvärda med kul designer och ofta i en bra storlek. Dock tycker jag det är ett återkommande problem att de är svårlästa, många modeller har för dålig konstrast mellan visare och tavla, eller lite för röriga urtavlor vilket är synd. Både min Loews och min Voiture såldes pga den enkla anledningen att jag fasen aldrig såg vad klockan var vid en snabb blick.

Nu har jag fått min Terrain och jag är så nöjd. Så himla fin. Beställde med gummi efter lite velande, mest för att det är bra att ha när det är sommar och varmt, men kommer att ha läder för det mesta på den, tror jag.

IMG_2724.jpeg

IMG_2728.jpeg

IMG_2726.jpeg
Den är verkligen så fin. Behöver också en. Vad tycker du om den efter en dryg månad?

Tillbaka
Topp