• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

Menar du i Spanien nu?
Ställen jag kört på i Spanien så har man hyrt banan genom ett närliggande gym som har en utomhusbana. Men det har inte varit seriösare än så.
Banorna är av hög standard, men ingen uppslutning runt det. Däremot är det många som spelar, främst turister. Så det går nog alltid para ihop sig (Om man inte vill köra två spelare på en dubbelbana)

När vi hade kört vår timma så kom det senast ett brittiskt par som skulle spela, dom frågade om vi var sugna på dubbel. Så vi körde ihop med dom.

Padelcenter i Göteborg har däremot det du beskriver :)
Precis Spanien. Har hört att det finns bra arrangemang kring pool och ranking på diverse ställen. Trodde det var så lite överallt i Spanien men kanske bara på vissa ställen :)

Spelat några ggr men spelar squash på hyfsad nivå och padel är så fruktansvärt segt i jämförelse. Jag gillar det sociala i det men efter 1,5h är man knappt trött.

Kanske blir bättre om man är riktigt vass?

Spelar en-tre ggr i veckan senaste året, jag spelar nere i Skåne, Padel Of Sweden är det som gäller här för mig, spelar med omnejd (Lund/Malmö/Skurup/Höllviken) då tider börjar bli tufft nu när serie-spel går igång igen.

Är medlem i Shotluckan Padel.
Tänkte även testa mig i b-turneringar i år, ska bli spännande.

Spelat några ggr men spelar squash på hyfsad nivå och padel är så fruktansvärt segt i jämförelse. Jag gillar det sociala i det men efter 1,5h är man knappt trött.

Padel är en långsammare sport än t.ex. squash och badminton helt klart. Är det bra nivå på padeln blir det dock väldigt jobbet :)

På tal om inget.. Spelade i Järfälla idag.. Riktigt fin arena!!

Spelade tennis när jag var yngre och testade på padel när jag hälsade på päronen i Spanien förrförra året.
Har velat testa här hemma, speciellt när det finns så många anläggningar runt Göteborg, men inte hittat någon att lira med, om det är någon som har lust att spela så är det bara att dra ett PM :)

Padel är en långsammare sport än t.ex. squash och badminton helt klart. Är det bra nivå på padeln blir det dock väldigt jobbet :)

På tal om inget.. Spelade i Järfälla idag.. Riktigt fin arena!!

Känns nästan som om jag måste börja spela. Alla jag känner som gillar racket-sport kör padel. Det finns ett till stort plus jämfört med Squash (som annars är världens roligaste sport) - det går att spela utomhus. Det finns förvisso en utomhus squash-plan i New york men väldigt få. Padelbanor finns utomhus tom i Sthlm!

Känns nästan som om jag måste börja spela. Alla jag känner som gillar racket-sport kör padel. Det finns ett till stort plus jämfört med Squash (som annars är världens roligaste sport) - det går att spela utomhus. Det finns förvisso en utomhus squash-plan i New york men väldigt få. Padelbanor finns utomhus tom i Sthlm!

Spela två på dubbelbana :) då blir det springa av.

Någon som spelet på banorna i Vinterviken? Sambons lillebror jobbar på en Padelanläggning i Stockholm. Med tanke på hur människor beter sig där; kan jag bara tänka mig hur det blir på gratisbanor som är obokningsbara.

Spelade tennis när jag var yngre och testade på padel när jag hälsade på päronen i Spanien förrförra året.
Har velat testa här hemma, speciellt när det finns så många anläggningar runt Göteborg, men inte hittat någon att lira med, om det är någon som har lust att spela så är det bara att dra ett PM :)
Kika även på facebook "Padel göteborg"
Någon som spelet på banorna i Vinterviken? Sambons lillebror jobbar på en Padelanläggning i Stockholm. Med tanke på hur människor beter sig där; kan jag bara tänka mig hur det blir på gratisbanor som är obokningsbara.
Har hört från många nu under hösten att de haft många trevliga timmar där!

Jag spelar ca 2 gånger i veckan och har faktiskt börjat ta några lektioner med tränare. Lektionerna är väldigt nyttiga för att få bättre förståelse för vilka slag man ska slå när, var man ska stå och hur man ska tänka. Rekommenderar det starkt! :) Med det sagt så är jag fortfarande nybörjare, men snöar jag in på något så är det all-in som gäller haha!
Bor i södra delarna av Skåne så om någon vill spela en dag eller behöver en spelare så hojta gärna!

Blev kvällsspel idag, precis klar

BF8C57A9-12C6-44A6-93E1-E958652881A7.jpeg

Tips till er som spelar i Stockholm.
Järfälla ... Mycket fin hall! Fräscht omklädningsrum med trevlig bastu osv!

Jag spelar ca 2 gånger i veckan och har faktiskt börjat ta några lektioner med tränare. Lektionerna är väldigt nyttiga för att få bättre förståelse för vilka slag man ska slå när, var man ska stå och hur man ska tänka. Rekommenderar det starkt! :) Med det sagt så är jag fortfarande nybörjare, men snöar jag in på något så är det all-in som gäller haha!
Bor i södra delarna av Skåne så om någon vill spela en dag eller behöver en spelare så hojta gärna!

Var burkar du spela?

Sommarsport! Föredrar att spela utomhus och blev en hel del i somras. Vinterviken har tre fina banor som dessutom är gratis att spela på.

Ingen som spelar squash?

Jag spelar squash på ok nivå. Tar gärna en klock/squash gtg någon gång :)

KSare i Göteborg som gillar padel, hade varit kul att träffa likasinnade, PDL Mölnlycke eller Padel center i Högsbo brukar det bli.
Köra en padel träff kanske?

Riktigt djungel att köpa racket. Läste lite guider och bestämde mig för detta:
https://www.sportamore.se/produkt/151408-babolat-revenge-svartbla

Har inte spelat supermycket men är ok skulle jag säga. Ni som vet, bör detta passa mig? Spelar mer på kraft än finess.
Padel är inte ett "kraft-spel" skulle jag säga.. Handlar mer om placering, planering, stoppbollar. Många som kommer från t.ex. tennis slår allt för många hårda slag som är SÅ enkla att ta, bara vänta på att den studsar tillbaka lixom :)
Även många smashar går att ta.. Skulle därför säga att mitt bästa tips till dig som verkar vara nybörjare (?) eller inte har spelat "supermycket" att börja med ett kontroll-rack. Tror racket du köpte är okej men tror det hade varit bättre att börja med ett runt racket :)

• Like
Reactions: WHU
Haha. Svårt att hitta lediga tider i Stockholm men helger 07-09 brukar vara ledigt :D
Vet, verkar vara likadant i hela Sverige.
Undrar vad de ska göra med alla banor om några år, när ”hypen” lagt sig...
Där jag spelar utökar de från nio till tretton banor just nu!

Padel är inte ett "kraft-spel" skulle jag säga.. Handlar mer om placering, planering, stoppbollar. Många som kommer från t.ex. tennis slår allt för många hårda slag som är SÅ enkla att ta, bara vänta på att den studsar tillbaka lixom :)
Även många smashar går att ta.. Skulle därför säga att mitt bästa tips till dig som verkar vara nybörjare (?) eller inte har spelat "supermycket" att börja med ett kontroll-rack. Tror racket du köpte är okej men tror det hade varit bättre att börja med ett runt racket :)

Nä jag vet att det inte är en kraftsport. Men har jag chans att döda, så dödar jag. Ibland lite för ofta. :)

Har ett runt racket också, men jag är en matrialare. ;) Tack för input.

Vet, verkar vara likadant i hela Sverige.
Undrar vad de ska göra med alla banor om några år, när ”hypen” lagt sig...
Där jag spelar utökar de från nio till tretton banor just nu!
Lite så men å andra sidan. I Stockholm har jag hört att en hall kostar ca 4-5m att bygga om du vill ha typ 8-10banor. En hall som ligger nere i frihamnen omsatte 18 miljoner förra året och gjorde ca 4.5m i vinst så payoff tiden är sinnessjuk

• Like
Reactions: WHU
Ryktas om ett antal nya hallar som ska byggas i Sthlm.
Jag hoppas det inte är en hype utan att det snarare smittar av sig på all racket-sport!

Tillbaka
Topp