• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

WHU

Panerai
2-Faktor
Lite så men å andra sidan. I Stockholm har jag hört att en hall kostar ca 4-5m att bygga om du vill ha typ 8-10banor. En hall som ligger nere i frihamnen omsatte 18 miljoner förra året och gjorde ca 4.5m i vinst så payoff tiden är sinnessjuk

Ryktas om ett antal nya hallar som ska byggas i Sthlm.
Jag hoppas det inte är en hype utan att det snarare smittar av sig på all racket-sport!

Jag tror många tennisgäng byter till padel. Äldre osv för det blir mer spel.
Jag håller med, det är kanon just nu och det ploppar upp hallar hela tiden. Jag menar om typ fem år när nyhetens behag lagt sig, hur tror ni det ser ut då?
Jag hoppas att jag tycker det är lika kul, men jag är inte säker på att jag gör det.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Spelar mest i Skurup just nu i väntan på att Ystad ska få inomhusbanor :) Själv då?
Jag lirar mest i Staffanstorp då det är bästa banor i omnejd, Lund och Malmö blir det ibland också.
Alltså det kommer/finns bli sjukt mycket fina banor i Skåne.. Staffanstorp, Ystad, Trelleborg, Skurup, Höllviken, Eslöv, Lockarp, Hjärup och Toftanäs.. PDL i Lund är tråkigt nog inte så bra i mitt tycke :( banorna i Kirseberg är ett skämt.
 

JohanHLM

Rolex
Jag lirar mest i Staffanstorp då det är bästa banor i omnejd, Lund och Malmö blir det ibland också.
Alltså det kommer/finns bli sjukt mycket fina banor i Skåne.. Staffanstorp, Ystad, Trelleborg, Skurup, Höllviken, Eslöv, Lockarp, Hjärup och Toftanäs.. PDL i Lund är tråkigt nog inte så bra i mitt tycke :( banorna i Kirseberg är ett skämt.
Det har verkligen poppat upp överallt i Skåne.
Har inte koll på hur det ser ut i de västra delarna men i norra/östra har vi Hässleholm, Kristianstad och Hörby.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Det har verkligen poppat upp överallt i Skåne.
Har inte koll på hur det ser ut i de västra delarna men i norra/östra har vi Hässleholm, Kristianstad och Hörby.
Jag tycker det är bra att det kommer fler banor nu, som sagt banorna i Kirseberg är pinsamt dåliga och det är bra att det finns alternativ att välja på nu när de valde att lägga banorna själv så kanske de gör något åt kvaliteten där.
 

JohanHLM

Rolex
Jag tycker det är bra att det kommer fler banor nu, som sagt banorna i Kirseberg är pinsamt dåliga och det är bra att det finns alternativ att välja på nu när de valde att lägga banorna själv så kanske de gör något åt kvaliteten där.
Visst är det bra att det kommer fler och blir lite konkurrens.
Intresset för padel är enormt, bara i lilla Hässleholm har vi korpen/seriespel med 5 divisioner och 8 lag i varje division.
 

huggix

Omega
Jag lirar mest i Staffanstorp då det är bästa banor i omnejd, Lund och Malmö blir det ibland också.
Alltså det kommer/finns bli sjukt mycket fina banor i Skåne.. Staffanstorp, Ystad, Trelleborg, Skurup, Höllviken, Eslöv, Lockarp, Hjärup och Toftanäs.. PDL i Lund är tråkigt nog inte så bra i mitt tycke :( banorna i Kirseberg är ett skämt.
Jag har spelat i Bulltofta (är det den du nämner som Kirseberg? och Skurup bara än så länge, måste säga att Skurup vinner med hästlängder där. Får väl prova några andra hallar runt om i Skåne senare :) Kul att det har blivit en så populär sport, det är ett riktigt bra sätt att umgås med polarna samtidigt som man får lite motion ;)
Behöver du/ ni en partner någon gång så bara hojta!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har spelat i Bulltofta (är det den du nämner som Kirseberg? och Skurup bara än så länge, måste säga att Skurup vinner med hästlängder där. Får väl prova några andra hallar runt om i Skåne senare :) Kul att det har blivit en så populär sport, det är ett riktigt bra sätt att umgås med polarna samtidigt som man får lite motion ;)
Behöver du/ ni en partner någon gång så bara hojta!
Precis, Kirseberg/bulltofta, de lade banorna sjäva när de skulle läggas om då de var typ 4-5år gammal, nu bara månader efter så har "gräset"/underlaget lyft sig i kanter, helt galet att folk ff spelar där... sista gången jag spelade där dog flera bollar pga luftbubblor i mattan...det var droppen för mig.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Precis, Kirseberg/bulltofta, de lade banorna sjäva när de skulle läggas om då de var typ 4-5år gammal, nu bara månader efter så har "gräset"/underlaget lyft sig i kanter, helt galet att folk ff spelar där... sista gången jag spelade där dog flera bollar pga luftbubblor i mattan...det var droppen för mig.
Kan bara hålla med, dåligt underlag är det verkligen. Flera gånger varje match som bollen dör pga mattan.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Galet!
Trodde vi hade ovanligt många sett till storleken på staden men så var det visst inte.
http://www.padelofsweden.se/seriespel/tabeller/
Kan bara hålla med, dåligt underlag är det verkligen. Flera gånger varje match som bollen dör pga mattan.
De ska dock bygga 3-4 banor till, som är klara nästa år tror jag så hoppas de tagit åt sig kritiken och inte lägger de banorna själv.

Galet!
Trodde vi hade ovanligt många sett till storleken på staden men så var det visst inte.
http://www.padelofsweden.se/seriespel/tabeller/
På förstasidan ser man även kommande banor
 

joca

Patek
2-Faktor
FA084F25-708B-4B07-90F4-024DFEA1EC63.jpeg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor

joca

Patek
2-Faktor
Angående grepp, vet inte om jag är trög men jag förstår inte detta:
Det finns ett enkelt sätt att testa att du har rätt grepp storlek - när du håller i handtaget, bör det finnas en 1 cm mellanrum mellan tummen och pekfingret.
http://padelfeber.se/artiklar/2016/oktober/saa-boer-du-vaelja-ditt-padelrack/#.XF6dxKQo-Ec

Det blir ett massivt grepp
Japp och jag tycker det blir för tjockt. Dock blev det perfekt med en extra linda över org.lindan för mig
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Slängde på en extra linda på mitt rack. Vilken skillnad. Så mycket mer stabilitet!
Provat Hesacore?
Jag har precis satt på det, upplever att det underlättar trycket i underarmen och att man inte behöver mordhålla sitt rack.
Bort med originallindan, trä på Hesacore och sedan på med topplindan. Grymt skönt och lite sviktande känsla i greppet, rekommenderas starkt!
 

joca

Patek
2-Faktor
Provat Hesacore?
Jag har precis satt på det, upplever att det underlättar trycket i underarmen och att man inte behöver mordhålla sitt rack.
Bort med originallindan, trä på Hesacore och sedan på med topplindan. Grymt skönt och lite sviktande känsla i greppet, rekommenderas starkt!
Ej provat men varit sugen, blev dock bra efter min andra linda, ska ge detta ett försök men ska nog prova hesacore sen, verkar mys!
 
  • Like
Reactions: WHU
Topp