• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Stämmer, 124270 :) Hämtade upp den idag. Var lite orolig över strl då jag bara provat den lite snabbt tidigare. Sitter dock bra på min 16.5cm handled :D
Storleken är riktigt bra, passar grymt bra på alla i mitt tycke. Bild på min som är lite äldre
20220708_221538.jpg

Tycker den sitter riktigt bra. Hur länge fick du vänta?
Tack :) oj, fick vänta rätt länge (kanske 8 mån) men det var mitt ”fel”. Tanken är att det ska vara årsklocka åt lillgrabben som är beräknad i aug. Klockan kom för ett tag sedan men har legat undanlagd. Kunde till slut inte hålla mig så hämtade ut den lite tidigare. Vill eg. plocka ut den vid BF men insåg att det skulle bli för komplicerat 🥴
Grattis vännen 😘
Kunde du inte hålla dig 🤗 Fullt förståeligt
Tack 😍 haha, gick inte att motstå längre🙈insåg att det var alldeles för omständigt att försöka pricka in bf:hilarious:

Tack :) oj, fick vänta rätt länge (kanske 8 mån) men det var mitt ”fel”. Tanken är att det ska vara årsklocka åt lillgrabben som är beräknad i aug. Klockan kom för ett tag sedan men har legat undanlagd. Kunde till slut inte hålla mig så hämtade ut den lite tidigare. Vill eg. plocka ut den vid BF men insåg att det skulle bli för komplicerat 🥴
Nu är den ju härligt inkörd till augusti iallafall 😉
Väntade 9 totalt så 8 är ju helt OK. Roligt att de börjar få in lite. Förstår att du inte kunde hålla dig 😝 Men som du säger att plocka ut till det ”tilltänka” datumet kan ju bli lite meckigt. Sedan är det ju omöjligt att planera ”just in time”.
Men grattis till klockan och att du blir pappa! Stort! 🥳

Nu är den ju härligt inkörd till augusti iallafall 😉
Väntade 9 totalt så 8 är ju helt OK. Roligt att de börjar få in lite. Förstår att du inte kunde hålla dig 😝 Men som du säger att plocka ut till det ”tilltänka” datumet kan ju bli lite meckigt. Sedan är det ju omöjligt att planera ”just in time”.
Men grattis till klockan och att du blir pappa! Stort! 🥳
Exakt. Samt att man kan ha den på sig vid BF 😀
Försökte plocka ut det tilltänkta datumet när min dotter föddes men hon behagade att komma på en söndag. Riktigt dålig stil om du frågar mig :p insåg därför denna gången att det förmodligen kommer gå lika dåligt så då var det bara att åka och hämta.
Tack!:heart:

Måste hem och kika. Men inte bra! 😱
Hur var det för dig efter du sett det, expanderade klockan på handleden? 😅
…….sorry, skämt åsido ska ta en koll, har faktiskt inte kollat manualen. 😉
Haha, absolut. Var tvungen att dubbelkolla med skjutmått :p
Hade nog inte själv reflekterat över det heller utan det var första sidan jag slog upp när jag bläddrade lite snabbt igenom manualen.
Har dock ett annat problem med expyn. Passformen är perfekt men på ngt konstigt sätt så trycker den på en nerv. Har testat att flytta länkar men än så länge inte hittat någon lösning :( Resulterar i att det gör lite ont/känner sig utmattad i handleden samt att man får stickningar i vissa fingrar😭

Haha, absolut. Var tvungen att dubbelkolla med skjutmått :p
Hade nog inte själv reflekterat över det heller utan det var första sidan jag slog upp när jag bläddrade lite snabbt igenom manualen.
Har dock ett annat problem med expyn. Passformen är perfekt men på ngt konstigt sätt så trycker den på en nerv. Har testat att flytta länkar men än så länge inte hittat någon lösning :( Resulterar i att det gör lite ont/känner sig utmattad i handleden samt att man får stickningar i vissa fingrar😭
Konstigt, har du testat att fixa micro adjustment ett steg?

36mm i min. Phew! Trodde jag skulle vara tvungen att reklamera 😅
Möjligt att det är som @SWC säger. Men du köpte precis din ny va? Kanske kan bli värdefullt en vacker dag om du kan koppla broschyren till klockan. 😂
Ok, vad bra. Då är det bara jag.
Stämmer, köpte ny från AD igår.
Konstigt, har du testat att fixa micro adjustment ett steg?
Absolut, både micro samt flyttat runt länkbitar. Men än så länge ingen förbättring :( Har även klockan löst så inget som trycker ned hårt. Har haft liknande en gång tidigare med en annan klocka och då hjälpte det att byta band. Lite synd att inte kunna ha den på länk🥺

Ok, vad bra. Då är det bara jag.
Stämmer, köpte ny från AD igår.

Absolut, både micro samt flyttat runt länkbitar. Men än så länge ingen förbättring :( Har även klockan löst så inget som trycker ned hårt. Har haft liknande en gång tidigare med en annan klocka och då hjälpte det att byta band. Lite synd att inte kunna ha den på länk🥺
Ja det där att klämma på nerven känns ju tveksamt och inte alls bra 🙁.
Hade lite problem med en BB58, tog då bort en extra länkbit men ställde den på yttersta micro-justeringen då satt den som en dröm. Testa att gå tillbaks till AD annars och se om de kan justera. 🤷🏻‍♂️

”Ångrar mig”?????! 😳
Här: https://klocksnack.se/threads/omega-aqua-terra-svart-38mm.156910/

Du kanske hinner få och flippa innan helgen är slut. 😂

Ajajaj, jag trodde aldrig att du skulle hänga i den tråden🙈
Innan helgen?? Det tar betydligt längre tid än några dagar för mig att svälja min stolthet och inse mina felköp🤣
Skämt åsido, jag tror att denna kommer sitta som en smäck! Har varvat halva youtube med klipp på 124270 så jag hoppas bara att den kommer sitta lika bra på min handled nu🙂

Tillbaka
Topp