• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Dubbelpostar…. alldeles för lite action i den här tråden. Var ”tvungen” att diskutera BB36 i Tudor tråden för att få prata Explorer 😳
Ping @Cosmo @SalvadorDali @rambo_amadeus @jelle @L.A.P @jamesfranco @NiklasF mfl.
MEGA!! Make Explorer Great Again! ✊ 0EF418E1-EF97-4AC1-8445-AE30FF5A823F.jpeg
Måste testa flera band 😍
Känns klart bättre för min del nu när den sitter lösare :) Får se om jag flyttar in microjusteringen igen och ser om det kommer att vara bättre.
Här kämpar vi på med Greta gris innan sängdags
A3F62E6E-A62B-4FDD-8290-19418F29B226.jpeg

Yes we can!!😃 Såg riktigt bra ut på perlon för övrigt👍👍
Tack! Ja Perlon blev riktigt bra imo. Överlag har jag lite svårt för mer vanliga Nato på.
Min explorer är för närvarande på service. J
Aj, hoppas den blir klar i tid. Trist att inte få med den.
Måste testa flera band 😍
Känns klart bättre för min del nu när den sitter lösare :) Får se om jag flyttar in microjusteringen igen och ser om det kommer att vara bättre.
Här kämpar vi på med Greta gris innan sängdags
Kul att det börjat kännas bättre. Perfekt klocka för Greta Gris. Övertygad om att Pappa gris körde Expy när han var liten kulting 😉

Sedan jag köpte min Explorer i januari är det verkligen en klocka som växt för mig. Till och med flickvännen tycker att den är snygg och lånar den ibland. Att hon skulle låna en 5 siffrig GMT eller Sub finns inte på kartan då båda ser likadana ut samt att de ser ut som skit :rolleyes: Explorern är verkligen den ultimata OWG klockan. Den passar till allt utom möjligtvis frack. Sedan fungerar den på länk, nato, läder och you name it:cool: Det är få klockor som är så versatila. Just jag föll för 114270 då det i princip är en toppmodern Rolex i lite äldre ”kläder”.

På tal om bada med min Explorer så är svaret generellt nej. Jag har dykarur för det och om jag inte badar med dem kommer de inte alls få så mycket handledstid som de förtjänar🙈 Sedan måste jag ha en anledning till att ha med mig 3-5 klockor när man åker bort en helg till sommarstugan och då kan jag ju inte använda samma klocka till allt:rolleyes: Det hade flickvännen genomskådat direkt.
589D4C43-3F87-4C74-9C53-388F54DF8217.jpeg

Tillbaka
Topp