• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Polykarpus

Omega
2-Faktor
36an är fin rakt uppifrån men jag har ärligt talat lite svårt för den så pass avsmalnande länken. Kanske bara en vanesak.. Det positiva är att jag inte stör mig på 369 som jag egentligen brukar ogilla 😅

E23A3DF6-8913-4A52-8523-04819BD31F70.jpeg
+1 på den! Man vänjer sig, men personligen kommer jag nog aldrig helt acceptera.

Är man, som undertecknad, konspiratoriskt lagd kan man lätt få känslan av att detta är en bugg som medvetet lämnats kvar för att motivera nästa uppgradering :bored:
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
+1 på den! Man vänjer sig, men personligen kommer jag nog aldrig helt acceptera.

Är man, som undertecknad, konspiratoriskt lagd kan man lätt få känslan av att detta är en bugg som medvetet lämnats kvar för att motivera nästa uppgradering :bored:

Haha, precis så är det nog! Jag har haft min 124270 i ett drygt år och älskar den verkligen. Men ändå sneglar jag på 114270 och den lite bredare länken med det underbart rassliga låset 🤷🏼‍♂️
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Haha, precis så är det nog! Jag har haft min 124270 i ett drygt år och älskar den verkligen. Men ändå sneglar jag på 114270 och den lite bredare länken med det underbart rassliga låset 🤷🏼‍♂️
Sneglat åt det hållet en hel del själv!

Man skall dock minnas att den smala länken + easylink gör 124270 till en snudd på perfekt gymklocka. Om man nu lockas av sånt det vill säga.
E988D46F-18F0-4F15-B8CC-E3631AF91289.jpeg
 

andbe3

Breitling
Sneglat åt det hållet en hel del själv!

Man skall dock minnas att den smala länken + easylink gör 124270 till en snudd på perfekt gymklocka. Om man nu lockas av sånt det vill säga.
E988D46F-18F0-4F15-B8CC-E3631AF91289.jpeg
Funkar alldeles utmärkt på gym 😊
Dock något problematiskt när du hoppar in i duschen på gym. Var gör du av klockan?
Jag duschar inte med min.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Funkar alldeles utmärkt på gym 😊
Dock något problematiskt när du hoppar in i duschen på gym. Var gör du av klockan?
Jag duschar inte med min.
Duschar inte med klockan? Ursäkta en okunnig fråga; men om det inte är en 1016 vad är det som hindrar dig från att duscha med den? Med tanke på att den är byggd för att tåla upp till 100m och är en tool watch?
🙂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det sägs att vattenånga är farligare än vatten. Om det stämmer eller ej låter jag någon mer kunnig svara på.

Jag använder trycktestade 100m wr klockor överallt där jag själv kan tänka mig att vara. Har funkat hittills
Men det är väl i typ ett bastu scenario i en temperatur där det är runt 80+C? Jag är tveksam till att en varmdusch på 30c på en ny klocka ger ngn skada. Dessutom är det vär bra att kolla tryck och packningar 1ggr/år. 🤷🏻‍♂️
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Men det är väl i typ ett bastu scenario i en temperatur där det är runt 80+C? Jag är tveksam till att en varmdusch på 30c på en ny klocka ger ngn skada. Dessutom är det vär bra att kolla tryck och packningar 1ggr/år. 🤷🏻‍♂️

Jag har som sagt ingen aning men har hört det som argument. Även att tvål och schampo ska torka ut packningar :D

Alla får välja hur de hanterar sin dyrgrip men min erfarenhet är att de står pall för ganska mycket mer än folk tror och som sagt förmodligen mer än jag står pall för
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har som sagt ingen aning men har hört det som argument. Även att tvål och schampo ska torka ut packningar :D

Alla får välja hur de hanterar sin dyrgrip men min erfarenhet är att de står pall för ganska mycket mer än folk tror och som sagt förmodligen mer än jag står pall för
Visst är det upp till var och en att använda som man tycker bäst. Men min poäng var mer omkring att man inte behöver vara orolig i onödan. Själv tror jag precis som du är inne på att min Explorer klarar bra mycket mer än mig. 🙂
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag har som sagt ingen aning men har hört det som argument. Även att tvål och schampo ska torka ut packningar :D

Alla får välja hur de hanterar sin dyrgrip men min erfarenhet är att de står pall för ganska mycket mer än folk tror och som sagt förmodligen mer än jag står pall för
Ytspänningen minskar väl med tvål och schampo inblandat och det bör ev öka risken för att vatten kan ta sig in.
 
Senast ändrad:

Klando

Omega
Det sägs att vattenånga är farligare än vatten. Om det stämmer eller ej låter jag någon mer kunnig svara på.

Jag använder trycktestade 100m wr klockor överallt där jag själv kan tänka mig att vara. Har funkat hittills

Men det är väl i typ ett bastu scenario i en temperatur där det är runt 80+C? Jag är tveksam till att en varmdusch på 30c på en ny klocka ger ngn skada. Dessutom är det vär bra att kolla tryck och packningar 1ggr/år. 🤷🏻‍♂️
Verkligen, att undvika att duscha i värme där temperaturen max går till 40 grader skulle i så fall motivera en att inte heller gå ut med klockan om det var minusgrader? 20 graders temperaturskillnad åt bägge hållen...
 
Topp