• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

39CD49ED-8226-4AB8-8D18-3B8A66916B27.jpeg
Bra på riktigt!

Tack! Hade 39mm tidigare och gillade den mycket men här har de verkligen träffat helrätt. På armen känns den inte alls för stor eller obalanserad enligt mig.
Storleken på en mm till har jag inga tvek på, mer nyfiken på hur du upplever skillnaden med den blankare tavlan och AR på insidan jämfört med 214270? Här har jag mer tvek, att man upplever den "blingigare" och mindre "under radarn".

Storleken på en mm till har jag inga tvek på, mer nyfiken på hur du upplever skillnaden med den blankare tavlan och AR på insidan jämfört med 214270? Här har jag mer tvek, att man upplever den "blingigare" och mindre "under radarn".

Jag gillar den nya tavlan mer. Den känns verkligen svart och inte alls överdrivet blingig. Dessutom upplevde jag bara den matta tavlan som matt i direkt solljus. Syntes knappt annars. Det var några år sedan jag sålde den dock så minnet kan svika :)

Jag gillar den nya tavlan mer. Den känns verkligen svart och inte alls överdrivet blingig. Dessutom upplevde jag bara den matta tavlan som matt i direkt solljus. Syntes knappt annars. Det var några år sedan jag sålde den dock så minnet kan svika :)
Tack för svar! Har fått en nyväckt tanke att jag kan vilja byta min 39mm mot denna. Skall försöka få till en jämförelse hos en AD som har ett 40mm visningsex.

Tillbaka
Topp