Modellen kom 2023, och din specifika klocka som du köpte 2025 är med all sannolikhet tillverkad någon gång under 2024, precis som boxen. Jag känner inte till vad som skiljer de olika boxarna, men om explorer 40 tidigare (under sin hittills korta existens) har kommit med den boxen du har fått hade jag varit nöjd och släppt det. Då är det inte fel box, även om det eventuellt finns en annan som är nyare. Endast min syn på saken.
Jag personligen bryr mig väldigt lite om vilken box som klockan kom med, det är inte så att den används. Det var bara lite förvirrande då det hade bekräftats att den skulle komma med den andra boxen.…Och om en AD säger att boxen är korrekt hade jag litat på det, om du inte har någon konkret indikation på att det inte stämmer.
Förstår givetvis att klockan är tillverkad förra året, det är uppenbart.
Dubbelkollade främst för att se om jag fått det på bakfoten eller om det faktiskt skett ett misstag samt för att ha det i skrift om jag någon gång i framtiden hamnar i en situation där jag behöver det dokumenterat.
Den indikationen som jag märkte dock var ett säljaren just sa att det var nya "eco" boxen som går att hitta information på nätet, men min har inte det nämnda eco eller de övriga skillnaderna.