Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det är bra! Ren och skär romantik, precis som att den väntade på dig innan den kände sig redo att stannaKlart jag gör Men håller ut än
Måste berätta det här: Tog upp klockan precis för att ta bilden nedan och var på väg att skriva ”helt ofattbart, den fortsätter ticka på sen i torsdags och det var vid just det
ögonblicket den äntligen stannade”
Kanske låter konstigt - men det jag älskar mest med min Explorer är att man typ glömmer att man har en klocka på sig. Den erbjuder en otroligt hög nivå av komfort som jag värdesätter
Haha, det är bra! Ren och skär romantik, precis som att den väntade på dig innan den kände sig redo att stanna
Tycker även Seiko 5:an du kör ser riktigt bra ut! Har sneglat lite åt den tidigare, påminner ju en del om Explorerns storebrorsa. Det som dock alltid får mig att lämna billigare automater är att tidsavvikelsen ofta är för stor. Och där är i alla fall min Explorer en vinnare, går mer eller mindre +/-0 spd
Bumpar gammalt inlägg men har ett litet problem. Precis installerat länkbiten på min 16610, men den går inte att stänga.Gå till denna sidan, välj sedan modell, 5 alt 6 siffrig ref etc. Jag har den på min 16570, tog ungefär 2min att byta och sitter precis lika bra som på min 124270
Shop-By-Brand-Rolex-Page
Discover Steel Reef's pioneering watch accessories. Specializing in bespoke, precision-engineered parts for luxury watches, we offer elegant solutions that blend innovation with tradition. Elevate your timepiece experience with our unique, high-quality enhancements.steel-reef.com
Länken kommer med spring bar och byts enkelt ut.
Öppet läge
Stängt läge
Min är ett år gammal nu och har inte upplevt något sånt än, går fantastiskt bra. Det är samma verk (3230) i 124270 som i en Sub utan datum.Någon med nyare Explorers som har upplevt problem med sina klockor?
Kollade rolexforums tråd om 32xx verk men det var mest angående GMT/Sub/YM.
Snyggt.Åter med Explorer o 214270
Denna ska behållas över sommaren
Snyggt men visst är den rätt exakt 3mm för stor va?Åter med Explorer o 214270
Denna ska behållas över sommaren
Jag har haft problem med 3230.Någon med nyare Explorers som har upplevt problem med sina klockor?
Kollade rolexforums tråd om 32xx verk men det var mest angående GMT/Sub/YM.
Av alla expl 1 referenser är 1016 typ den bästa. OP har ingen chans mot denProvade lite klockor igår. Har fortfarande svårt att välja mellan OP och Explorer. Men fick testa 1016, väldigt bekväm och tavlan var lite brun/vinröd i vissa ljus vilket jag tyckte var schysst.
Ja, klockan går bra efter garantiservice. Minns inte vad AD sa att de hade gjort.@David71 är problemet löst nu? Har du fått mer info från ad?
Är det inte dags att bjuda på ett wrist shot?
1016 är riktigt fin! Är den från Rolex CPO? Får man fråga vad priset låg på för den i såna fall?Provade lite klockor igår. Har fortfarande svårt att välja mellan OP och Explorer. Men fick testa 1016, väldigt bekväm och tavlan var lite brun/vinröd i vissa ljus vilket jag tyckte var schysst.