• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

02476C57-BB5F-4982-BAEF-813E0EFFDC00.jpeg
 
Haft denna en tid men plastades av rätt nyligen.. Tror detta är 4e i ordningen, ”daterad” 2001..
Mer mångsidig klocka får man leta efter.
Det enda negativa jag tänker är väl storleken men då med en twist.. Den bärs perfekt men får sub och gmt att helt plötsligt kännas klumpiga 🤣 känns faktiskt så när man växlar efter att ha burit explorer några dagar.

Crispy sa Bill, crisp crisp sa Bull..
IMG_1585.jpeg


IMG_1587.jpeg
 
Senast ändrad:
Vad ska man räkna med att det kan kosta att serva en Explorer 14270 med Caliber 3000 urverk? Den håller tiden helt okej, den går typ 30 sekunder för fort en vecka efter jag ställt den. Har även lite andra småsaker som jag hade viljat fixa med den, som att den rundade biten mellan luggarna glappar lite, samt hade jag viljat pollera klockan. Har någon av er nyligen gjort omfattande service och vill dela med er av kostnadsestimat?
 
Jag väntar på min beställning. Gjordes för exakt 10 månader sedan.. då var uppskattad leverans 10-12 månader.

Taska in i en rolex butik spontant i onsdags och blev erbjuden en där å då som jag köpte men är lite fundersam över storleken

Vill egentligen ha en 36a

Så är någon intresserad utav en osizad oanvänd explorer så hojta!
 
Tillbaka
Topp