• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Taska in i en rolex butik spontant i onsdags och blev erbjuden en där å då som jag köpte men är lite fundersam över storleken

Vill egentligen ha en 36a

Så är någon intresserad utav en osizad oanvänd explorer så hojta!
Vilken AD var det? Har du handlat där för? Jag har oväsentlig historik på Bergströms i Malmö (köpt en breitling och en Omega) tidigare. Men jag beställde och la handpenning 31 juli förra året. Lyckos dig men fan så störigt för mig som gått o väntat så länge haha. Hur kan de skilja så mkt mellan ADs och hur dem går till väga..
 
Vilken AD var det? Har du handlat där för? Jag har oväsentlig historik på Bergströms i Malmö (köpt en breitling och en Omega) tidigare. Men jag beställde och la handpenning 31 juli förra året. Lyckos dig men fan så störigt för mig som gått o väntat så länge haha. Hur kan de skilja så mkt mellan ADs och hur dem går till väga..
Detta var utomlands...

Hade visserligen köpt 3-4 rolex där tidigare för många år sedan och det gjorde allt lättare!
 
216C2BB0-0F17-43D9-90A1-5179042E0042.jpeg
 
Vad ska man räkna med att det kan kosta att serva en Explorer 14270 med Caliber 3000 urverk? Den håller tiden helt okej, den går typ 30 sekunder för fort en vecka efter jag ställt den. Har även lite andra småsaker som jag hade viljat fixa med den, som att den rundade biten mellan luggarna glappar lite, samt hade jag viljat pollera klockan. Har någon av er nyligen gjort omfattande service och vill dela med er av kostnadsestimat?
Min förra 114270 kostade 10’ för endast service. Glasbyte gick på ytterligare 2500 vill jag minnas.
 
Är lite sugen på att införskaffa ett svart läderarmband till min 124270, dvs 19mm lugs. Någon som har erfarenhet av något som passar bra? Har hört det kan vara svårt att hitta något bra då mellanrummet mellan bandstift och boett är rätt tight.
 
Hej!

Är spekulant på en 14270, full set, sen serie. Jag har lite svårt att värdera skicket (polerad?) och värderingen. 66 tkr är priset. Någon som kan ge lite hjälpande åsikter?


image_123650291.JPG
image_6209779.JPG
image_6209779.JPG
image_6209779.JPG
image_6209779.JPG
image_6209779.JPG
Jag tror även den har en service-tavla. 14270 finns som T-Swiss, Swiss only (endast 1999) och Swiss Made, men den sistnämda har lite annorlunda font på just ”Swiss Made”-texten jämfört med detta exemplar.

Det är upp till var och en om det är bra eller dåligt, men kan vara bra att känna till i alla fall.
 
Säkert flera innan mig som ställt sig frågan innan men men, kör man på en 114270 eller en 14270?? (Ny här så ingen aning om denna landar där den ska)
 
Jag väntar på min beställning. Gjordes för exakt 10 månader sedan.. då var uppskattad leverans 10-12 månader.
Jag skrevs upp på listan hos Krons med en uppskattad leveranstid på 24 månader.
Bör tilläggas att jag bara köpt en Rolex där tidigare.
Detta är egentligen en fråga för ”spåkuletråden” men Krons använder intresselista. Det är inte samma sak som en ”beställning” dvs. det finns inga garantier på tilldelning. Men mitt tips är att kika in hos ad då och då och kolla hur man ligger till. Risken annars är att man fortsätter ligga längst ned på listan. 😉

För att stanna on topic så har jag haft min i snart två år. En av de bästa klockorna jag äger och helt klart värt att vänta på.
DO01029118.jpeg
 
Tillbaka
Topp