Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte riktigt om smooth bezel och jubilee går ihop, IMO.Unclestraps verkar släppa sitt jubilee till 114270 nästa vecka. Hade nog kunnat tänka mig att testa om jag haft kvar min.![]()
får lite Black bay one-vibbarUnclestraps verkar släppa sitt jubilee till 114270 nästa vecka. Hade nog kunnat tänka mig att testa om jag haft kvar min.![]()
får lite Black bay one-vibbar
Skulle vara intressant att se mer av den. Men som det ser ut så känns det inte som att den matchar i kvalitet mot Explorern. Bättre med en riktig Rolex länk till.får lite Black bay one-vibbar
Unclestraps verkar släppa sitt jubilee till 114270 nästa vecka. Hade nog kunnat tänka mig att testa om jag haft kvar min.![]()
Du som var så nöjd med T-fit på BB36 one.![]()
Bytte ut min förra 124270 mot en i nyskick, supernöjd![]()
BB36 one var grym och jubilee med T-fit är nog den bekvämaste länken jag haft. Skulle säga att spännet definitivt är bättre än Explorers. Dock passar jag mycket bättre i oyster än jubilee, då jubilee blir lite för dressat för min personliga stil och smak. Därför har jag kvar min BB54. Explorer bärs dock diskretare och lättare än BB36 one.Du som var så nöjd med T-fit på BB36 one.
Hur känns det nu med denna fantastiska Explorern? Utklassar denna totalt sett Tudorn?
Jag drömmer ju i smyg om exakt denna referensen.![]()
TackBB36 one var grym och jubilee med T-fit är nog den bekvämaste länken jag haft. Skulle säga att spännet definitivt är bättre än Explorers. Dock passar jag mycket bättre i oyster än jubilee, då jubilee blir lite för dressat för min personliga stil och smak. Därför har jag kvar min BB54. Explorer bärs dock diskretare och lättare än BB36 one.
![]()
Vad är skillnaden?![]()
Bytte ut min förra 124270 mot en i nyskick, supernöjd![]()
Typ inga spår av användning så gillar ”nykänslan” bättre. Samt längre garantitid m.m.Vad är skillnaden?
14270 med tritium och lugholes
![]()
Each to their own antar jag men den senare såg ju OK ut i annonsen. Sedan är väl tanken att en Explorer ska se använd ut? Men, om du är nöjd så.....Typ inga spår av användning så gillar ”nykänslan” bättre. Samt längre garantitid m.m.
Jag är skadad tyvärrEach to their own antar jag men den senare såg ju OK ut i annonsen. Sedan är väl tanken att en Explorer ska se använd ut? Men, om du är nöjd så.....![]()
Nu snackar vi!14270 med tritium och lugholes
![]()
Lugholes slår allt!14270 med tritium och lugholes
![]()
Har du kvar din OP? Om du bara jämför i komfort och hur den bärs, vilken tyckte du var bekvämast mellan OP och Expy.Då hade du inte gillat min (iof kör jag ju mina som tool/beaters också).
![]()
OP’n är inte kvar men den bars i mitt tycke bekvämare. Den har ngn mm bredare bandhorn som gör den mer balanserad. Dock tröttnade jag på visarna och överlag så hände det lite med den.Har du kvar din OP? Om du bara jämför i komfort och hur den bärs, vilken tyckte du var bekvämast mellan OP och Expy.
Alltså det kan knappt vara märkbart bekvämare? Explorern bärs ju otroligt bekvämt, den är ju ändå rätt liten och har svårt att tro att någon väljer en op i ett bekvämlighetsperspektiv iaf. Och som du säger, visarna och tavlan på en Explorer är helt överlägsen Op:nOP’n är inte kvar men den bars i mitt tycke bekvämare. Den har ngn mm bredare bandhorn som gör den mer balanserad. Dock tröttnade jag på visarna och överlag så hände det lite med den.
Denna videon jämför dem rätt bra.
Valde OP’n många dagar över Explorern pga. den var bekvämare. Men som du är inne på så väljer man resp av helt olika anledningar. Dock är den lackade OP tavlan magisk.Alltså det kan knappt vara märkbart bekvämare? Explorern bärs ju otroligt bekvämt, den är ju ändå rätt liten och har svårt att tro att någon väljer en op i ett bekvämlighetsperspektiv iaf. Och som du säger, visarna och tavlan på en Explorer är helt överlägsen Op:n![]()
Explorertavlan och spännet slår helt klart OP alla dagar i veckan. Det är väl om man vill ha lite färg i samlingen som OP spelar in. Synd att Expy bara kommer i svart. Tycker dock att tapern på OP’n ser bättre ut än på Expy.Alltså det kan knappt vara märkbart bekvämare? Explorern bärs ju otroligt bekvämt, den är ju ändå rätt liten och har svårt att tro att någon väljer en op i ett bekvämlighetsperspektiv iaf. Och som du säger, visarna och tavlan på en Explorer är helt överlägsen Op:n![]()
Exakt så. Tycker den ser bra ut på expyn också men kanske att den smalnar av något för mycket. Men i proportion till klockan överlag så ser det egentligen inte konstigt ut, men man är van med mer bredd! Ska du behålla din nu eller hur gör du?Explorertavlan och spännet slår helt klart OP alla dagar i veckan. Det är väl om man vill ha lite färg i samlingen som OP spelar in. Synd att Expy bara kommer i svart. Tycker dock att tapern på OP’n ser bättre ut än på Expy.
Ytterligare en nivå upp! Riktigt häftigBlackout![]()
Haha nu ska den behållas tills det slår snett i skallen igen. Om den ska bytas ut är det i så fall mot den nya blå OP. Ska ha dig i åtanke dåExakt så. Tycker den ser bra ut på expyn också men kanske att den smalnar av något för mycket. Men i proportion till klockan överlag så ser det egentligen inte konstigt ut, men man är van med mer bredd! Ska du behålla din nu eller hur gör du?Börjar bli riktigt sugen på en igen så tröttnar du eller försämrar skicket så att du stör dig på den så hör av dig
![]()