• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Tänkte liva upp tråden lite ytterligare med en hyllning till denna fantastiska klocka. :D

-Detta är en sammanställning av ett par favvo-foton hittade på Instagram (alltså inte mina bilder). Tyckte dessa var värda att dela med er för att återigen visa hur fantastiskt mångsidig Explorer 1an faktiskt är så ni aldrig glömmer!

Njut! :cigar:
IMG_0222.jpg
IMG_0223.jpg
IMG_0224.jpg
IMG_0225.jpg
IMG_0226.jpg
IMG_0228.jpg
IMG_0227.jpg
IMG_0229.jpg

#SÖNDAGSEXPYN
Då var det dags för den veckoliga söndagsbilden. Eftersom jag ska bege mig till den stora staden för "konsert-med-gamla-gubbar-som-fortfarande-kan-lira" nästa vecka börjar jag redan nu ladda upp med ett skivkonvolut från -91.
Trevlig söndag folks.
DSC_0109-02.jpeg

Dyker den här upp ska jag äta upp min gamla hatt. Sen måste jag säga att jag sällan haft så ambivalenta känslor inför en grej i mitt liv som när jag såg den här bilden. Explorern SKA vara med svart urtavla. Något annat känns helt fel. Å andra sidan måste jag erkänna att den ser läcker ut, no doubt! Men nej, låt detta stanna vid en bild.

Dyker den här upp ska jag äta upp min gamla hatt. Sen måste jag säga att jag sällan haft så ambivalenta känslor inför en grej i mitt liv som när jag såg den här bilden. Explorern SKA vara med svart urtavla. Något annat känns helt fel. Å andra sidan måste jag erkänna att den ser läcker ut, no doubt! Men nej, låt detta stanna vid en bild.
Har ju faktiskt funnits i vitt i extremt små upplagor men jag håller med dig ändå.
IMG_2260.JPG

Hej Explorer experter. Är det någon som vet hur man bör förvara en 214270, kronan ner eller upp,platt? Om man inte har en watchwinder dvs. :(:)

Tillbaka
Topp