• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Jag hade gått på utställningen! Förväntar mig snygga klockor och utsökta kanapéer. Champagne i glaset, konstant.
Champagne? :rage: På en Squale-utställning är det väl ändå Prosecco som gäller? :shifty: Självklart kanapéer med parmaskinka och italienska ostar. :cigar: Snygga klockor är en självklarhet, det är ju Squale vi pratar om! :D

Avancerat? Kanske det men du har ju redan gjort det. Och vi är många här som gillar det. :woot:
Jag vet inte riktigt om det räknas som konst att sätta tre klockor på en ölflasks men visst, det finns ju folk som ställt ut toastolar på Moderna så. :p Kul att ni uppskattar mina bilder i alla fall. :)
 
Skomakare, bliv vid din läst eller vad man säger. Tror inte världen skulle uppskatta mina försök. Du verkar ju ha talang för konst / bilder. :angel:
Äh, hur ska man veta om man har känsla för det om man inte testar? :D Jag har frilansat både med design, film och foto i min ungdom (är ju 35 nu...) så lite har man väl snappat upp på vägen. :)
 
Då var den här! Kör paketöppning i den här tråden, det är roligare. :) Kommer lite bättre bilder sen men har bara mobilkameran just nu.

Det här fanns i paketet, ett natoband och lådan.
PSX_20190306_155948.jpg


Som vanligt med Gnomon så får man med ett nato som stilmässigt inte passar klockan alls. Man börjar undra om de är blinda.
PSX_20190306_160006.jpg


En hel rad med bra tips får man också med nu tydligen. De lär ju haft problem med detta kan man anta, varför skulle de annars skicka med en lista...
PSX_20190306_160057.jpg

PSX_20190306_160117.jpg


Se där, det blev en 1545 Militaire Ceramic. Har planer på att modifiera den lite så stay tuned for that.
PSX_20190306_160135.jpg

Lite mindre och smidigare än 30 Atmos. Känns liten men det är en vanesak.
PSX_20190306_160208.jpg


Tack för mig! :)

Måste sluta läsa den här tråden... den där ser ju också riktigt nice ut...
 
Tack! :) Rimligt ändå med tanke på att det är en limited edition i så liten upplaga.
 
Detsamma herr McNulty! Jag måste verkligen skaffa ett mesh också, det är så jäkla bra. :)
LRM_EXPORT_1075751264338589_20190310_195243956.jpeg
Tackar! :D

Klart du ska ha ett mesh, ett måste när man har en Squale. Speciellt en 1521! Inte särskilt bevandrad bland mesh, men jag upplever det i vart fall som robust och kvalitativt. Rekommenderas :)
 
Tackar! :D

Klart du ska ha ett mesh, ett måste när man har en Squale. Speciellt en 1521! Inte särskilt bevandrad bland mesh, men jag upplever det i vart fall som robust och kvalitativt. Rekommenderas :)
Ja, det passar mycket bra på den klockan. Funderar på om man ska köra på Squales egna eller om man ska köra ett grövre shark mesh utan ändlänkar. Det senare ser så jäkla hårt ut. Ärligt stulen bild från Instagram på en 60 Atmos med shark mesh:
Screenshot_20190225-224402__01.jpg
 
Ja, det passar mycket bra på den klockan. Funderar på om man ska köra på Squales egna eller om man ska köra ett grövre shark mesh utan ändlänkar. Det senare ser så jäkla hårt ut. Ärligt stulen bild från Instagram på en 60 Atmos med shark mesh:
Screenshot_20190225-224402__01.jpg
Ja, håller med! Det såg riktigt hårt ut!
 
Ja, det passar mycket bra på den klockan. Funderar på om man ska köra på Squales egna eller om man ska köra ett grövre shark mesh utan ändlänkar. Det senare ser så jäkla hårt ut. Ärligt stulen bild från Instagram på en 60 Atmos med shark mesh:
Screenshot_20190225-224402__01.jpg
Håller med MaBr, så mycket snyggare än originalet!
 
Tillbaka
Topp