• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

:nailbiting:
PSX_20190304_155341.jpg
 
Har lånat ut min Tropic GMT för YouTube-recensionen jag länkade till innan idag och jag saknar den nu. :sorry: Som tur är så får jag tillbaka den om någon dag! :D Två Tropic kanske hade varit lite väl, haha.

Aha, din, det var snällt av dej. :woot: Lite mer spännande att se vad gnomon skickat dej.
 
Jag tycker att @TobiasD gör ett riktigt bra jobb med sin YouTube-kanal så det är bara kul att kunna bidra med content. :)

Det är ju inte något särskilt spännande jag har beställt från Gnomon men när den är färdigmoddad så kommer den nog att bli bra. :D
 
Tack så mycket! :)

Haha, det får räcka med en! :rolleyes: Varför ska du stå emot? Give in to the temptation! :D
:) Bra kontring. Valde mellan denna och grodan, får nöja mej med den (är väldigt nöjd) ett tag i alla fall, det är annat på väg och redan för många i år. Men det kan nog hända nån gång.
 
:) Bra kontring. Valde mellan denna och grodan, får nöja mej med den (är väldigt nöjd) ett tag i alla fall, det är annat på väg och redan för många i år. Men det kan nog hända nån gång.
Grodan är också riktigt bra. Är fortfarande nöjd med att jag hann beställa min Tropic innan de släppte den gröna för annars hade jag fortfarande inte bestämt mig... :rolleyes: Onödigt med två Squale GMT, roligare att testa fler olika modeller! :)
 
Grodan är också riktigt bra. Är fortfarande nöjd med att jag hann beställa min Tropic innan de släppte den gröna för annars hade jag fortfarande inte bestämt mig... :rolleyes: Onödigt med två Squale GMT, roligare att testa fler olika modeller! :)
Roligare sa Bull. Finns fler modeller än pengar, prioritera. :( Så dålig självdiciplin bara...
 
Erikas har landat och sitter nu även fint på 1521an. Var lite osäker först - det gråa ser ganska monotont ut till en början och verkade kräva den där blå urtavlan (eller var det hela en unconscious rationalisering för nästa köp hmmm) - men nu känns den grymt sober och sjyst faktiskt. Och gör den annars fantastiskt bekväma 50atmosen ännu bekvämare!
0F96719F-992E-47D4-89C1-A8D7716ECB08.jpeg
71A1F4A2-7B77-4E2D-89E8-16266F4AAEDA.jpeg
 
Erikas har landat och sitter nu även fint på 1521an. Var lite osäker först - det gråa ser ganska monotont ut till en början och verkade kräva den där blå urtavlan (eller var det hela en unconscious rationalisering för nästa köp hmmm) - men nu känns den grymt sober och sjyst faktiskt. Och gör den annars fantastiskt bekväma 50atmosen ännu bekvämare!
0F96719F-992E-47D4-89C1-A8D7716ECB08.jpeg
71A1F4A2-7B77-4E2D-89E8-16266F4AAEDA.jpeg
Riktigt bra matchning tycker jag. Det gråa sluter cirkeln med det svarta och det silvriga. Mycket bra! :)
 
Har man väl börjat med Erikas så går det inte att sluta. Jag har tre nu... :p
Haha lär följa i dina fotspår där!:p Så bekväma ju. Började med att jag bara försökte hitta något alternativ till min normala canvas strap guy som hade typ 6 veckors led tid nu plus leveranstiden, men fåglan om inte Erikas vinner i längden. I alla fall bekvämlighetsmässigt:D Får bli att testa den svarta med under våren nån gång för en sån där dunder stealth look!
 
Haha lär följa i dina fotspår där!:p Så bekväma ju. Började med att jag bara försökte hitta något alternativ till min normala canvas strap guy som hade typ 6 veckors led tid nu plus leveranstiden, men fåglan om inte Erikas vinner i längden. I alla fall bekvämlighetsmässigt:D Får bli att testa den svarta med under våren nån gång för en sån där dunder stealth look!
Låter som en bra plan, haha. Det är inget som är lika skönt som Erika's så gillar man looken så är det bara att köra. Värt varenda krona! :)
 
Då var den här! Kör paketöppning i den här tråden, det är roligare. :) Kommer lite bättre bilder sen men har bara mobilkameran just nu.

Det här fanns i paketet, ett natoband och lådan.
PSX_20190306_155948.jpg


Som vanligt med Gnomon så får man med ett nato som stilmässigt inte passar klockan alls. Man börjar undra om de är blinda.
PSX_20190306_160006.jpg


En hel rad med bra tips får man också med nu tydligen. De lär ju haft problem med detta kan man anta, varför skulle de annars skicka med en lista...
PSX_20190306_160057.jpg

PSX_20190306_160117.jpg


Se där, det blev en 1545 Militaire Ceramic. Har planer på att modifiera den lite så stay tuned for that.
PSX_20190306_160135.jpg

Lite mindre och smidigare än 30 Atmos. Känns liten men det är en vanesak.
PSX_20190306_160208.jpg


Tack för mig! :)
 

Bilagor

  • PSX_20190306_160028.jpg
    PSX_20190306_160028.jpg
    137.7 KB · Visningar: 3
Då var den här! Kör paketöppning i den här tråden, det är roligare. :) Kommer lite bättre bilder sen men har bara mobilkameran just nu.

Det här fanns i paketet, ett natoband och lådan.
PSX_20190306_155948.jpg


Som vanligt med Gnomon så får man med ett nato som stilmässigt inte passar klockan alls. Man börjar undra om de är blinda.
PSX_20190306_160006.jpg


En hel rad med bra tips får man också med nu tydligen. De lär ju haft problem med detta kan man anta, varför skulle de annars skicka med en lista...
PSX_20190306_160057.jpg

PSX_20190306_160117.jpg


Se där, det blev en 1545 Militaire Ceramic. Har planer på att modifiera den lite så stay tuned for that.
PSX_20190306_160135.jpg

Lite mindre och smidigare än 30 Atmos. Känns liten men det är en vanesak.
PSX_20190306_160208.jpg


Tack för mig! :)
Snyggt! Stort grattis! :)
 
Tillbaka
Topp