Jag är inne på år 2 nu typ.Ska man mejla Gripenbro så är en veckas väntan inget ovanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är inne på år 2 nu typ.Ska man mejla Gripenbro så är en veckas väntan inget ovanligt.
Konstigt. Jag har köpt från gripenbro 3-4ggr och vid samtliga tillfällen har jag fått respons inom 2-3 dagar. Inte jättebra men det funkar ju.Jag är inne på år 2 nu typ.
Det är ändå imponerande. Vilket tålamod!Jag är inne på år 2 nu typ.
Helvete vad bra. Ta oss igenom bygget. Visare? Bubbla? Nått mer?Voila!
Cyklop=gone
Så sjukt mycket bättre den blev utan bubbla. Snyggt jobbat!Voila!
Cyklop=gone
Riktigt bra, snyggt, hur gjorde du?Voila!
Cyklop=gone
Riktigt bra! Helt klart ett lyft utan bubblanVoila!
Cyklop=gone
Tack!Helvete vad bra. Ta oss igenom bygget. Visare? Bubbla? Nått mer?
Voila!
Cyklop=gone
Snyggt, mycket bättre utan bubbla.Voila!
Cyklop=gone
Vackert jobbat och modigt. Kul att du visar det här. Riktigt bra gjort. Och snyggt blev det.Tack!
Visare och bubbla, thats it!
Förebilden är ju den gamla Blancpain Fifty Fathoms som Squale levererade caset till.
Visarna är köpta av medlemmen Rogart63 här på forumet. Gamla Squale-visare med död lume.
Klockmaster Globen bytte dem och trycktestade för en spottstyver. Snabbt också, grym service.
Bubblan tog jag bort själv, det var en pers.
Testade att värma men vågade inte värma tillräckligt för att lösa upp limmet under.
Så det blev hammare och mattkniv.
Har sett på youtube och då går det avslätat men det här gick inte alls smooth. Bubblan sprack och till slut nästan täljde jag av den bit för bit (bit och bit, mer pulverform av det som täljdes bort).
Har inte riktigt hittat rätt band än. Sjukt svårt att hitta ett svart/beige nylon. Helst ska det ju inte vara Nato.
Resultatet blev kanon med tanke på hur liten förändringen egentligen var. Vet du att det bandet satt där som original så du vill komma närmre ursprunget eller är det bara för att du tycker att det är snyggt?Tack!
Visare och bubbla, thats it!
Förebilden är ju den gamla Blancpain Fifty Fathoms som Squale levererade caset till.
Visarna är köpta av medlemmen Rogart63 här på forumet. Gamla Squale-visare med död lume.
Klockmaster Globen bytte dem och trycktestade för en spottstyver. Snabbt också, grym service.
Bubblan tog jag bort själv, det var en pers.
Testade att värma men vågade inte värma tillräckligt för att lösa upp limmet under.
Så det blev hammare och mattkniv.
Har sett på youtube och då går det avslätat men det här gick inte alls smooth. Bubblan sprack och till slut nästan täljde jag av den bit för bit (bit och bit, mer pulverform av det som täljdes bort).
Har inte riktigt hittat rätt band än. Sjukt svårt att hitta ett svart/beige nylon. Helst ska det ju inte vara Nato.
Resultatet blev kanon med tanke på hur liten förändringen egentligen var. Vet du att det bandet satt där som original så du vill komma närmre ursprunget eller är det bara för att du tycker att det är snyggt?
Tack!@gronvit, detta är ändå ganska likt. Det svarta har blekts och dragit åt det blåa hållet...
https://www.clockworksynergy.com/sh...atch-bands/navy-blue-sand-classic-nato-bands/
Har varit sugen på den ett tag. Kan du posta fler bilder ? Hur känns den?Wotd. Squale-måndag. Blir llite överraskad varje gång jag sätter den på mej, hur bra den är . Och grön.
Först: det är en ur-trevlig mad: sorry) klocka, sitter mycket bra på min smala 16,5-17 cm arm. "Nedvinklingen" av bandhornen och länkens utgående vinkel bidrar till det. Tavla och visare är nog det bästa med klockan, sunbirsten är riktigt bra och rolig, ändrar utseendet på klockan, den gula 24h visaren passar bra och inramningen av indexen passar med visarna. Propotionerligt. Jag uppskattar också att den inte har nåt cyklop. Gjorde en jämförelse med några andra klockor jag har, där finns en del bilder i olika vinklar och mer kommentarer.Har varit sugen på den ett tag. Kan du posta fler bilder ? Hur känns den?
Hade gärna sett samma modell fast med andra färger på bezel och urtavla. Samt ett mindre häftigt pris, men jag vet inte heller vad för verk de har i den.Squale släpper ny version av sin Giramondo. Inte alls min smak och jag önskar att de gjorde något bättre med den där boetten. 39mm är ju en perfekt storlek och helt rätt i tiden. Sen känns €1590 rätt svettigt också men jag vet inte vad det är för urverk i. Vad säger juryn?
Här är en bild på den förra versionen som släpptes 2015.
Precis min tanke också. Själva boetten, visarna och bezeln är snygga men jag hade velat ha annat insert, annan tavla och annan krona.Hade gärna sett samma modell fast med andra färger på bezel och urtavla. Samt ett mindre häftigt pris, men jag vet inte heller vad för verk de har i den.
Aa, kan mycket väl komma. Får hoppas på detPrecis min tanke också. Själva boetten, visarna och bezeln är snygga men jag hade velat ha annat insert, annan tavla och annan krona.
Tycker att det är konstigt att de har lagt pengar på att utvecka en boett som de i princip inte använder.Aa, kan mycket väl komma. Får hoppas på det