• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Inlägg 2000 lägger jag här i min favorittråd. :D Vet inte vad det är som gör att jag gillar Squale så mycket. Kanske är det de härliga 60-talsvibbarna på 1521-boetten, kanske är det den efterblivna hajen på urtavlan eller kanske den riktigt snygga Von Buren-loggan som återkommer både på tavlan och kronan. Mest sannolikt är det helheten och de underbara färgerna som jag generellt tycker att de lyckats riktigt bra med. You tell me! :)

Squalelogoblue.png


Här är i alla fall min nuvarande uppställning som jag är löjligt nöjd med:
LRM_EXPORT_1273894276820712_20190315_090623455.jpeg

LRM_EXPORT_1273849106590313_20190315_090538285.jpeg

LRM_EXPORT_1274250419343805_20190315_091219598.jpeg
 
Om det är sugen på ett Geckota-mesh så har Royal Straps 10% off idag. :) Finns tyvärr bara i 22 och 24mm så inget för oss med 1521 men sitter man på en 60 Atmos så är det bara att slå till!

Edit: De har 10% på allt i shoppen, nämnde mesh specifikt för att det har varit uppe på diskussion här tidigare.
 
Helvete vad bra. Ta oss igenom bygget. Visare? Bubbla? Nått mer?
Tack!
Visare och bubbla, thats it!
Förebilden är ju den gamla Blancpain Fifty Fathoms som Squale levererade caset till.
4EE39A9D-6EA3-4E34-A50B-074894366827.jpeg
Visarna är köpta av medlemmen Rogart63 här på forumet. Gamla Squale-visare med död lume.
Klockmaster Globen bytte dem och trycktestade för en spottstyver. Snabbt också, grym service.
Bubblan tog jag bort själv, det var en pers.
Testade att värma men vågade inte värma tillräckligt för att lösa upp limmet under.
Så det blev hammare och mattkniv.
Har sett på youtube och då går det avslätat men det här gick inte alls smooth. Bubblan sprack och till slut nästan täljde jag av den bit för bit (bit och bit, mer pulverform av det som täljdes bort).
Har inte riktigt hittat rätt band än. Sjukt svårt att hitta ett svart/beige nylon. Helst ska det ju inte vara Nato.
 
Tack!
Visare och bubbla, thats it!
Förebilden är ju den gamla Blancpain Fifty Fathoms som Squale levererade caset till.
4EE39A9D-6EA3-4E34-A50B-074894366827.jpeg
Visarna är köpta av medlemmen Rogart63 här på forumet. Gamla Squale-visare med död lume.
Klockmaster Globen bytte dem och trycktestade för en spottstyver. Snabbt också, grym service.
Bubblan tog jag bort själv, det var en pers.
Testade att värma men vågade inte värma tillräckligt för att lösa upp limmet under.
Så det blev hammare och mattkniv.
Har sett på youtube och då går det avslätat men det här gick inte alls smooth. Bubblan sprack och till slut nästan täljde jag av den bit för bit (bit och bit, mer pulverform av det som täljdes bort).
Har inte riktigt hittat rätt band än. Sjukt svårt att hitta ett svart/beige nylon. Helst ska det ju inte vara Nato.
Vackert jobbat och modigt. Kul att du visar det här. Riktigt bra gjort. Och snyggt blev det. :cool:
 
Tack!
Visare och bubbla, thats it!
Förebilden är ju den gamla Blancpain Fifty Fathoms som Squale levererade caset till.
4EE39A9D-6EA3-4E34-A50B-074894366827.jpeg
Visarna är köpta av medlemmen Rogart63 här på forumet. Gamla Squale-visare med död lume.
Klockmaster Globen bytte dem och trycktestade för en spottstyver. Snabbt också, grym service.
Bubblan tog jag bort själv, det var en pers.
Testade att värma men vågade inte värma tillräckligt för att lösa upp limmet under.
Så det blev hammare och mattkniv.
Har sett på youtube och då går det avslätat men det här gick inte alls smooth. Bubblan sprack och till slut nästan täljde jag av den bit för bit (bit och bit, mer pulverform av det som täljdes bort).
Har inte riktigt hittat rätt band än. Sjukt svårt att hitta ett svart/beige nylon. Helst ska det ju inte vara Nato.
Resultatet blev kanon med tanke på hur liten förändringen egentligen var. Vet du att det bandet satt där som original så du vill komma närmre ursprunget eller är det bara för att du tycker att det är snyggt? :)
 
Resultatet blev kanon med tanke på hur liten förändringen egentligen var. Vet du att det bandet satt där som original så du vill komma närmre ursprunget eller är det bara för att du tycker att det är snyggt? :)

Vet faktiskt inte. Men finns många bilder med liknande band med det caset. Så jag antar att den har funnits med ett sådant original någon gång.

Men mest för att det är snyggt och att jag fastnat för det. Bra mycket roligare nu och inte alls samma sub-kopia längre i mina ögon.
 
Har varit sugen på den ett tag. Kan du posta fler bilder ? Hur känns den?
Först: det är en ur-trevlig :)mad: sorry) klocka, sitter mycket bra på min smala 16,5-17 cm arm. "Nedvinklingen" av bandhornen och länkens utgående vinkel bidrar till det. Tavla och visare är nog det bästa med klockan, sunbirsten är riktigt bra och rolig, ändrar utseendet på klockan, den gula 24h visaren passar bra och inramningen av indexen passar med visarna. Propotionerligt. Jag uppskattar också att den inte har nåt cyklop. Gjorde en jämförelse med några andra klockor jag har, där finns en del bilder i olika vinklar och mer kommentarer.
https://klocksnack.se/threads/jämförelse-mellan-4-st-eta-2893-2-baserade-gmt-klockor.103892/
 
Squale släpper ny version av sin Giramondo. Inte alls min smak och jag önskar att de gjorde något bättre med den där boetten. 39mm är ju en perfekt storlek och helt rätt i tiden. Sen känns €1590 rätt svettigt också men jag vet inte vad det är för urverk i. Vad säger juryn?
PSX_20190320_153245.jpg

PSX_20190320_153227.jpg

PSX_20190320_153212.jpg


Här är en bild på den förra versionen som släpptes 2015.
53079f1b5c4518914cdd340b0dddfbc2--dive-gmt.jpg
 
Squale släpper ny version av sin Giramondo. Inte alls min smak och jag önskar att de gjorde något bättre med den där boetten. 39mm är ju en perfekt storlek och helt rätt i tiden. Sen känns €1590 rätt svettigt också men jag vet inte vad det är för urverk i. Vad säger juryn?
PSX_20190320_153245.jpg

PSX_20190320_153227.jpg

PSX_20190320_153212.jpg


Här är en bild på den förra versionen som släpptes 2015.
53079f1b5c4518914cdd340b0dddfbc2--dive-gmt.jpg
Hade gärna sett samma modell fast med andra färger på bezel och urtavla. Samt ett mindre häftigt pris, men jag vet inte heller vad för verk de har i den.
 
Hade gärna sett samma modell fast med andra färger på bezel och urtavla. Samt ett mindre häftigt pris, men jag vet inte heller vad för verk de har i den.
Precis min tanke också. Själva boetten, visarna och bezeln är snygga men jag hade velat ha annat insert, annan tavla och annan krona.
 
Tillbaka
Topp