• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Bjuder på en dagsfärsk bild :cool:
647D6F38-AC8F-4B25-8595-CCAB0A040EB8.jpeg
Nu blev jag sugen på att applicera meshet på min 1521 :p
Fin bild!
 
Jo precis, därav setts tidigare så ingen nyhet tyvärr men såg detta på deras fb:
0D0FCCE7-5E29-433A-9C3B-234F6377CC37.png


... men likt förra året noll info, tur att de tillverkar snygga klockor åtminstone... :rolleyes:
Tyst som i graven. Har försökt hitta info men bara sett en bild från Squales bås och det var på en massa 2002:eek:r. :confused:
 
Tyst som i graven. Har försökt hitta info men bara sett en bild från Squales bås och det var på en massa 2002:eek:r. :confused:
Jo precis, därav setts tidigare så ingen nyhet tyvärr men såg detta på deras fb:
0D0FCCE7-5E29-433A-9C3B-234F6377CC37.png


... men likt förra året noll info, tur att de tillverkar snygga klockor åtminstone... :rolleyes:
Såg det här precis:
B671D480-7D87-4104-A620-84FB701C84DB.png

Verkar ju vara en nyhet från Basel?! :)
 
Nää vete fåglarna heller alltså... Kolfiber är ju rätt coolt, men ränderna? Lite för spexigt tycker jag :)

Jag vet! Det mönstret är utan tvekan asfult. Vem är målgruppen..clowner?:confused:
Själva konceptet med layered kolfiber och glasfiber är ju coolt och jag antar att man vill visa det. Förhoppningsvis så kommer den i helsvart längre fram. Ska bli intressant att se hur den ser ut i svart/grå också, lär ju vara mer sobert än rött eller blått i alla fall.
 
Blev inspirerad av klockmoddare gronvit med fler
Beställde en svindyr urtavla från Squale som anlände igår. Är ingen urmakare men väl en flitig googlare, så efter lite darrande och svettande har jag lyckats mecka dit den.
Jag vet, det var lite av en chansning att göra jobbet själv, men nu lite adrenalinstinn är jag ändå nöjd med resultatet
IMG_1588.JPG

IMG_1589.JPG

IMG_1587.JPG

Grymt!
Jag har ju inte vågat byta någon tavla själv ännu! Kanske kommer.
 
Tillbaka
Topp