• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Vad är den generella åsikten om Squale här på KS? Har hört mycket skit om dem överlag och att många hypar dem betydligt mer än vad de är värda.

Jag vet att de producerade boetten för Blancpain under en tid och att de vunnit mycket respekt på grund av det. Fast är det verkligen samma företag idag som de var då, när de väl samarbetade med BP?

Personligen sätter jag dem i samma kategori som tex Steinhart. Men och andra sidan gillar jag Steinhart också :p
Jag har inga problem med Steinhart heller men Squale spelar i en annan division tycker jag. De har ett riktigt arv att gräva ur och flera klassiska modeller som t.ex 1521 och 2002.

Jag har inga problem med Steinhart heller men Squale spelar i en annan division tycker jag. De har ett riktigt arv att gräva ur och flera klassiska modeller som t.ex 1521 och 2002.
Sant. Jag respekterar deras arv och självklart saknar Steinhart detta. Men frågan för mig är om de är samma företag idag, som de en gång var. Kvaliteten på deras klockor är enligt mig den samma som tex Steinhart. Dock tycker jag 1521 är bra mycket trevligare än deras standard dykare.

Sant. Jag respekterar deras arv och självklart saknar Steinhart detta. Men frågan för mig är om de är samma företag idag, som de en gång var. Kvaliteten på deras klockor är enligt mig den samma som tex Steinhart. Dock tycker jag 1521 är bra mycket trevligare än deras standard dykare.
Fast asså, 1521 är ju deras standarddykare. 1545, den hemska Rolle-homagen, görs väl enbart för den amerikanska marknaden? Sedan har Squale av idag lika mycket att göra med Squale som gjorde boetten till Blancpain som Blancpain av idag har att göra med Blancpain som köpte boetter av Squale (de nada).

Det är billiga klockor med käck "historia" och fräsch design drivna av standardverk. För 7-8 kex har jag svårt att se något roligare från en europeisk tillverkare.

Kan detta vara något? Kanske lite för mörkt?https://www.ebay.com/itm/122384093437

IMG_3673.PNG
Lite dyrt bara, kan tipsa om en kille på omega forums som säljer dessa Tropic sport för 400kr~. Vi har anordnat gruppköp här på KS, borde gå att hitta tråden om man söker lite :)

Lite dyrt bara, kan tipsa om en kille på omega forums som säljer dessa Tropic sport för 400kr~. Vi har anordnat gruppköp här på KS, borde gå att hitta tråden om man söker lite :)

Du har möjligtvis ingen aning om var tråden kan hittas? Har försökt söka flertal gånger i olika avdelningar med olika ord hit o dit men inget resultat! :oops:

Jag letar efter ett gummi till min blåa Squalematic men hittar inte rätt. Fick precis hem ett mörkblått bonetto men tycker inte att färgen funkar.

Helst skulle jag vilja ha Squales eget blå gummistrap som finns till 1521 men det finns inte i 22 mm. Kan någon tipsa om något alternativ i liknande nyans?

Du har möjligtvis ingen aning om var tråden kan hittas? Har försökt söka flertal gånger i olika avdelningar med olika ord hit o dit men inget resultat! :oops:
Du har inga tips på eBay länkar liknande ditt svarta tropic liknande band? Sökt runt en del men hittar inget som ligger vettigt till i pris eller ser schysst ut :)

Du har inga tips på eBay länkar liknande ditt svarta tropic liknande band? Sökt runt en del men hittar inget som ligger vettigt till i pris eller ser schysst ut :)

Absolut! Jag har köpt från en säljare som heter Squinky, länkar hans ebay-store. Har lagt in tropic som sökord så allt som är relevant bör finnas :)
http://stores.ebay.com/squinky/_i.html?_nkw=Tropic&submit=Search&_sid=1141881
De flesta band kostar dock tyvärr en slant, mest pga frakten; så det får man ha i åtanke när man köper. Det finns säkert en rad andra mer 'prisvärda' säljare men jag orkade inte leta runt efter andra alternativ. Är riktigt nöjd med det jag har.

Det som jag köpte är detta. Kostade mig en ca 350-400kr inkl frakt när jag köpte, men då var det ett lägre pris. Betalade ingen tull-avgift eller så, slank ner i brevlådan efter ungefär 2 veckor.
http://www.ebay.com/itm/Black-20mm-...0-sold-here-/130263056117?hash=item1e54487ef5
s-l1600.jpg

Gillar man inte utskurna rutor så finns detta för samma pris. http://www.ebay.com/itm/Black-rubbe...3-sold-here-/132106796463?hash=item1ec22dbdaf
s-l500.jpg

Tillbaka
Topp