• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Buffi

Panerai
Här kommer lite jämförelsebilder:
La0v3wy.jpg

fsDeSCC.jpg

GnmgHA4.jpg

68Ql042.jpg


Bärs ganska stor. Lite halvsugen på att sälja av den, så om du är sugen och bor i Stockholm så kan vi kanske lösa något där du kan pröva den och köpa om du gillar.
 

Japocc

Omega
Här kommer lite jämförelsebilder:
La0v3wy.jpg

fsDeSCC.jpg

GnmgHA4.jpg

68Ql042.jpg


Bärs ganska stor. Lite halvsugen på att sälja av den, så om du är sugen och bor i Stockholm så kan vi kanske lösa något där du kan pröva den och köpa om du gillar.

Hmm.. jo ser ganska stor ut. Även om jag tror att jag har större handleder än dig så är jag osäker. Ska tänka lite på saken få jag egentligen har köpstopp just nu..
 

CarlFilip

Breitling
1521 - wow! Den blåa är något annat! Som många andra oroar jag mig lite för att jag har för taniga handleder.. Har min gräns på 40mm men denna känns som att den kan vara värd att pröva ändå.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
1521 - wow! Den blåa är något annat! Som många andra oroar jag mig lite för att jag har för taniga handleder.. Har min gräns på 40mm men denna känns som att den kan vara värd att pröva ändå.

Jag var inne i samma tankar som dig innan jag köpte min. Räckte med att jag provade på handleden så var den köpt!
Det enda måttet egentligen man behöver tänka på är lugg-till-lugg. 1521 mäter ca 48mm om jag minns rätt.

IMG_4196.JPG

IMG_4199.JPG
IMG_4201.JPG
IMG_4203.JPG
IMG_4204.JPG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sorry att jag inte har sökt i tråden så mycket, men jag undrar om det finns någon Squale som är 40 mm? Gillar framförallt de härligt blå klockorna.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har provat köra Rubber B(eller linkande produkt) på en Squale 1521?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sorry att jag inte har sökt i tråden så mycket, men jag undrar om det finns någon Squale som är 40 mm? Gillar framförallt de härligt blå klockorna.
Hommagerna är väl 40mm? Men de går bort av andra anledningar, åtminstone för mig.

Tycker tvärtemot andra här att 1521 känns stor och relativt hög, 40/41mm hade passat mig bättre men nuvarande 42 funkar absolut.
 
Topp