Crispie
Silver
Men mycket schysstare visare på SqualenEn sådan har jag redan, fast av en annan tillverkare...!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men mycket schysstare visare på SqualenEn sådan har jag redan, fast av en annan tillverkare...!
![]()
En sådan har jag redan, fast av en annan tillverkare...!
![]()
Och något överkomligare prisMen mycket schysstare visare på Squalen![]()
Jaja, måste nog tyvärr hålla med! Squale vs Rolex, 1-0. Men Rolex får ett halvt poäng för att de var före Squale. Ok?Och något överkomligare pris![]()
Dom har snott designen av Invicta! Alla vet ju att de var först med denna!Hahaha, undrar var de har fått inspirationen ifrån!![]()
Helt klart, frågan är bara om det var Invicta eller Steinhart som var först.Dom har snott designen av Invicta! Alla vet ju att de var först med denna!![]()
Eller var det YOLAKO ? Jävlar vad homager till subben det finns ändå...Helt klart, frågan är bara om det var Invicta eller Steinhart som var först.![]()
Eller var det YOLAKO ? Jävlar vad homager till subben det finns ändå...
Näe, tacka vet jag Orginalet.
![]()
![]()
Jag får väl måla på lite orange färg så slipper jag lMen mycket schysstare visare på Squalen![]()
Men onekligen riktigt bra priser på Yolako!Eller var det YOLAKO ? Jävlar vad homager till subben det finns ändå...
Näe, tacka vet jag Orginalet.
![]()
![]()
Haha ja du får beställa ett gängJag får väl måla på lite orange färg så slipper jag l
Men onekligen riktigt bra priser på Yolako!![]()
Nja, jag vet inte. Tycker att de är rätt överskattade. Har alltid lutat mig mer mot Hiwatt
Alltså; tyckte att den där var riktigt snygg och funderar på att spontan-köpa..En speciale!!
![]()
ProsAlltså; tyckte att den där var riktigt snygg och funderar på att spontan-köpa..
Vad tycker ni;
-Varför borde jag? Varför borde jag inte?
Pros
Because Squale
Cons
None
Du tänker för mycket, köööp!Alltså; tyckte att den där var riktigt snygg och funderar på att spontan-köpa..
Vad tycker ni;
-Varför borde jag? Varför borde jag inte?
Skämt åsido så tycker jag att 1545 är en riktigt prisvärd klocka. Bra kvalité och finish för en bra peng. Enda nackdelen är såklart att boetten är en homage och inte en "riktig" Squale.
Nej jag vet, det är ju det som gnager lite.. Men är det inte en homage till Blancpain snarare än Rolex?Skämt åsido så tycker jag att 1545 är en riktigt prisvärd klocka. Bra kvalité och finish för en bra peng. Enda nackdelen är såklart att boetten är en homage och inte en "riktig" Squale.![]()
Skulle säga mer en sub-homage än något annat. Men kan man leva med det så är det en dunderklocka.Nej jag vet, det är ju det som gnager lite.. Men är det inte en homage till Blancpain snarare än Rolex?
Det kan jag i så fall absolut leva med.
Njaeajanejkanske... Man kan ju argumentera att det är en homage till denna men boetten inklusive vridring är ju rakt av Rolex.Nej jag vet, det är ju det som gnager lite.. Men är det inte en homage till Blancpain snarare än Rolex?
Det kan jag i så fall absolut leva med.
Ok.. Jag tänkte att den byggde på den nedan men jag är inte så beläst på området..Skulle säga mer en sub-homage än något annat. Men kan man leva med det så är det en dunderklocka.![]()
Ok...Njaeajanejkanske... Man kan ju argumentera att det är en homage till denna men boetten inklusive vridring är ju rakt av Rolex.
![]()
Squale vill inte sälja 1545 i Europa tror de har att göra med likheter till en viss annan klocka och att de inte är deras egna original design. Så just nu blir det svårt i vilket fall.@Zackrissonsur.se
Är det där något du kan ta hem?
Tror mig jag jobbar på det, nu har de ju stängt företagen denna vecka i Italien också samt att fraktbolagen ej går, men har haft ett långt prat med dem idag, just nu hoppas vi att det går på måndag. Jag gör verkligen vad jag kan för att försöka få hem det. Har även kollat möjligheter att få det från fabriken i Schweiz men de har väldiga problem även där med fraktbolag och husarrest.Gummit kom idag från Borealisriktigt mjukt gummi, tror det kommer vara riktigt skönt! Nu inväntar vi bara klockan från @Zackrissonsur.se
![]()
Vi har den, har blivit lite fel på våra bilder dock tyvärr. Här är den med två armband:Stort tack, exakt den är det!!!Hittar den inte på Zackrisson? @Zackrissonsur.se Men är det inte dags att flippa ditt exemplar MaBr?
![]()
Trodde inget annatTror mig jag jobbar på det, nu har de ju stängt företagen denna vecka i Italien också samt att fraktbolagen ej går, men har haft ett långt prat med dem idag, just nu hoppas vi att det går på måndag. Jag gör verkligen vad jag kan för att försöka få hem det. Har även kollat möjligheter att få det från fabriken i Schweiz men de har väldiga problem även där med fraktbolag och husarrest.
Tjusigt! Finns även i andra färger antar jag?Gummit kom idag från Borealisriktigt mjukt gummi, tror det kommer vara riktigt skönt! Nu inväntar vi bara klockan från @Zackrissonsur.se
![]()