• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

En sådan har jag redan, fast av en annan tillverkare...! ;)
A0629D81-6815-4B36-9F0C-6EC9398E65A0.jpeg
Men mycket schysstare visare på Squalen ;)

Skämt åsido så tycker jag att 1545 är en riktigt prisvärd klocka. Bra kvalité och finish för en bra peng. Enda nackdelen är såklart att boetten är en homage och inte en "riktig" Squale. :)
Nej jag vet, det är ju det som gnager lite.. Men är det inte en homage till Blancpain snarare än Rolex?
Det kan jag i så fall absolut leva med.

Simmar hajar med eller mot strömmen? Hur som haver blev det till sist oemotståndligt och jag köpte en Squale Micro LE av @Birchgrove

Löjligt förtjust i det runda datumfönstret och de klassiska visarna förhöjer helt klart 1545:an. Bra jobbat alla ni som var inblandade i framtagandet!
354E3990-9A67-4957-99CF-24187BCFE459.jpeg

Fick hem en UV-ficklampa jag glömt bort att jag beställt på wish för ett par månader sedan. Det ser nästan blått ut på bilderna, skenet är grönare i verkligheten. Tråkigt att de inte håller i sig så länge bara. Squale är väl inte direkt kända för att ha nån vidare lume?
125F1D5F-6D41-488C-9087-7A0E65C5D34C.jpeg
0B586C27-30DD-4AFF-84D7-B62CF4289274.jpeg

Gummit kom idag från Borealis :D riktigt mjukt gummi, tror det kommer vara riktigt skönt! Nu inväntar vi bara klockan från @Zackrissonsur.se :)
Tror mig jag jobbar på det, nu har de ju stängt företagen denna vecka i Italien också samt att fraktbolagen ej går, men har haft ett långt prat med dem idag, just nu hoppas vi att det går på måndag. Jag gör verkligen vad jag kan för att försöka få hem det. Har även kollat möjligheter att få det från fabriken i Schweiz men de har väldiga problem även där med fraktbolag och husarrest.

Tror mig jag jobbar på det, nu har de ju stängt företagen denna vecka i Italien också samt att fraktbolagen ej går, men har haft ett långt prat med dem idag, just nu hoppas vi att det går på måndag. Jag gör verkligen vad jag kan för att försöka få hem det. Har även kollat möjligheter att få det från fabriken i Schweiz men de har väldiga problem även där med fraktbolag och husarrest.
Trodde inget annat :)Det får ta den tid det tar, är ju en jäkligt knepig situation för de flesta just nu.

Tillbaka
Topp