• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Slängde på ett Hirsch performance band, känns jäkligt bra än så länge

20170815_195842.jpg
20170815_195850.jpg
20170815_195759.jpg

Ser riktigt läckert ut! Mycket bra
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kul att du är nöjd! Det är alltså ett keramisk insert med lite vintageinspirerad blek ton och lite gulare färg på lysmassan? Kan vi få se lite fler bilder, kanske ur andra vinklar?
Yes, keramiskt insert som ska se lite blekt ut på (framför allt) ena halvan, och lagom gulnad färg. Helnöjd med färgerna på vridringinsert, visare och tavla.:)
Då jag endast har en gammal mobilkamera och usla fotoskills lägger jag in lite bilder från: http://www.gnomonwatches.com/30-atmos-tropic-gmt-ceramica-sel-bracelet (egentagna bilder kan du hitta några på de senaste sidorna i denna tråd)
SQUALE 30 ATMOS Tropic GMT CERAMICA 01.jpg
SQUALE 30 ATMOS Tropic GMT CERAMICA 02.jpg
SQUALE 30 ATMOS Tropic GMT CERAMICA 03.jpg
SQUALE 30 ATMOS Tropic GMT CERAMICA 04.jpg
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Vad har vi här då? Skickades i fredags från andra sidan jorden.

IMG_4823.JPG


Kul med lite roligare box än den tråkiga blå.
IMG_4824.JPG


Trevlig inneförpackning.
IMG_4825.JPG


Hell yeah!
IMG_4826.JPG


Så otroligt cool! Bara efter att ha ställt tiden och vridit bezeln ett varv så märkte jag tydliga förbättringar avseende Squales ibland lite tveksamma kvalitet. Stort plus för gummit. Supersnyggt och megaskönt! Även stort plus för avsaknad av gravyr på sidan av boetten.
IMG_4828.JPG
 
Senast ändrad:
Vad har vi här då? Skickades i fredags från andra sidan jorden.

IMG_4823.JPG


Kul med lite roligare box än den tråkiga blå.
IMG_4824.JPG


Trevlig inneförpackning.
IMG_4825.JPG


Hell yeah!
IMG_4826.JPG


Så otroligt cool! Bara efter att ha ställt tiden och vridit bezeln ett varv så märkte jag tydliga förbättringar avseende Squales ibland lite tveksamma kvalitet. Stort plus för gummit. Supersnyggt och megaskönt! Även stort plus för avsaknad av gravyr på sidan av boetten.
IMG_4828.JPG
Stort grattis, vilken grym bezel samt snygg färg på index.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hell yeah!
img_4828-jpg.606941

Så otroligt cool! Bara efter att ha ställt tiden och vridit bezeln ett varv så märkte jag tydliga förbättringar avseende Squales ibland lite tveksamma kvalitet. Stort plus för gummit. Supersnyggt och megaskönt! Även stort plus för avsaknad av gravyr på sidan av boetten.[/ATTACH]
Riktigt clean och fräck! Bra färg på index och visare. :)
Kul med lite roligare box än den tråkiga blå.
Och istället fick du en i den skojiga "färgen" svart?:confused:
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Vad har vi här då? Skickades i fredags från andra sidan jorden.

IMG_4823.JPG


Kul med lite roligare box än den tråkiga blå.
IMG_4824.JPG


Trevlig inneförpackning.
IMG_4825.JPG


Hell yeah!
IMG_4826.JPG


Så otroligt cool! Bara efter att ha ställt tiden och vridit bezeln ett varv så märkte jag tydliga förbättringar avseende Squales ibland lite tveksamma kvalitet. Stort plus för gummit. Supersnyggt och megaskönt! Även stort plus för avsaknad av gravyr på sidan av boetten.
IMG_4828.JPG
Nice!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Nu har jag bara köpt en Squale, och min box är svart (med lite textur). Kan det vara så att Squale har uppdaterat sin boxar på sista tiden?

Vet inte. Haft ca 10 Squale. Alla med blå box. Den 2002a som jag köpte innan denna (som var nyhet för -17) hade också blå box.
 

wearestraps.se

Breitling
Vad har vi här då? Skickades i fredags från andra sidan jorden.

IMG_4823.JPG


Kul med lite roligare box än den tråkiga blå.
IMG_4824.JPG


Trevlig inneförpackning.
IMG_4825.JPG


Hell yeah!
IMG_4826.JPG


Så otroligt cool! Bara efter att ha ställt tiden och vridit bezeln ett varv så märkte jag tydliga förbättringar avseende Squales ibland lite tveksamma kvalitet. Stort plus för gummit. Supersnyggt och megaskönt! Även stort plus för avsaknad av gravyr på sidan av boetten.
IMG_4828.JPG

Verkligen cool klocka!
Vad är det för modell, har aldrig sett en sån Squale tidigare?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bildgooglade lite och kom in på ett forum där jag hittade dessa. Vintage Squale är dö-läckert. Hade varit kul med en modern modell med den nedre boetten. Squale Master är väl de närmsta man kommer men den känns en aning klumpig utifrån bilder jag sett.. :)
0Fyl9.jpg

10981_077a-645x510.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Bildgooglade lite och kom in på ett forum där jag hittade dessa. Vintage Squale är dö-läckert. Hade varit kul med en modern modell med den nedre boetten. Squale Master är väl de närmsta man kommer men den känns en aning klumpig utifrån bilder jag sett.. :)
0Fyl9.jpg

10981_077a-645x510.jpg

Då har du ju dessa som Squale gjorde tillsammans med Page & Cooper, perfekta 39mm!

4963770_squale-x-pagecooper-vintage-master-review_a9ad40d_m.jpg
 
Topp