• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

PartiSan

Cartier
2-Faktor
IMG_1793.JPG
Nån som sitter på en svart likadan som min ovan alt en svart 1521:a och vill byta kan hojta till ;) god natt...
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Byta tavla!

Hallå, är ute efter råd på var jag ska vända mig för att byta urtavla på en Squale 1521.
Jag har en med svart urtavla men köpte en blå sunburst-tavla till den som jag nu skulle vilja byta. Bägge köpta av medlemmar här på forumet.

Någon som har bra tips på vart jag ska vända mig i Stockholm?
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Byta tavla!

Hallå, är ute efter råd på var jag ska vända mig för att byta urtavla på en Squale 1521.
Jag har en med svart urtavla men köpte en blå sunburst-tavla till den som jag nu skulle vilja byta. Bägge köpta av medlemmar här på forumet.

Någon som har bra tips på vart jag ska vända mig i Stockholm?
Nej, du ska inte byta tavla inte ;)du ska byta klocka med mig:angel::angel:då får du den blåaste tavlan Squale någonsin gjort:watching:
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Byta tavla!

Hallå, är ute efter råd på var jag ska vända mig för att byta urtavla på en Squale 1521.
Jag har en med svart urtavla men köpte en blå sunburst-tavla till den som jag nu skulle vilja byta. Bägge köpta av medlemmar här på forumet.

Någon som har bra tips på vart jag ska vända mig i Stockholm?

Jag vill tro att de på Klockmaster (Fältan/Globen) skulle kunna ta sig an det jobbet. Jag har varit lite i dina tankar också ang. tavelbyte; jag söker efter en mattblå tavla. Har en bild i huvudet av att den tavlan skulle sitta finfint tillsammans med den blanka boetten
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Om de nedriga italienarna bara tog sitt förnuft till fånga och gör en 1521 no date så kommer jag va utfattig inom kort...
Kolla in The Urban Gentry på youtube, en av hans senaste videos. Han har designat en 1521 i samarbete med Squale som ska släppas i limiterad utgåva. No date! ;)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vet inte om det postats tidigare men denna har tagits fram i samarbete med the urban gentry. Finns en längre genomgång på youtube. (Sök på ”squale lion shark”)
Mest anmärkningsvärt är avsaknad av datum, andra index och en snygg grå urtavla.
Ser bättre ut på filmen än bilden jag snott från Squales hemsida.
854645A2-ADA2-430F-8899-2C509C9B6658.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte om det postats tidigare men denna har tagits fram i samarbete med the urban gentry. Finns en längre genomgång på youtube. (Sök på ”squale lion shark”)
Mest anmärkningsvärt är avsaknad av datum, andra index och en snygg grå urtavla.
Ser bättre ut på filmen än bilden jag snott från Squales hemsida.
854645A2-ADA2-430F-8899-2C509C9B6658.jpeg

Tycker att den floppar.. enda positiva är att den är utan datum; tycker inte färgerna spelar sig bra med varann, och att Squale gick med på att sätta dit signumet TGV som logga samt 'Lion-Shark'?? Förstår ordspelet men.. Kort sagt känns den 'amatörsmässig', vilket är synd för det fanns så mycket potential.. :(
 

Goose95

Breitling
Tycker att den floppar.. enda positiva är att den är utan datum; tycker inte färgerna spelar sig bra med varann, och att Squale gick med på att sätta dit signumet TGV som logga samt 'Lion-Shark'?? Förstår ordspelet men.. Sammanfattat känns den 'amatörsmässig', vilket är synd för det fanns så mycket potential.. :(
Håller med till hundra, Black Bay-estetiken flyger inte överhuvudtaget med Squale, och i synnerhet inte den orangea handen. Nåväl, vill inte låta som en gnällig gubbe den blåa 1521 blir min till våren, date or no date :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min älskade 1521'a är aldrig så glad som när den bor på det snorbilliga italiano-NATO't jag köpte för mindre än en tia från Cousins. Diaboli vad glad den är!
Problemet är att mitt snorbilliga NATO från Cousins typ har den sämsta kvaliteten någonsin. I takt med att bandet har töjts går det nu att få pinnen att röra sig så mycket i sida att bandet släpper. No bene, så att säga.
Någon som har pejl på vart man kan köpa bra NATO i samma underbara rent Garibaldistiska färgsättning? Molto grazie osv.

Bjuckar på en nästan på dagen 1 år gammal bild från min smekmånad på Bella Sicilia. 1521 på mitt älskade snorbilliga NATO modell katastrofo, vaffanculo.

IMG_0094.JPG
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Min älskade 1521'a är aldrig så glad som när den bor på det snorbilliga italiano-NATO't jag köpte för mindre än en tia från Cousins. Diaboli vad glad den är!
Problemet är att mitt snorbilliga NATO från Cousins typ har den sämsta kvaliteten någonsin. I takt med att bandet har töjts går det nu att få pinnen att röra sig så mycket i sida att bandet släpper. No bene, så att säga.
Någon som har pejl på vart man kan köpa bra NATO i samma underbara rent Garibaldistiska färgsättning? Molto grazie osv.

Bjuckar på en nästan på dagen 1 år gammal bild från min smekmånad på Bella Sicilia. 1521 på mitt älskade snorbilliga NATO modell katastrofo, vaffanculo.

IMG_0094.JPG

Inte en tia men nära :angel:
ng3602.jpg

https://www.sectime.co.uk/nato-g10-...red-italy-20mm-p-4938.html?cPath=311_356_1733
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Trevlig tråd!
Jag köpte min första Squale för en dryg vecka sedan. Har nyligen fått en dotter som älskar att röra mina armbandsur (drägla, riva och okontrollerade slag mot klockan). Tanken som aldrig slog mig var att jag inte bör använda klockor då vi har tid tillsammans. Tanken som slog mig var givetvis, vilket dykarur (drägelsäkert) ter sig lämpat för misshandel?

Jag sökte runt efter bra pris, gedigen historia och ett vattentätt ur. Snabbt fann jag Squale och slog till.

Nu har jag ägt uret under en dryg vecka. Ack så felaktig analys jag gjorde...

Löjligt bra kvalitet för priset. Tung länk, passar min hanled likt handen i handsken, riktig vacker matt urtavla, 120 klick på bezelen, jag älskar den mattsvarta sekundvisaren, ok gångreserv.

One step forward, two steps back. Med andra ord har jag inte funnit det ur jag sökte, men helvete vilken fin dinka för pengarna.
IMG_1982.JPG
IMG_1649.JPG
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vart handlar ni era Squales? Gripenbro? Gillar 1521 boetten!
Jag är riktigt nöjd med Gnomeonwatches (AD givetvis) där jag köpte min. Snabb leverans och trevlig kundservice. Även med tull+moms skiljde det betydligt i pris jämfört med Sverige. Fick dessutom lite bonusar medskickade :)
Edit: roligare med en bild :D
IMG_6901.JPG
 
Topp