• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nooo! Då känns det som dom tog vad dom hade? Men hoppas @Zackrissonsur.se kan hjälpa oss :)
Gällande alla band som strular, ber verkligen om ursäkt för detta, fixar det med Italien, är verkligen struligt med Schweiz, ni har hört mig gnälla på Milano innan men det är betydligt bättre än med Schweiz. Har ni möjlighet att dra texten i ett mail till [email protected] har skapat en hel mapp för att få ordning på alla band så snabbt det öppnar den 4 maj. Det kommer ej bli någon kostnad för felen, tar inte Squale kostnaden på sig så kommer vi att stå för det istället

Bonjour, Ny på det här forumet och funderar på att utöka med hajklocka. Det som gör mig konfunderad med 60 atmos-modellerna är att vridringen saknar siffror. Hur tänkte de där? Den går ju inte att använda för det den officiellt är tänkt för: Att dyka med.

Är det en ploj?

Åka lite båt!
20200425_160601.jpg
Snyggt !:)

Gällande alla band som strular, ber verkligen om ursäkt för detta, fixar det med Italien, är verkligen struligt med Schweiz, ni har hört mig gnälla på Milano innan men det är betydligt bättre än med Schweiz. Har ni möjlighet att dra texten i ett mail till [email protected] har skapat en hel mapp för att få ordning på alla band så snabbt det öppnar den 4 maj. Det kommer ej bli någon kostnad för felen, tar inte Squale kostnaden på sig så kommer vi att stå för det istället
Låter utmärkt, tack för fin service som vanligt :)

Jag har den på handleden nu. På länk till och med...jag använder aldrig länk. Den är supersnygg, tyst, passar under skjortärmen. Automatiska verket varken rosslar eller rasslar. Bra tyngd och närvaro. Älskar galenskapen med dubbla loggor. Lumen verkar också riktigt bra då den kommer fram i lågt ljus.

Är kanske inte tokig i hur kronan ser ut...lite väl platt...och jag gillar inte cyclopdatum egentligen. Den lilla "extensionen" i länken ramlar lätt ur av någon anledning så man får trycka tillbaka den ibland när man tagit av klockan. Sedan kan man ju tycka lite vad man vill om mercedesvisarna.

Hursomhelst är jag kär. Rekommenderas varmt hittils. Filar på youtubereview.

Tack för mini-recensionen!
Inga frågor på det, men önskar andra visare. Svårt att få allt som man vill uppenbarligen.
Forsätter leta efter min 1545 heritage!

Bonjour, Ny på det här forumet och funderar på att utöka med hajklocka. Det som gör mig konfunderad med 60 atmos-modellerna är att vridringen saknar siffror. Hur tänkte de där? Den går ju inte att använda för det den officiellt är tänkt för: Att dyka med.

Är det en ploj?
Hej, klart du ska köra Haj!
Angående vridringen på 60 Atmos så är de vintageinspirerade men är ändå fullt kompetenta dykare. Visst finns det bättre verktyg om man dyker seriöst men tycker ändå det funkar. Inspiration tagen från klassiska 100 Atmos Master skulle jag tippa på men man vet aldrig så noga med Squale (vilken är en del av charmen) :)
tZdnToA.jpg

Hej, klart du ska köra Haj!
Angående vridringen på 60 Atmos så är de vintageinspirerade men är ändå fullt kompetenta dykare. Visst finns det bättre verktyg om man dyker seriöst men tycker ändå det funkar. Inspiration tagen från klassiska 100 Atmos Master skulle jag tippa på men man vet aldrig så noga med Squale (vilken är en del av charmen) :)
tZdnToA.jpg
Undra hur många det finns kvar av den där och hur priset ser ut idag :) vore sjukt tufft o ha en :)

Undra hur många det finns kvar av den där och hur priset ser ut idag :) vore sjukt tufft o ha en :)
Dyker upp ibland (no phun intended) men är populära samlarobjekt och brukar sticka iväg rejält i pris.
Har själv letat länge efter en fin 70-tals Master 100 med kronan kl 4 som är en biffigare och vackrare version av vår moderna 1521 skulle man kunna säga.
En vacker dag...kanske :angel:

Dyker upp ibland (no phun intended) men är populära samlarobjekt och brukar sticka iväg rejält i pris.
Har själv letat länge efter en fin 70-tals Master 100 med kronan kl 4 som är en biffigare och vackrare version av vår moderna 1521 skulle man kunna säga.
En vacker dag...kanske :angel:
Inte särskilt vanliga nu för tiden tyvärr. Letar själv efter en och de brukar ligga runt 15-25K beroende på skick. :)

Man kan ju tycka det, just den blåa Eagle Star ryktas om att den är Marina Militaire issued men jag har ingen aning om det stämmer?
Sånt där extra trams kvittar för mig iaf ;)
Luktar BS tycker jag. Jag kan gärna betala lite extra för cool provenance men om den är Issued så vill man ju ha papper på det, speciellt för den summan. En enda bild i annonsen också...

Tillbaka
Topp